pooki 27.02.2003 18:53:09 | |
---|
Taannoin kyselin kitarapedaalien käytöstä syntikan kanssa (oli tuolla muut bändikamat puolella). No nyt kävin hankkimassa line6 mm4 ja suosittelen.. Toimii ainakin nord lead II kanssa tosi hyvin. Ajattelin näin kertoa asiasta muille jos joku painii samaisen kysymyksen äärellä. |
rkokkonen 02.03.2003 18:25:00 | |
---|
Mul on Zoomin 9030 prossu, josta aina välillä otan jonkun särön johonkin kohtaan. Toimii ihan kivasti, mutten oo nauhotellu mitään sen läpi. No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan...
http://www.causemos.net/rkokkonen |
Jabbe 02.03.2003 18:47:45 | |
---|
Itellä V-amp2. Noi säröt on kyllä välillä vähän huonoja, ei saa soundista enää mitään selvää... "Eiku..." |
kingdom 02.03.2003 19:51:59 | |
---|
Itse ajattelin jouluna ostaa Ibanezin DE7-kaikupedaalin. Kävin ihan kaupassa testaamassa ja hyvältä tuntui. Saatan sen vielä joku päivä hankkia, rahapulan takia ei tullut ostettua. Onko jollakin kokemusta wahwah-pedaalista tai säröistä syntikoiden kanssa? Varsinkin tuo wahwah houkuttelee paljon. |
Jabbe 02.03.2003 20:10:50 | |
---|
Särö on todella hyvä syntikan kanssa, mutta sitä pitää osata käyttää. Suosikaa analogista (tavallinen stompbox), digitaalinen ei ole kovin dynaaminen soittaessa, paitsi Line6 Pod jne ovat ihan hyviä. Perusmallintavat on aika huonoja. Särö parhaimmillaan rhodesissa/wurlyssa sekä leadeissa. Kohtuus kannattaa muistaa särön käytössä... Wah-Wah on myös upea efekti synassa. Crybaby on hyvä ostos, alle 100 euroa ainakin Thomannilta. Ehdottomasti clavinetin kanssa toimii (FUNK!), mutta kannattaa kokeilla lähes mihin tahansa. Suotsittelisin välttämään halpoja "kaikki-tarpeellinen-yhdessä, uskomattoman edullinen" -tuotteita. Mieluummin erillisiä efektejä. Kannattaa kokeilla montaa eri efektiä, vaikka pyytää lainaksi/testikäyttöön musaliikkeestä. "Eiku..." |
krushing 03.03.2003 12:25:38 | |
---|
kaikkea kannattaa kokeilla. itse olen soitellut kaverin rhodesilla aika paljon big muffin ja electric mistressin läpi, sekä tietysti space echon. aika lämpimiä pörinöitä niistä saa aikaiseksi. |
polyfonken 04.03.2003 15:25:03 | |
---|
-lämmin särö jos koskettimilla tarkoitetaan digitaaleja tai virtuaali"analogeja" -small stone. -space echo ... rrrrr ... t. |
haage 08.04.2003 14:16:55 | |
---|
mä hommasin joulupukin kautta itelleni behringerin virtualizer pro dsp2024p.......... se ollu mulla pääasiassa syntikan perässä... kaikua ja muita mukavia efektejä oon käytelly... se on kyl totta, että säröllä saa mukavaa saundia aikaan =DD |,,/ harri "haage" koskela |
Zarmo 08.04.2003 15:06:43 | |
---|
Cry Baby ja Bib Muff. Yeah yeah! Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
Jabbe 08.04.2003 21:00:31 | |
---|
Nord Electron efektit on kyllä mahtavia! Upean lämmin soundi kaikissa ja säätövaraakin on tarpeeksi... Olenko jos ajattelen, että en ole, vai onko ajatukseni vain ajatus, että en olisi, mutta koska kuitenkin ajattelen, että en ole, niin en voisi ajatella että en ole, ellen olisi... |
Wescu 23.04.2003 16:03:38 | |
---|
Meillä on tällä hetkellä menossa tuollainen musikaaliproggis, niin siinä käytän toisessa synassa Bossin wahwahia. Tosi jees soundi mielestäni. Kokeilkaa ihmeessä :) "Kyllä se vielä eilen toimi!" |
likus 24.04.2003 16:27:36 | |
---|
Korg Trinityn jatkoksi ei kai hirveästi tarvitse efektejä mättää, kun synassa on itessään jo 110 efektiä... |
pooki 25.04.2003 17:39:27 | |
---|
Korg Trinityn jatkoksi ei kai hirveästi tarvitse efektejä mättää, kun synassa on itessään jo 110 efektiä... ...juu ei, on ne trinityn efektit sen verran laadukkaita... |
pooki 25.04.2003 17:40:19 | |
---|
oho! meni toi lainaus jotenkin poskelleen... |
Jabbe 25.04.2003 23:04:06 | |
---|
oho! meni toi lainaus jotenkin poskelleen... Siellä tekstin yläpuolella on sellainen kumin kuva, paina siitä. Niitä mokia voi katsos muokata jälkeenpäin. Mikä on Hoho. ?
- Murentuneet perhearvot. |
rhodesa 02.05.2003 10:02:26 | |
---|
Cry Baby ja Bib Muff. Yeah yeah! Hei mikä on Bib Muff ?? Kyllä google tietää... |
Jabbe 02.05.2003 22:31:47 | |
---|
Hei mikä on Bib Muff ?? (Electro Harmonix) Big Muff... :) http://www.muusikoiden.net |
Wuf 03.05.2003 12:41:29 | |
---|
Minulla on tuollainen Line6 Pod 2.. Kitarallehan tuo on tarkoitettu, mutta käytän sitä synan kanssa ja pistän laulumikin ja mikserin väliin, loistavasti toimii tuossakin. Linekutosen säröt ja wah-wah rokkaa, ja flanger kuulostaa juuri sellaiselta Borknagar-flangerilta :) "Between the dog and wolf /
Bared fangs met in intercourse...." |
BaariMikko 04.05.2003 03:09:08 | |
---|
Minulla on tuollainen Line6 Pod 2.. Kitarallehan tuo on tarkoitettu, mutta käytän sitä synan kanssa ja pistän laulumikin ja mikserin väliin, loistavasti toimii tuossakin. Linekutosen säröt ja wah-wah rokkaa, ja flanger kuulostaa juuri sellaiselta Borknagar-flangerilta :) Itsellä on kitarakäyttöön Flextone II, mutta myös synan kanssa toimii. Tube preamp-mallinnus käyttöön tai jos haluaa tietynlaista 70-lukulaista soundia(jolloin siis kosketinsoittajat soittivat paljon kitarastyrkkareiden läpi), niin joku Fender-mallinnus ja aivan mieto särö. Efekteistä rotary speaker maustaa Yamahan urkuja mainiosti. Moog-tyyppisen leadin kanssa delay/flanger2 on nannaa, samoin sähköpiano tietyissä jutuissa. Tosin mieluiten käytän kyllä Ibanezin delaytani enkä Line6:n, mutta se on vaan niin paljon helpompi. Olisihan synassa efektejä ihan omasta takaakin, mutta olen aina tullut käyttäneeksi mieluummin "ulkoisia". I'll follow the sun... |