Aihe: Millä tasolla olet soitossasi?
1 2 3
Jabbe
09.04.2003 22:25:40 (muokattu 09.04.2003 22:26:12)
Lähinnä kiinnostaa että millaisia kosketinsoittajia täällä liikkuu. Oletko siis ihan aloittelija, opiskeletko jossain musiikkiopistossa, itseoppinut, vai onko tähtäimenäsi tulla ammattilaiseksi ellet sitten jo ole..?

Itse lukeudun toiseksiviimeiseen.

Lisäys: Niin ja millaista musaa soitat?
Hoho.
rkokkonen
09.04.2003 23:01:21

Suurimmaksi osaksi itseoppinut, tosin muutamat perusteet tullu hankittua tunneilta.

Tavotteena on kehittyä ja sitähän tässä tuleekin tehtyä vähän kerrallaan.

Heviä soitan, muttei se estä soittamastaa mitä vaan. Omia ideoita (ei-hevi) löytyy ja niitä vaan pitää puristaa omalla ajalla ulos.
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
Wuf
10.04.2003 00:00:04
Lähinnä kiinnostaa että millaisia kosketinsoittajia täällä liikkuu. Oletko siis ihan aloittelija, opiskeletko jossain musiikkiopistossa, itseoppinut, vai onko tähtäimenäsi tulla ammattilaiseksi ellet sitten jo ole..?

Minä sitten olen aivan puukäpälä mitä soittotekniikkaan tulee, tosin puolisen vuotta olenkin vasta treenannut. Semmoista omaksi ilokseni soittelua olen harrastanut joitakin vuosia, mutta eipä tuossa ole taidot millekään tasolle kehittyneet.. Enimmäkseen itseoppinut olen, yhteensä ehkä 4:llä urku/synatunnilla on tullut käytyä, tosin nyt kun osaan jopa lukea nuottejakin niin voisinpa harkita oppitunneille menoa jälleen.

Asennetta ja fiilistä onneksi löytyy senkin edestä >:)

Yleensä tulee soiteltua vähän kaikkea jazzista metallin ja klassisen kautta teknoon, mihinkään tiettyyn genreen en ole varsinaisesti keskittynyt.

Tavoitteena on joskus oppia soittamaan taitavasti.
Haipuma
10.04.2003 07:44:29
Lähinnä itseoppinut, mitä nyt muutamilla tunneilla käynyt. Musiikinteorian osaaminen aika heikkoa.
Nuotit sujuu hitaasti luettuna.
Tekniikkaa kehitetään lisää.
Soitan myös heviä, 60- ja 70-luvun tavaraa ja kaikkea muutakin mitä sattuu kuulemaan ja jää pyörimään päähän.
Mukavaa olisi oppia soittamaan kunnon pop/jazz pianoa. Tunnille kaipaa, mutta raha, raha..
Riekaleet, riekaleet, te kiusaajat!
J Bro
10.04.2003 09:59:01 (muokattu 09.07.2003 17:45:00)
Aloitin häikäisevän urani Musiikkiopistossa, jossa suoritin 3/3 soittimessa klassisella puolella, 3/3 teoriassa. Soittimina minulla oli kitara ja piano. Eli on Klassinen tausta, mutta itse on tullut treenattua hullusti popp/jazz -osastoa. Opettajan minulla on Sibeliusakatemiasta tullut Jani Pola, joka soittelee Disko orkesterissa. Myös polyrytmiikka on lähellä sydäntä. Toimin tällä hetkellä paikallisen Bändikoulun pianonsoiton opettajana sekä bändiohjaajana. Olen tehnyt yhteistyötä paikallisen teatterin sekä tanssiopiston kanssa sekä olen säveltänyt muutamalle pitkä soitolle. Tähtäimessä on Sibeliusakatemia jazz-osastolle. Soittelen Planet x tyylistä kamaa mukaanlukien jazz-kokoonpanoni. Sekä välillä tuurauskeikkoja. Jos tarviit uskomatonta synänsoittajaa keikalle, laita viestiä. =)
Kaikki on reenistä kiinni.
Snowblind
10.04.2003 10:34:13 (muokattu 10.04.2003 10:36:41)

Perhana. Taas painoin sitä vastaa nappia korjaa napin sijasta! Jo toinen kerta :)
"Runous on kyynelkaasua vahvempaa" -S.Hammer
Snowblind
10.04.2003 10:36:03 (muokattu 11.04.2003 17:31:41)

Soitin aikoinaan sellaiset viisi vuotta musiikkiopistossa pianoa kunnes vaihdoin kitaraan. Nyt ajattelin alkaa itseopiskelemaan, kunhan saan ne koskettimet ostetuksi. Ja soitan progea, rokkia, bluesia, hippiprogea ja vähän kaikenlaista.

