Aihe: Yamaha S08 ja muut halvat/kohtuulliset synat
1
hanipai
21.06.2003 12:40:58 (muokattu 21.06.2003 12:54:31)
Edit: Otsikossa lukee s08, mutta tarkoitin siis s03:sta

Tarvitsisin halvan synan siis halvan käytettynä n.300e suunnilleen. Ongelmana on se, että mulla on ollut aikoinaan Yamaha Motif ja Roland XV-5050, joten en haluaisi mitään aivan onnettoman kuuloista synaa. Myin noi syntsat pois, koska ostin sähkörummut :) Nyt kuitenkin kaipailen jotain synaa, jossa olisi kohtuullinen koskettimisto ja hyvät soundit eikä hintakaan saisi olla päätä huimaava. Tykkäsin kyllä XV-5050:n soundeista, mutta se maksaa käytettynäkin joku 700e, joten sen voi unohtaa. Jos moduulia hankkis, niin menis rahaa midikiippariin jo vähintään 100e. Mulla oli Roland PC-180A koskettimisto hetken, mutta luovuin siitä, koska siinä siinä oli niin lussu tatsi enkä oikein jaksanut koneelta soundeja soittaa. Yamaha S03:ssakin on kuulemma huono tatsi. Onko siinä aftertouchia?
Ehkäpä vaikka Jabbe vois valaista hiukan mahdollisuuksiani.
Myös Korg X5 kävi mielessä, mutta soundit taitaa olla melko paskat ja Alesis QS6.1:ssä olisi hyvä koskettimisto, mutta taitaakin olla jo turhan kallis käyettynäkin. Jos hommais JV-1010, niin siinä ois kai soundit kohtuulliset, mutta sitten joutuis taas ostaan jonkin midikiipparin. Laitteessa sais olla hyvät stringit ja pianot ehkä bassotkin. Kaikenmaailman trumpeteilla ja tuubilla en kyllä mitään tee:) Vinkkejä kaipailisin.
Rahaa on, mutta ei liikaa, kun pitäis kitarakin ostaa:)

P.S. Luin jo kaiken S03:sta tältä palstalta, joten olen käyttänyt hakua:)

T:Hannu
Ostan: ESP LTD EC,H,MH,M 300 sarjaa, MH-201. Ibanez S-sarja ja Jackson MG-sarja myös. V-amp2. Vaihdan EMG 81&85 -> Air Norton, Steve´s special, SD Custom. Tarjoa myös EMG-60:stä.
Snowblind
21.06.2003 13:45:09 (muokattu 21.06.2003 13:45:33)

No ei x5:ssä niin paskat soundit oikeastaan ole. Varsinkin stringeistä saa editoimalla ja yhdistelemällä hienoja. Pianot eivät kovin aidoilta kuulosta mutta ajaa asiansa mutta vähän häiritsee kun jotkut pianot on turhan hiljaisia. Uruissa (hammond siis) on huono juttu kun ne taitaa olla yhdellä samplela tehtyjä niin alhaalta ne ei kuulosta juuri pahemmin uruilta ollenkaan, muutenkin enemmän urkusoolojen soitteluun soveltuu koska komppauksesta puuttuu sitä hyrinää. Bassoista en pahemmin osaa mitään sanoa koska en oikein muiden syntikoiden bassoja ole kuullut. Sitten taas jos keikkailet paljon niin x5:n muovikuori ei ole mikään kestävin vaihtoehto, mutta kevyt tuo on. Kohtalaisia nuo soundit on ja hintakaan ei päätä huimaa, mutta jos olet parempiin vehkeisiin olet tottunut niin saattaa soundit olla vähän nihkeät.

Ja vähän esimerkkiä x5:n rumpu, urku ja basso soundeista saa tästä ( http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/Mp3/urkuralli_pt1.mp3 ) biisistä. Anteeksi ei niinkään samassa tahdissa menevät soittimet, koska tuo on nauhoitettu joskus yöllä jokainen soitin yhdellä otolla ilman metronomia.
hanipai
21.06.2003 14:10:00

Ja vähän esimerkkiä x5:n rumpu, urku ja basso soundeista saa tästä ( http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/Mp3/urkuralli_pt1.mp3 ) biisistä. Anteeksi ei niinkään samassa tahdissa menevät soittimet, koska tuo on nauhoitettu joskus yöllä jokainen soitin yhdellä otolla ilman metronomia.

