Aihe: Rhodes ja soundit
1
puhvalo
30.07.2003 11:20:08
Soittelen Rhodeksella ja ajattelin kysellä josko kenelläkään olisi hyviä vinkkejä miten saisi parhaat mahdolliset soundit ulos tuosta laitteesta. Tällä hetkellä olen laittanut sen 30 wattiseen putkivahvariin ja käytän särökanavaa, joka tuntuu paremmalta, sillä clean- kanavalla yläpäästä kuuluu joskus niin kimeä ääni etenkin kovaa soitettaessa, että korviin sattuu. Soundit ovat mielestäni aivan tyydyttävät, mutta jotenkin olen kokenut vaikeaksi niistä saada tasapainoiset jokaiselta äänialalta.
Keppi
30.07.2003 11:58:26
Soittelen Rhodeksella ja ajattelin kysellä josko kenelläkään olisi hyviä vinkkejä miten saisi parhaat mahdolliset soundit ulos tuosta laitteesta. Tällä hetkellä olen laittanut sen 30 wattiseen putkivahvariin ja käytän särökanavaa, joka tuntuu paremmalta, sillä clean- kanavalla yläpäästä kuuluu joskus niin kimeä ääni etenkin kovaa soitettaessa, että korviin sattuu. Soundit ovat mielestäni aivan tyydyttävät, mutta jotenkin olen kokenut vaikeaksi niistä saada tasapainoiset jokaiselta äänialalta.

Mulla on sellainen käsitys, ett noitten kaa ois käytetty paljon kompressoria?! Monesti vaan oon nähny jonkun sellasen MXR-kitarapedaalin noihin kytkettynä ja oon aatellu, ett se vois olla just kompressori?! MXR:hän tekee hyviä kompressoreja kai? Komepressorihan "tasaa" just noita eroja vahvistamalla heikkoja singnaaleja ja leikkaamalla liian suuria voimakkuuksia. Sama ajatushan tossa sun särökanavan käytössä on, sillä silloin vahvistin myös tavallaan kompressoi signaalia.
Juuup!
Kari S
31.07.2003 10:47:27
maza
01.08.2003 17:33:58

Ettei vaan olis ollu se näkemäsi MXR mallia Phase 90 (tai joku muu, 90 kai on se legendaarisin), eli phaseri... Noita on Rhodesien kanssa käytetty hyvinkin yleisesti.
maza
01.08.2003 17:36:44

Ai niin ja itse asia unohtui. Speakeasyltä löytyy purkki nimeltä fatbox, joka kuulemma on sangen loistava peli vaikka trankuilla on toteutettukin.

Suosittelen tutustumaan myös loistavaan saittiin osoitteessa http://www.fenderrhodes.org/, josta löytyy aiheeseen liittyviä linkkejä ja muuta infoa niin maan pirusti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)