Aihe: Vinkkejä aloittelijalle?
1
Vanalkar
06.02.2004 10:42:09
Kaivataan ohjeita miten aloittaa kosketinsoitto. Koskettimet on jo, nyt vain pitäisi oppia hakkaamaan sitä sopivista kohdista. Eli mistä aloittaa? Varmaan kirjastosta löytyy jotain hyviä oppaita aloittelijalle? Mitä kannattaa lainata?

Sitten tietysti biisejä aloittelijalle, sellaisia jotka kaikkien pitää osata, voi myös kertoa. Millekään kurssille en mene, itse täytyy oppia. :)
Marque
06.02.2004 11:24:50
1) Tutustut soittimeesi metafyysisellä tasolla. Kuin naiseen.
2) Fiilistelet painellen nappuloita, silloin huomaat niistä lähtevän kauniin äänen.
3) Liität äänet sopivaan järjetykseen.
4) Hymyilet ja soitat.

Tämä on vain minun metodini, viitisen vuotta olen zjammaillut, enkä vieläkään "osaa" soittaa. Mutta helvetin hauskaa mulla on.
Can I cut your head off? So I can weight it.
Vanalkar
06.02.2004 13:00:04
1) Tutustut soittimeesi metafyysisellä tasolla. Kuin naiseen.
2) Fiilistelet painellen nappuloita, silloin huomaat niistä lähtevän kauniin äänen.
3) Liität äänet sopivaan järjetykseen.
4) Hymyilet ja soitat.

Nuo tutustelut ja jammailut hoidan kitaralla. Sekun muistuttaa enemmän naista.

Nyt vain haluan oppia soittamaan tuota pölyttynyttä kosketinkasaa. Siis muutakin kuin parin hassun äänen verran. :)

Ja minä hymyilen ja virnuilen aina kun itsekseni soitan. On se hauskaa puuhaa.
Kuka haluaa tulla meille keinumaan? / Kuopiossa kitaristi vailla bändiä! Tee kontaktia jos kiinnostaa.
baron
06.02.2004 13:02:19

Aaron osa 1
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
Janus
06.02.2004 13:08:57
...ja Aaronin jälkeen haltuun Seppo Hovin Vapaa säestys 1 & 2. Irvokasta mutta totta.
Vanalkar
06.02.2004 14:21:00
...ja Aaronin jälkeen haltuun Seppo Hovin Irvokasta mutta totta.

Kuulostaa uhkaavalta. Mutta kiitoksia.
Kuka haluaa tulla meille keinumaan? / Kuopiossa kitaristi vailla bändiä! Tee kontaktia jos kiinnostaa.
Marque
06.02.2004 18:39:02
Kirjasta vaan, kirjasta. Sano.
ehkä hieman kieroutunut lähestymistapa.
Ehkä...

Seppo Hovi...
Tarjotkaa specksejä.
Janus
06.02.2004 20:13:52
Selvennys lienee paikallaan ;)

Tokihan Seppo Hovi kuulostaa uhkaavalta, mutta noissa kirjoissa on täyttä asiaa kannesta kanteen. Teoria (& harjoituksia), sointujen muodostaminen, hajotukset, improvisaatiolinjoja ja vaikka mitä hyödyllistä. Heti kun suinkin osaa lukea nuotteja, niin kannattaa tsekata läpi.

Se, mikä IMHO noissa kirjoissa on varsinainen juju, on sama akuankkakierto&melodia (tyyliin C-Am-Dm-G7-F-C/E-Dm-Gsus-G7-C) esitettynä ja nuotinnettuja parissakymmenessä käyttökelpoisessa tyylilajissa. Varmasti on muitakin kirjoja, joissa on samat jutut, mutta itse sain aikanaan lähes pelkästään noista kahdesta suht ohuesta kirjasta todella paljon irti.
Vanalkar
06.02.2004 21:04:49
Tack. Pitääpä rientää maanantaina kirjastoon ja lainailla nuo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)