Ihan kiva, että sai jotain näyettä, mutta kyllä toi saoundi ainkin jonkilaista efektiä vaatii. Olis ollu kyllä kiva kuulla niitä stringejä. Joo kotona soittelen vaan. Mulla oli noita parempia laiteita, kun aattelin konemusaa tehdä, mutta sitten innostuin rummuista ja konemusa sai jäädä. On mulla himassa pari kitaraa ja bassokin:)
Ostan: ESP LTD EC,H,MH,M 300 sarjaa, MH-201. Ibanez S-sarja ja Jackson MG-sarja myös. V-amp2. Vaihdan EMG 81&85 -> Air Norton, Steve´s special, SD Custom. Tarjoa myös EMG-60:stä.
Snowblind
21.06.2003 16:41:47

Ihan kiva, että sai jotain näyettä, mutta kyllä toi saoundi ainkin jonkilaista efektiä vaatii. Olis ollu kyllä kiva kuulla niitä stringejä. Joo kotona soittelen vaan. Mulla oli noita parempia laiteita, kun aattelin konemusaa tehdä, mutta sitten innostuin rummuista ja konemusa sai jäädä. On mulla himassa pari kitaraa ja bassokin:)

Joo huvikseni tein pienen fiilistelybiisin jossa noita stringejäkin on. Pianoakin kuuluu vähäsen jos tarkasti kuuntelee, mutta aika tehokkaasti upposi pianokomppi jousien sekaan.
Niin ja tässä linkki siihen:
http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/Mp3/synafiilistelya.mp3
Kaleface
21.06.2003 17:47:41

Itse voisin suositella Yamahan CS2X:ää. Mahtavan iso läjä erinomaisia ja monipuolisia synasoundeja, hyvät piano-, urku-, wurlitzer- yms. soundit ja ok-tasoisia jousisoundeja. Helvetisti efektejä ja cutoff-, resonance- yms. numikat. Hintaansa nähden aivan erinomainen peli. Maksaa uutena (T:ssä) n 650 euroa, joten en tiedä saako käytettynä ihan 300 eurolla.
-K-
hanipai
21.06.2003 17:50:53
Itse voisin suositella Yamahan CS2X:ää. Mahtavan iso läjä erinomaisia ja monipuolisia synasoundeja, hyvät piano-, urku-, wurlitzer- yms. soundit ja ok-tasoisia jousisoundeja. Helvetisti efektejä ja cutoff-, resonance- yms. numikat. Hintaansa nähden aivan erinomainen peli. Maksaa uutena (T:ssä) n 650 euroa, joten en tiedä saako käytettynä ihan 300 eurolla.

Eikös se ole enemmän trancesyna? Mulla oli aikoinaan Cs1x ja An1x, molemmat dancesynia. Sitä paitsi tossa CS2x:ssä tais olla huonosti toteutettu multitimbraalisuus. Kyllä sen melkein kolmella sadalla saa, muttei ehkä ihan. En oo nyt kuitenkaan kallistumassa trancen tekijäksi, joten ehkei ihan mulle tarkoitettu syna.
Kaleface
21.06.2003 20:51:37

Eikös se ole enemmän trancesyna? Mulla oli aikoinaan Cs1x ja An1x, molemmat dancesynia. Sitä paitsi tossa CS2x:ssä tais olla huonosti toteutettu multitimbraalisuus. Kyllä sen melkein kolmella sadalla saa, muttei ehkä ihan. En oo nyt kuitenkaan kallistumassa trancen tekijäksi, joten ehkei ihan mulle tarkoitettu syna.

Totta, kyllähän tuo painottuu pääasiassa tuohon teknosoundipuoleen. Mutta kyllä se silti on suhteellisen monipuolinen vehje, ja itse olen pärjännyt sillä mainiosti, vaikka en teekään mitään dancea tai trancea. Piano- ja urkupuoli on ihan laadukas.

Multitimbraalisuus on tosiaan hieman heikosti toteutettu, mutta tämänkin pystyy kiertämään. Jos CS2X:lla pelkästään soittaa livenä, niin ongelma ei luonnollisestikaan haittaa pätkääkään. Jos vääntelee musaa sekvensserin kanssa, niin sitten vaatii vähän säätöä.
-K-
noteride
22.06.2003 00:30:51
Kumpi ois parempi, toi cs2x vai quasimidi sirius, jonka hintaa en kyllä tiedä... Mut tosta yamahasta taitaa puuttua aftertouch. Korjatkaa jos olen väärässä
Kaleface
22.06.2003 17:49:24

Kumpi ois parempi, toi cs2x vai quasimidi sirius, jonka hintaa en kyllä tiedä... Mut tosta yamahasta taitaa puuttua aftertouch. Korjatkaa jos olen väärässä

Yamahasta puuttuu aftertouch.
-K-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)