Aivokalvo 04.07.2003 19:40:06 | |
---|
Kertokaapas hyvät ihmiset jotain hyviä vinkkejä/linkkejä, joiden avulla voisin kehittää sorminäppäryyttäni. Huomioikaa melko huono nuotinlukutaitoni. Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
assassin 05.07.2003 19:47:54 | |
---|
Asteikoita! Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään. |
isojussi 18.07.2003 01:40:01 | |
---|
Asteikoita! Aivan - ja kaikkia mahdollisia - ja kaikista mahdollisista sävellajeista - ja molemmin käsin. Osta mut - ma olen kaupan! |
Juho L 18.07.2003 14:38:32 | |
---|
Selittäkääpä miten tuo asteikkotreenaus toimii. Soitetaan siis vain jotain perusasteikoita kahdella kädellä? Minä ainakin olen näppäryyttäni harjoittanut treenaamalla verkkaisempia ja teknisempiä kappaleita. En mikään virtuoosi ole soittamaan (itseasiassa aika käsi soittaja). Kyllä siitä jonkinlaista henkistä tyydytystä saa kun on jonkin monimutkaisen kappaleen opetellut. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Wuf 18.07.2003 22:06:18 | |
---|
Selittäkääpä miten tuo asteikkotreenaus toimii. Soitetaan siis vain jotain perusasteikoita kahdella kädellä? Minä ainakin olen näppäryyttäni harjoittanut treenaamalla verkkaisempia ja teknisempiä kappaleita. En mikään virtuoosi ole soittamaan (itseasiassa aika käsi soittaja). Kyllä siitä jonkinlaista henkistä tyydytystä saa kun on jonkin monimutkaisen kappaleen opetellut. Kyllä minä sanoisin että biisien soittaminen on kehittävämpää - muutenkin kuin sorminäppäryyden kannalta - kuin asteikoiden sahaaminen. Mutta asteikkojakin kannattaa ainakin jonkun verran soitella, perus duuri- ja molliasteikot, sellaiset moodit (vai miksi niitä 'kirkkosävellajeja' nykyään sanotaan) joita tuntee tarvitsevansa, pentatoniset ja blues-asteikot kaikilla modifikaatioilla, kromaattiset, kokosävel- ja dimiasteikot ym. ym. ym. Vasemmalla ja oikealla kädellä ja yhtä aikaa tai vaikka kaanonissa. Ja aina metronomin kanssa. Asteikoista voi kehitellä kivoja pikku harjoittelu'biisejä', jos pelkkiä asteikkoja ei jaksa. Asteikkojen lisäksi (ja ennenkaikkea) sointuja eri käännöksineen, molemmilla käsillä yhtä aikaa ja erikseen. Ja näiden kanssa voi sekoitella asteikkoharjoituksia tms. "50,000 Coyotes Can't Be Wrong." |
Casse 18.07.2003 22:40:02 | |
---|
sellaiset moodit (vai miksi niitä 'kirkkosävellajeja' nykyään sanotaan) joita tuntee tarvitsevansa, pentatoniset ja blues-asteikot kaikilla modifikaatioilla, kromaattiset, kokosävel- ja dimiasteikot ym. ym. ym. Mistähän näitä asteikoita löytäis? Siis ilman että ostaa jotain kirjaa, toisin sanoen netistä? Tai sitte tietty on kirjasto, mutta mieluummin netti. |
Wuf 18.07.2003 23:03:54 | |
---|
Mistähän näitä asteikoita löytäis? Siis ilman että ostaa jotain kirjaa, toisin sanoen netistä? Tai sitte tietty on kirjasto, mutta mieluummin netti. Teoriapalstalta :) "50,000 Coyotes Can't Be Wrong." |
assassin 19.07.2003 15:17:13 | |
---|
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään. |