Aihe: "Midiboksi" ?
1
MusiKo
22.07.2003 21:42:40
Tietämättömänä esitän seuraavan kyssärin.

Mulla on syntikoita (osa moduleita, osassa koskettimet) ja tietokone, jolla latailen syntikoihin patchejä. Ongelma on siinä että joudun jatkuvasti irrottelee midi-piuhoja kun käytän milloin mitäkin koskettimistoa minkäkin modulin kanssa, latailen tietsikalta patchejä eri syniin jne.

Kysymys on että onko olemassa jotain "midi-boksia" johon voisin kaikki nuo laitteet liittää ja jossa olisi sitten kytkimet eri laitekombinaatioihin, ja tuo inhottava midipiuhojen jatkuva irrottelu/kiinnitys loppuis? Ja millaisissa hinnoissa nuo laittee pyörii jos niitä siis on?

Mahdollisista vastauksista kiitellen
Pete
Juho L
22.07.2003 22:23:36
Jos on tarkoitus vain tehdä sellainen vipulaatikko, niin teeppä itse. Ei tarvitse kuin liittimiä, hieman piuhaa ja muutama hullu kytkin.

Voisit tietenkin myös hommata tietokoneeseen ison MIDI-laatikon, jonka sitten voit routata tietokoneessa softalla.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
piksi
02.08.2003 03:17:58
Kysymys on että onko olemassa jotain "midi-boksia" johon voisin kaikki nuo laitteet liittää ja jossa olisi sitten kytkimet eri laitekombinaatioihin, ja tuo inhottava midipiuhojen jatkuva irrottelu/kiinnitys loppuis? Ja millaisissa hinnoissa nuo laittee pyörii jos niitä siis on?

en suosittele minkään maailman vipubokseja koska laitteet ei oikein tykkää jos midipiuhoja koko ajan kytkee kiinni ja pois niiden ollessa päällä. itse hankin aikoinaan emagicin mt4-midi interfacen noin 100 eurolla jossa on 2 midi in ja 4 midi out -liitäntää. laitteita voi kontrolloida suoraan vaikkapa tietokoneen softasta (esim. cakewalk) latailemalla oikeat asetukset eri kombinaatioille (kanavat yms. kuntoon). näppärää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)