EDIT: Niin ja kaikki 3 teoriaa suoritettu, ja unohdettu :) Opettajanikin ihmettelee että olen kaikki teoriat käynyt kun en muista niistä pahemmin mitään enää.
"Runous on kyynelkaasua vahvempaa" -S.Hammer
diameter
10.04.2003 12:18:07 (muokattu 10.04.2003 12:18:55)
3/3 klassisessa pianonsoitossa ja teoriassa suoritettu...
nyt soittelen klassisella puolella jopa n. 2A-tasoisia kappaleita (esim. Heinon Pankakoski)
synan hommasin vasta muutama kuukausi sitten ja sillä taas soittelen metallibändissä.
siis klassista ja metallia =) mutta eipä ne niin hirvesti eroa loppujen lopuksi kun meillä on vähän bodom-tyylisiä noi kosketinosuudet enimmäkseen (siis melko nopeita melodiota synalla) ja mulla on synassakin painotetut koskettimet niin melko sama kuin pianossa.

niin ja 6-vuotiaasta asti olen tunneilla käynyt, eli koulutettu.
Wuf
10.04.2003 13:06:13
Jos muutkin kuin kosketinsoittimet lasketaan, kitaran soittoa on takana yhteensä n. 13 vuotta, rumpuja pari päivää ja joskus olen kuulemma yrittänyt saada ääniä irti jopa viulustakin. Viimeiseksi mainitusta ei tosin ole juuri mitään muistikuvaa.

Kitaransoitto on ollut jo jonkin aikaa katkolla jännevaurion takia, ja alkaa uhkaavasti vaikuttaa siltä että syntikasta on lopullisesti tultava minun pääinstrumenttini. Ainakin painottamattomia koskettimia pystyn edelleen soittamaan..
assassin
10.04.2003 17:15:33
Musiikkiopistossa soitan nyt 7. vuotta pianoa. 2/3 käyty, ensi vuonna 3/3 ja teorioista olen käynyt kaikki.

Käytännössä tulee soiteltua kaiken tyylistä musiikkia. Tosin opiskeluiden takia pääosa klassista.
Dirk
10.04.2003 18:53:25
Jeps;
Teoria + solfa I sekä pianon 3/3 tehtynä pop/jazz ja klasaripuolelta.
Opiskelen päätoimisesti yliopistossa ja rinnalla pop/jazz konsiksen "iltalinjalla". Tavoitteena olisi hankkia hyvä instrumentin hallinta, ei ammattia; jää nähtäväksi vaatiiko se sitten joskus korkeamman asteen musiikkilaitokseen hakeutumista.
Soitan lähinnä jazz-musiikkia, mutta myös klassista.
Aivokalvo
10.04.2003 19:24:05
45 minuuttia pianokoulua muutama vuosi sitten.
Itsekseni soittelen tosin pari, kolme tuntia päivässä.
Tekniikkaa pitäs parantaa etenkin piano(saundie)n soittelemisessa. Nuotit osaan lukee jos oikein pänttään.
likus
11.04.2003 14:48:46
Soitan nyt 7. vuotta Kotkanseudun musiikkiopistossa ja tutkinnoista olen suorittanut pianossa 2/3, teoriassa YMTPK. Jouluna aion suorittaa 3/3:n. Omasta mielestäni olen kehittynyt tänä keväänä melkoisen roimasti. Nuottien kanssa ei ole ongelmia. Ainoastaan ne termit on päässy vähän unohtumaan. Nyt kun saisi vielä synan, niin voisi ruveta soittamaan jotain muutakin kuin klassista, kun ei tuo vanha piano oikein motivoi.
Juho L
11.04.2003 17:27:58
Minä olen suorittanut 3/3 tutkinnon nukkumisessa ja 3/3 tutkinnon syömisessä, eli vankka itseoppineisuuden pohja.

Mikään hirveä virtuoosi en ole soittamaan, mutta ihan kohtuullinen kuitenkin. Muinainen kurtun soitto on edesauttanut koskettimien soitantoa hitusen.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
maelstrom
11.04.2003 17:43:12
Jokusen tunnin ottanut aloittelija, joka ei oikeastaan osaa soittaa, vaikka tietääkin miten soitetaan.
Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti. Kotisivut täällä
Aivokalvo
12.04.2003 16:35:23
Oppiiko niillä tunneilla mitään?
Jabbe
12.04.2003 17:38:38
Oppiiko niillä tunneilla mitään?

Ei opi. :)
Lupaan olla kiltimpi jatkossa!
rkokkonen
12.04.2003 17:43:17

Ei opi. :)

No hoho... Onneks aistin ämpäri(pää?)kaupalla sarkasmia tuossakin ni ei tartti lähteä selventämään.

Mutta sen on pakko sanoa, että puolenkin vuoden tunneilla käynnistä oli paljon apua ainakin mulle.
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
Casse
12.04.2003 21:56:27

No itseoppinut, ainakin pääosin. Koskettimet pääinstrumenttina. Olen soittanu niitä jotain reilut kolme vuotta. Nykyään käyn ihan opetuksessa, pianon ja kitaran osalta.
Teorian osalta olen suorittanu 1/3:n ja 2/3 on työn alla. Tavotteena olis mennä luultavasti lukion jälkeen johonki konservatorioon tai vastaavaan opiskelemaan. Ja mikä olisikaan hienompaa kuin elättää itsensä musiikilla. Eli kyllä tuo ammattilaisuus on tavoitteena, muttei todellakaan saavutettu.. ainakaan vielä. Ehkä joku päivä.

Musiikki tyyli mitä pääasiassa soitan on metalli ja klassinen. Näin.
temekallio
18.04.2003 21:23:51
Aloitin häikäisevän urani Musiikkiopistossa, jossa suoritin musiikkiopiston päästötodistuksen (3/3 soittimessa, 3/3 teoriassa). . =)

Musiikkiopiston päästötodistus tarkoittaa isoa ykköstä. ei 3/3:sta.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)