OZone 09.10.2003 18:45:19 | |
---|
Hylkäsin aiemman suunnitelmani hankkia erillinen masterkeyboard ja moduuli alettuani harkitsemaan stagepianon ostoa. Tutkittuani asiaa hieman totesin että Yamaha P-90 ja Roland RD-170 olisivat molemmat noin 1100 euron hintaisia ja suunnilleen ominaisuuksiltaan riittäviä. Kumpikaan näistä ei kuitenkaan ole ominaisuuksiltaan ratkaisevasti toista parempi ominaisuuslistojensa tai Harmony Centralin arvostelujen perusteella, joten jos jollain on kokemuksia tai mietteitä näitten keskinäisestä paremmuudesta, kuulisin mielelläni. Sitten huomasin että Yamahan S08 maksaa Thomannilla vain noin 1200 euroa, ja kun siinäkin on painotetut koskettimet, on sekin yksi vaihtoehto. Siinä olisi kuitenkin monipuolisemmat ominaisuudet kuin stagepianoissa, ja enemmän soundeja. Lähinnä merkityksellisiä ovat hyvät pianot, kirkkourut ja stringsit, muut ovat vain höystettä. Kokemuksia myös S08:ta siis kaivataan myös. "Paskakin hevi on parasta" -Jone Nikula |
U.Honey 13.10.2003 05:33:44 | |
---|
Sama juttu, hylkäsin myös kontrolleri/moduli vaihtoehdon. Mä olen aina tykännyt Rolandien soundimaailmasta ja jostain syystä Yamahaa kohtaan mulla on pitkään ollut vähän antipatiaa, johtuen varmaan siitä että 90-luvun alussa Yamahan soundit mielestäni jäi vähän jälkeen Rolandista ja Korgista. Näistä asennevammoista johtuen funtsin pitkään ostaa joko Roland RD-150/RD-700 tai XV-88. Sattumoisin menin pari viikkoa sitten kuuntelemaan erästä bändiä ja keyboard-ukolla oli loistavat soundit! Piti mennä oikein lavan eteen kurkkimaan millä vehkellä se soitti, ja silloin suomukset putosivat silmistäni. Yamaha S90. Menin oitis musiikkiliikkeeseen tarkastamaan tilanteen ja totesin että tämähän on juuri se mitä olen etsinyt. Paremmat pianosoundit kuin RD-700:ssa ja myös parempi kosketus. Keyboard action on tietty subjektiivinen juttu mutta minusta S-90:ssä on paras tatsi kaikista vehkeistä joita olen kokeillut. Sekvensseriä sun muita kotkotuksia siinä ei ole, mutta sehän on lähinnä plussaa. Miinuksena S90:ssä on aika suolainen hinta, mutta olen huomannut että nyt kun Motif ES tuli markkinoille, S90:iä alkaa liikkumaan käytettynäkin. Itse kyttään vähän käytettyä S90:stä. Eli, suosittelen yhtenä optiona myös käytettyä S90:stä. P.S. En ole Yamahalla töissä. An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools. --- Ernest Hemingway |
OZone 19.10.2003 16:56:31 | |
---|
Se on tosiaan aika tökerön kallis kapistus tuo S90, ja en ole kyllä käytettynä nähnyt. Onhan siinä tosiaan hyvät soundit ja hyvä piano, mutta kun hinta on kaksinkertainen verrattuna S08:iin niin ei oikein houkuttele. Käytettynäkään ei varmaan saa alle 1500 euron? Mutta jos uusista vermeistä puhutaan niin samassa hintaluokassa tuon S08:n kanssa olisi Alesis Q8.2, mutta Harmony Centralissa se on saanut laajalti negatiivista palautetta, joten pitäytyisin vielä S08:issa. Toki jos joku haluaa myydä S90:n alle 1500e hintaan ni kyllä ois aika houkutteleva tarjous. "Paskakin hevi on parasta" -Jone Nikula |
U.Honey 17.11.2003 00:29:44 | |
---|
Ostin juuri amerikassa uuden Yamaha S90:n hintaan $1.640 = 1.394 EUR. Thomann pyytää samasta vehkeestä 2.290 EUR. Kuka vetää välistä ? An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools. --- Ernest Hemingway |
baron 18.11.2003 08:01:02 | |
---|
Ostin juuri amerikassa uuden Yamaha S90:n hintaan $1.640 = 1.394 EUR. Thomann pyytää samasta vehkeestä 2.290 EUR. Kuka vetää välistä ? S90 - P90. Mikä ero? Voiko joku valistaa? (Paitsi hinta) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
Snowblind 18.11.2003 08:19:18 | |
---|
S90 - P90. Mikä ero? Voiko joku valistaa? (Paitsi hinta) Eikös nuo P-sarjan vehkeet ole ihan stagepianoita toisin kuin S-sarjan, jotka ovat taas syntikoita? Look behind you, a three-headed basist! |
KB 18.11.2003 08:39:15 | |
---|
|
Jabbe 18.11.2003 08:57:20 | |
---|
Jos vain budjetti kestää niin kannattanee tuo S90 hommata, koska sillä pärjää hyvin pitkän aikaa ja soundeja löytyy vaikka minkälaiseen käyttöön. Kuten hyvin tiedämme, tarpeet voivat muuttua hyvinkin nopeasti, joten kannnattaa kerralla hommata hyvä soitin niin ei tarvitse heti vaihtaa. Stagepianoista olen kokeillut P80, RD-150 ja Korgin SP-200, joista Korg ja Yamaha olivat ehdottomasti parhaimmat, kun taas Roland ei ihmeemmin säväyttänyt. Jos noissa P90 ja RD170 ei ole hirveän isoja uudistuksia, niin suosittelisin kyllä noista stagepianoista tuota P90:ä. |
Snowblind 18.11.2003 09:51:45 | |
---|
Stagepianoista olen kokeillut P80, RD-150 ja Korgin SP-200, joista Korg ja Yamaha olivat ehdottomasti parhaimmat, kun taas Roland ei ihmeemmin säväyttänyt. Jos noissa P90 ja RD170 ei ole hirveän isoja uudistuksia, niin suosittelisin kyllä noista stagepianoista tuota P90:ä. Stage pianoista Yamahan P-120:tä ollaan ämeericän sivustoilla kehuttu soudeiltaan todella hyväksi stagepianoksi. Look behind you, a three-headed basist! |
baron 18.11.2003 12:08:06 | |
---|
Stage pianoista Yamahan P-120:tä ollaan ämeericän sivustoilla kehuttu soudeiltaan todella hyväksi stagepianoksi. Kiitos että tyhmiinkiin kysymyksiin vastataan. Mulla on luulo, että P-90 on muuten kuin P-120 paitsi, että P-120 sisältää omat vahvistimet ja kaiuttimet Onko näin? (Olen aikeissa ostaa P-90. Ne olivat viime viikolla Helsingistä loppu. Yllättävän lähellä F-musiikin hinta on Thomannin hintaa) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |