Kaleface 21.07.2003 20:53:58 | |
---|
Omistan Yamaha CS2X:n ja eräs piirre siinä on ruvennut vituttamaan. Ulostulo on helvetin hiljainen, ja jos volaa vääntää vähänkin enemmän (=numiska yli 4/6) suuri osa soundeista alkaa särkeä todella vittumaisesti. Tästä on netissäkin ollut jotain valitusta, ja parilla keikalla miksaajakin on ihmetellyt, eikö vehkeestä lähde enempää ääntä. Mietinkin, että auttaisikohan/onko järkeä, jos synan vetäisi jonkinmoisen etuasteen tai muun vastaavan sydeemin läpi? Onko ihan pystyynkuollut idea vai voisiko auttaa. Olisiko asiaan muuta ratkaisua? (ei, en halua kuulla "CS2X on halpissyna, osta parempi vehje"-vastausta) -K- |
Juho L 21.07.2003 21:04:41 | |
---|
Mitään etuastetta ei kannata hommata, kun signaalin tason korotus on kuitenkin sen verran pieni. Tietääkseni on saatavilla valmiina pikkulaatikkona sellaisia minivahvistimia, joilla voi nostaa hieman alle linjatason signaali linjatasolle. Näitä käytetään esimerkiksi autostereoissa soittimen ja vahvistimen välissä. Voit myös rakentaa sellaisen pikkuvahvistimen itse, jos halua riittää. Erittäin yksinkertainen viritelmä. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Wuf 21.07.2003 21:48:51 (muokattu 21.07.2003 21:50:05) | |
---|
Yksi vaihtoehto olisi joku Line6 Pod2 tms. kitaran efektiboksi / vahvistinmallintaja, jolla signaalin voimakkuutta saisi pikkuisen ylemmäs ja samalla saisi kaikuja, choruksia, flangereita, wahwah-pedaalin, sävynsäädöt ja kunnon vahvistin- ja kajarimallintimet vaikkapa uruille ja sähköpianoille. Tulee ehkä hieman kalliimmaksi kuin tuo yllämainittu ratkaisu, mutta ainakin Line6:n koneet ovat pirun monikäyttöisiä. Kannattaa ehkä kuitenkin harkita myös kunnon syntikan hankkimista.. :D "50,000 Coyotes Can't Be Wrong." |
maza 22.07.2003 13:55:35 | |
---|
Tai laita väliin joku putkietunen. Lisääntyneen äänenvoimakkuuden lisäksi bonuksena parantunut soundi ja putkisärön käyttömahdollisuus x) |
HK 23.07.2003 02:28:44 | |
---|
Yksi vaihtoehto olisi joku Line6 Pod2 tms. kitaran efektiboksi / vahvistinmallintaja, jolla signaalin voimakkuutta saisi pikkuisen ylemmäs ja samalla saisi kaikuja, choruksia, flangereita, wahwah-pedaalin, sävynsäädöt ja kunnon vahvistin- ja kajarimallintimet vaikkapa uruille ja sähköpianoille. Tulee ehkä hieman kalliimmaksi kuin tuo yllämainittu ratkaisu, mutta ainakin Line6:n koneet ovat pirun monikäyttöisiä. Kannattaa ehkä kuitenkin harkita myös kunnon syntikan hankkimista.. :D No jospa ei kuitenkaan. Itse en ainakaan lähtisi sähkökitaralle tarkoitettuja vermeitä laittamaan syntsan perään ellei itse halua hakea sitä soundia mikä niistä lähtee. Ja kysyjän syntetisaattori on sinänsä aivan "kunnon syntikka", varsinkin kun hiukan perehtyy tuohon vehkeeseen, mitä arvon hymyilijä ei selvästikään ole tehnyt :). Omasta mielestäni on miksaajan tehtävä pitää huoli siitä, että instrumentit soivat oikealla äänentasolla. Peltikorva puupäässä. |
Juho L 23.07.2003 13:52:19 | |
---|
Omasta mielestäni on miksaajan tehtävä pitää huoli siitä, että instrumentit soivat oikealla äänentasolla. Onhan se vähän häiritsevää, jos kanavan ollessa täysillä signaali on hikiseen edes kohtuullisella tasolla. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Mikael 23.07.2003 14:46:39 | |
---|
miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Wuf 23.07.2003 17:26:52 (muokattu 23.07.2003 17:33:11) | |
---|
No jospa ei kuitenkaan. Itse en ainakaan lähtisi sähkökitaralle tarkoitettuja vermeitä laittamaan syntsan perään ellei itse halua hakea sitä soundia mikä niistä lähtee. Niin no. Sähkökitaralle tarkoitettu ja sähkökitaralle tarkoitettu, ihan sama jos kun kone toimii muussakin käytössä. Edit: Toisaalta kunnon multiefektikoneet eivät taida olla paljon kalliimpia ja voisivat toimia elektronisten syntikkasoundien kanssa paremmin, mutta sitten ei välttämättä lähde niin hyviä vahvistinmallinnuksia.. Ja kysyjän syntetisaattori on sinänsä aivan "kunnon syntikka", varsinkin kun hiukan perehtyy tuohon vehkeeseen, mitä arvon hymyilijä ei selvästikään ole tehnyt :). Hoho. Minun kokemukset perustuvat lähinnä musiikkiliikkeessä hypistelyyn, mutta minun mielestä ko. kone on aivan täysin lelu :) "50,000 Coyotes Can't Be Wrong." |
Juho L 23.07.2003 17:54:07 | |
---|
Niin no. Sähkökitaralle tarkoitettu ja sähkökitaralle tarkoitettu, ihan sama jos kun kone toimii muussakin käytössä. Eikös tuo oli monoefekti? Hoho. Minun kokemukset perustuvat lähinnä musiikkiliikkeessä hypistelyyn, mutta minun mielestä ko. kone on aivan täysin lelu :) Yamahan syntikat ovat sellaisia budjettisyntikoita. Eivät maksa paljon, mutta ovat hintaansa verrannollisia. Ja voihan se Yamahakin kuulostaa helkkarin hyvältä, jos ei ole parempia kuullut. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Wuf 23.07.2003 19:19:56 (muokattu 23.07.2003 19:33:22) | |
---|
Eikös tuo oli monoefekti? Onpa hyvinkin. Sen kanssa ei synan omista stereo-mistään saa iloa irti, mutta toisaalta livenä synat menevät yleensä lopulta monona.. Jos haluaa käyttää synan omia panorointiefektejä, stereo-leslietä tms, niin tarvii jonkun yleiskäyttö-stereo-efektipurkin. Sitten vaan tahtoo jäädä vahvistinmallinnukset kokematta.. Yamahan syntikat ovat sellaisia budjettisyntikoita. Eivät maksa paljon, mutta ovat hintaansa verrannollisia. Ja voihan se Yamahakin kuulostaa helkkarin hyvältä, jos ei ole parempia kuullut. Aivan. Toisaalta, voihan halvan Yamahan/Rolandin/Korgin tms perään laittaa kunnon efektit ja sävynsäätimet, niin sitten voi kuulostaa jo oikeasti helkkarin hyvältä. Mutta silloin ei välttämättä puhuta muutenkaan enää budjettisetupista, niin voi ihan hyvin harkita jo kunnon synaa, joka kuulostaa hyvältä ilman erillistä hardwarea. "50,000 Coyotes Can't Be Wrong." |