Aihe: Syntsat rikki!
1
King of Loss
19.05.2003 14:11:53 (muokattu 19.05.2003 15:37:32)
Tässä viikko sitten Korgin syntsat päätti sanoa työsuhteensa rikki ilman mitään ennakkovaroitusta.

Virtakytkimen painamisesta ei tapahdu mitään, joten tein pikaisen diagnoosin, että rikki on. Vai onko mahdollista, että vika on jossain, jota en ole tajunnut? Kaikkihan tapahtui niin, että viikonloppureissuun lähtiessä otin virtapiuhan irti syntsista ja kun palasin matkalta niin piuhan kytkemisen jälkeen syntsat eivät enää käynnistyneetkään. Virtapiuhassa vika ei todennäköisesti ole, kun testasin toisellakin piuhalla samoin tuloksin.

Mikäli tapaus on selvä, että omin konstein tuota peliä ei enää tästä suosta nosteta, niin mitäs paikkaa kannattaisi lähestyä mahdollisen korjauksen muodossa? Itse asuskelen Jyväskylässä, joten jos jollakin on kokemusta vastaavasta tilanteesta tai voisi suositella jotain paikkaa täällä niin olisin todella kiitollinen.

Edit: Ja Murphyn laki kävi taas toteen. Juuri kun sain kirjoituksen tehtyä ja kokeilin vielä josko masiina käynnistyisi, niin sehän käynnistyi kuin taikaiskusta. Mitään en ehtinyt edes säätää, joten arvoitukseksi jäi mikä soittopeliä vaivasi. Toivottavasti ei ota tavaksi tätä temppuilua.
-= From this distance, I can see it all =-
Hannu H.
19.05.2003 15:57:36

minulla Technics tekee välillä semmosta että kuuluu ääntä mutta näyttöön ei tule valoa... se sitten syttyy joskus myöhemmin jos syttyy... sitten taas voi olla pitkään että toimii ihan hyvin...
Juho L
20.05.2003 18:32:43
minulla Technics tekee välillä semmosta että kuuluu ääntä mutta näyttöön ei tule valoa... se sitten syttyy joskus myöhemmin jos syttyy... sitten taas voi olla pitkään että toimii ihan hyvin...

90% todennäköisyydellä juotokset irti. Jos näyttöä naputtelemalla valo vilkkuu, niin sitten 100% todennäköisyydellä.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Wuf
20.05.2003 18:57:19

90% todennäköisyydellä juotokset irti. Jos näyttöä naputtelemalla valo vilkkuu, niin sitten 100% todennäköisyydellä.

Hmm..? Minulla oli Yamahan s03:ssa melkein sama juttu, näytöstä hävisi kuva mutta ääni kuului.. Tämä 'korjaantui' itsestään, mutta vähän ajan kuluttua katosi sekä kuva että ääni. Kone huoltoon, jossa todettiin että emolevy (tjsp.) on hajonnut ja se piti vaihtaa.

Ainakin kuulemma s03:ssa tuo on ihan älyttömän yleinen vika, mutta paremmissa koneissa vähän harvinaisempaa. Mutta jos näyttö vilkkuu naputtamalla, niin silloin vika on kyllä oltava siinä näytössä tai tinauksissa..
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
Casse
22.05.2003 22:53:26

Mikäli tapaus on selvä, että omin konstein tuota peliä ei enää tästä suosta nosteta, niin mitäs paikkaa kannattaisi lähestyä mahdollisen korjauksen muodossa? Itse asuskelen Jyväskylässä, joten jos jollakin on kokemusta vastaavasta tilanteesta tai voisi suositella jotain paikkaa täällä niin olisin todella kiitollinen.

Spectre Audio Helsingissä korjaa ainaki Korg malleja jos vielä vikaa ilmenee tai jos tuo jää pysyväksi. Korjautin siellä oman Le:ni kun siihen tuli ongelmia. Siinä meni sitte kyllä 3 viikkoa että joo. Onneks tuo Casion paska tuolta kaapista tuuras ja laskua ei tullu vaan meni takuuseen.

Edit: Ja Murphyn laki kävi taas toteen. Juuri kun sain kirjoituksen tehtyä ja kokeilin vielä josko masiina käynnistyisi, niin sehän käynnistyi kuin taikaiskusta. Mitään en ehtinyt edes säätää, joten arvoitukseksi jäi mikä soittopeliä vaivasi. Toivottavasti ei ota tavaksi tätä temppuilua.

Tämä on muuten jännä juttu. Kirjotin tässä jokunen aika sitte mailin musiikkiliikkeeseen että synassa taas ongelmia. Olin juuri lähettämässä mailia ku ajattelin että testaanpa vielä niin eiköhän se sitte toiminu. Laitoin silti sen mailin ja nyt mulla on sitte uus käyttöjärjestelmä synassa ja toivon mukaan ongelmat poissa. Sen näkee.
Aivokalvo
29.05.2003 21:40:45
Wuf on kyllä kertonut tarinoita tuosta S03:staan jo melko paljon. Ei se niin huono vehje ole, kuin mitä annat olettaa...!
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Wuf
30.05.2003 12:42:52
Wuf on kyllä kertonut tarinoita tuosta S03:staan jo melko paljon. Ei se niin huono vehje ole, kuin mitä annat olettaa...!

Heh. Kyllä sinun pitäisi nähdä tämä sähkölankku ihan livenä, sen verran surkea ilmestys se on :)

Osittain omasta syystä kylläkin, olen nimittäin korjaillut tuota mm. rautalangalla & ilmastointiteipillä. Nytkään ei lähde mokoma lankku päälle lainkaan, vaikka kaiken pitäisi olla ainakin jotenkin kunnossa. En ole vielä päättänyt lähettäisinkö sen korjaukseen vaiko kaatopaikalle, mutta oikean syntikan (tai mieluummin urut) aion joka tapauksessa lähiaikoina hommata.
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
kingdom
30.05.2003 20:55:42
Vika saattaa olla myös johdon ja syntikan liitäntäkohdassa. Itselläni oli syntikka rikki tuolla tavalla. Johdon piti olla tietyssä asennossa että otti sähköä. Vähän ajan kuluttua ei enää sähköä ottanut ollenkaan. Ja korjaamo kutsui.
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
Aivokalvo
31.05.2003 19:58:36
Kuinka tärkeää olisi muuten tietää noista sähköhommista näitten laittetitten kanssa? Itse kun en tajua sähkölaitteista paskan vertaa..
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)