Aihe: NORD LEAD 2:lle PCMCIA
1
Wincent
09.02.2004 17:00:53

Tietääkö joku kertoa onko nl2:seen tarkoitettu kortti joku
koneeseen tarkoitettu oma malli vai käykö siihen joku toinen malli jonka sais huokeammin kuin sen oman jossa lukee Clavia =)

En ole perehtynyt asiaan ja siksi kysyn täältä koska olis tarkoitus hankkia pikaisesti kortti jotta pääsee laittamaan soundeja talteen.

Saa tarjota korttia jos jollain semmonen löytyyyyy
Juho L
09.02.2004 18:08:39
http://www.clavia.se/nordlead2/accessories.htm

Eihän se niin kovin vaikeaa ollut ottaa selvää, vai oliko?
Myykää minulle Kaoss Pad.
   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Wincent
09.02.2004 19:27:22

Juu siis en hakenu kirjoituksella tota vaan lähinnä että
käykö joku muu kortti kuin alkuperäinen.

Tyyliin että olisko vaikka pesukoneessa vastaava kortti joka ajais asian vai onko kyseinen kortti jotenkin ainoa laatuaan ettei mikään yleinen PCMCIA kortti käy =)

Pesukone oli lähinnä heitto joka tuli ekana mieleen =)

Tiivistettynä tarkoitan että esim tiekoneiden muistit ovat lähes samanlaisia ja käyvät keskenään melkeen koneeseen kuin koneeseen, eli onko tuo kortti jotenkin standardi pcmcia kortti vai onko se jotenkin täysin omanlainen jolloin mikään muu ei käy kuin alkuperäinen.

Tulikos nyt selvyyttä asiaan ?
Janne Z
09.02.2004 19:47:44 (muokattu 09.02.2004 19:59:41)
Tuo kortin tyyppi on SRAM PCMCIA.
Samaa formaattia käyttää ainakin Ensoniq KT & MR Series, Roland MS1, Alesis S4 and QS Series.

Kotimaisia hintoja löytyi ainakin tuolta:
http://www.demicos.fi/kategoria/292
Juho L
09.02.2004 21:10:41
Juu siis en hakenu kirjoituksella tota vaan lähinnä että
käykö joku muu kortti kuin alkuperäinen.

Iaa.
Myykää minulle Kaoss Pad.
   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
eLead
10.02.2004 12:21:55
Ostin syksyllä Thomannilta PCMCIA kortin juuri NL2:sta varten. Postissa tuli sitten ihan tavallinen Kingstonin PCMCIA joka piti forkata ennen käyttöä. Otti vähän päähän, kun olisin tod. näk. saanu täältä paljon halvemmalla vastaavan. Tuotteen kuva oli harhaanjohtava...

Kortti on tietysti toiminu. Mitä nyt joskus NL ei suostu boottaamaan kortti kiinni.

Voin kertoo speksejä kunhan pääsen kotio.
Emmä tähän aikaan pysty soittaa oikee mitää...
samulijp
10.02.2004 12:44:26
Olikohan näin että kaikki yli 64kb menee hukkaan? Tarkista Nordin manuaalista. Siellä on asiasta kerrottu. Löytyy PDF tiedostona Clavian sivuilta, jos on paperinen hukkunut.
Clavian kortilla on joo valmiina jotain soundeja mutta oli Soundatassa tietenkin hinnoiteltu pilviin.
Itsekkin tilasin Töhmäniltä samalla NL:n kanssa (NL oli 700e halvempi kuin täällä). Crutz Brokerilla varmaan halvimpia nuo kortit.
Wincent
10.02.2004 15:30:32

Kiitoksia vastauksista

eLEAD kerrotko tosiaan niitä speksejä =) niin alan metsästämään korttia

Sit jos joku täällä tietää hyviä mestoja netissä jossa olis tranceen/psykeen suuntautuvia soundipankkeja ni olis kiva.

No juu teen kyllä itse soundit mutta niillä pohjilla on hyvä alkaa rakentamaan kun on valmiina jo suuntaa antava soundi =)
eLead
11.02.2004 09:48:10
eLEAD kerrotko tosiaan niitä speksejä =) niin alan metsästämään korttia

Jep, siis se mun kortti ei ollu Kingston vaan KingMax 64kb SRAM PCMCIA. Ilmeisesti mikä tahansa tuommoinen kortti käy. Tuo 64kb alkaa olla jo vaikea löytää. Nopee googlaus Suomesta näytti merkkejä siitä, että pienimmät olis 512kb. Itse varmaan kokeilisin tuota 512kb korttia. Jos postimyynnin (jostain nettikaupasta) kautta hankkii, niin voi palauttaa jos ei toimi.
Emmä tähän aikaan pysty soittaa oikee mitää...
Wincent
11.02.2004 14:18:43

Jep löysin jo 128kb kortin, tulee alkuviikosta ni pääsee testaamaan =)
Tupi
11.02.2004 15:32:08
Mistä löysit ja kuinka halvalla? Mullakin on hankintalistalla Nord Leadin kortti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)