Aihe: hieman kysymyksiä midikoskettimistoista & urku/pianomoduuleista
1
Hannu H.
20.06.2003 13:13:57 (muokattu 21.06.2003 00:20:52)

kysymys 1.
Jos ostan midikoskettimiston ja liitän sen keyboardiini (technics sx-KN1600), niin saanko soitettua yhtäaikaa kummallakin koskettimistolla, vai toimiiko vain toinen? (varmaan asetuksistakin kiinni?)

kysymys 2. suositelkaa jotain midikoskettimistoja.( mielellään 61 kosketinta)

kysymys 3.
Suositelkaapas jotain urku/pianomoduulia n.500euron hintaluokkaan.

Kokemuksia Roland JV-1010 modulista? ainakin laajennettavuus tuntuisi olevan kohdallaan noin paperilla. Mitä ne laajennuskortit mahtaa maksaa?
esim. 60&70 organs olisi aika mielenkiintoinen :-)

en viitsinyt tehdä kahta erillistä topiccia niin koitetaan nyt näin..
Kaleface
20.06.2003 13:41:53

Mulla olisi myynnissä erinomainen pianomoduuli E-mu ProFormance/1+. Loistavat pianosoundit, mutta kaipanee kyllä kaverikseen erillistä kaikuefektiä. Vehkeessä on urkusoundejakin, mutta ne ovat aika rajoittuneita.

Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

Mainostusta... :)
-K-
Jabbe
21.06.2003 22:36:16
JV-1010 voittaa kyllä ProFormancen 10-0, jälkimmäisessä kun ei ole kuin kelvollinen piano (joku Moby nyt kehui sitä taivaaseen asti, mutta mulle ei oikein uppoa..) kun taas JV:ssä on satoja käyttökelpoisia soundeja.

Hyviä rhodeseja/wurlyja ei löydy oikein kummastakaan, pianot on molemmissa ok. Proformance tosiaan tarvitsee jonkun kaikuefektin, sama vika kuin esim. Proteuksissa. Ethän sinä muuten Metanolo ostanut minulta tuota Proformancea? Omani kun myin vähän aikaa sitten, eikä kaduta.. ;)

Urut on myös vähän kehnoja, JV1010:n soundit nyt vielä menettelee, mutta kun ei ole mitään kontrollia niin jää vähän kököksi. Lisäkortista ei ole kokemusta.

JV1010:n parhaimmat puolet on kyllä koko, soundien määrä, laajennettavuus ja helppokäyttöisyys. Miinuspuolena sitten soundien muokkaamattomuus (jollain editorilla kai onnistuu, en ole kokeillut) ja soundien laatu, eli vähän sellaista keskitasoa on nuo soundit, jos asteikkona toimii vaikkapa casio-triton.. :)

Mutta hintaansa nähden JV on kyllä hyvä laite, joten moduliksi suosittelisin tuota jos käytettynä löytyy. Muista myös katsoa uudempi XV2020, jossa on XV-sarjan syntikoiden soundeja, muuten samanlainen.
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Hannu H.
22.06.2003 01:00:31

Tuli mieleen perintyhmä kysymys, mutta kai nuo moduulit sopii ristiin eri merkin keyboardien kanssa? Eli kun mulla tuo technics on niin sen kanssa pelittää vaikka nyt esim. tuo roland...

kaikkea sitä ihminen yömyöhällä päässään pyörittelee...
Jabbe
22.06.2003 01:39:37
Tuli mieleen perintyhmä kysymys, mutta kai nuo moduulit sopii ristiin eri merkin keyboardien kanssa? Eli kun mulla tuo technics on niin sen kanssa pelittää vaikka nyt esim. tuo roland...

kaikkea sitä ihminen yömyöhällä päässään pyörittelee...

Heh, mikään kysymys ei ole tyhmä. Sopii.
Kaleface
22.06.2003 17:10:55

Hyviä rhodeseja/wurlyja ei löydy oikein kummastakaan, pianot on molemmissa ok. Proformance tosiaan tarvitsee jonkun kaikuefektin, sama vika kuin esim. Proteuksissa. Ethän sinä muuten Metanolo ostanut minulta tuota Proformancea? Omani kun myin vähän aikaa sitten, eikä kaduta.. ;)

Juu ostin. Onhan se ihan kelpo vehje, mutta aika yksipuolinen. Sillä ei tosiaan muuta kuin soita pianoa. Itselläni oli suunnitelmissa hankkia pianomoduuli + Fatarin masterkeyboard, mutta suunnitelmiin tuli muutos ja nyt on tarve päästää eroon tuosta.
-K-
Jabbe
22.06.2003 22:37:30
Juu ostin. Onhan se ihan kelpo vehje, mutta aika yksipuolinen. Sillä ei tosiaan muuta kuin soita pianoa. Itselläni oli suunnitelmissa hankkia pianomoduuli + Fatarin masterkeyboard, mutta suunnitelmiin tuli muutos ja nyt on tarve päästää eroon tuosta.

Mitäs sitten ajattelit? Pianojuttuihin tuo PF/Fatar -combo olis kyllä varmaan ihan hyvä, mutta varmaan riittää melko harvalle.
isojussi
23.06.2003 08:46:29
...Muista myös katsoa uudempi XV2020, jossa on XV-sarjan syntikoiden soundeja, muuten samanlainen.

Suosittelen lämpimästi! Mulla on tollanen räkissä ja se on kyllä hintansa väärtti peli. Pikkusen hidas, mutta asiallinen editoriohjelma ynnä käyttökelpoiset saundit.
Osta mut - ma olen kaupan!
Kaleface
27.06.2003 17:03:16

Mitäs sitten ajattelit? Pianojuttuihin tuo PF/Fatar -combo olis kyllä varmaan ihan hyvä, mutta varmaan riittää melko harvalle.

Ostan ehkä jossain vaiheessa stagepianon, niin saa kaikki kompaktissa paketissa.
-K-
skoggis
07.07.2003 11:19:38
Itselläni on tällä hetkellä seuraava kokoonpano:

- Roland XV-5050 soundimoduli
- Yamaha s08 syna
- Edirol UM-880 8x8 Midi patchbay

Edirolin midiohjaimeen on ohjelmoituna pikapainikkeet sillä viisiin että ykkösnapilla soi xv-5050, kakkosella s08 ja kolmosella molemmat yhtäaikaa. Keikalla todella kätevä. Ja tähän kokoonpanoon on helppo lisätä soundimoduleja ja muita midihärpättimiä...

Kaikki midivehkeet on kyllä keskenään yhteensopivia koska miditieto on standardikamaa. Käytännössä voit siis ohjata mitä tahansa midillä varustettua äänilähdettä millä tahansa midiohjaimella ja perussoitossa ei pitäisi olla mitään ongelmia. Toinen juttu onkin sitten kaikki program changet sun muut jotka ovat kovinkin valmistajakohtaisia...
flimtrick
07.07.2003 14:06:09
Yhdyn edellämainittuihin Jv-1010 suhteen. Omistan itse sellaisen. Mulla on siinä myös yksi laajennuskortti asennettu ja siinä on huomattavasti parempi rhodes soundi kun itse modulissa. Ne modulin rhodesit on kaikki aika kämäsiä. Ja pari vähän parempaa urkusoundia löytyy myös siitä kortista. Kyllä sillä pärjää jos tarvii perus suht hyvän pianosoundin ja ehkä jotain urkua(ja se laajennuskortin rhodes on ihan käyttökelpoinen) mutta muuten ne soundit on aika paskoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)