Aihe: Etsin hyvaa 88-soitinta keikalle.. Yamaha S-90 ??
1
MrShaft
16.05.2004 16:58:34
Etsin soitinta jossa:

- tarkeinta hyva kosketus
- hyvat soundit (erityisesti piano, mutta pitaisi olla
myos rhodesit, urut, jouset ym. että selviää allround keikalla)
- soundeja saa layeroitya ja splitattua paallekkain
- ei liian painava kantaa keikalle

- en tarvitse sekuja ym. työasema-roippeita.

Ajattelin lahinna Yamahan S-90, koska en viitsisi maksaa motifin turhista ominaisuuksista.
Jotkut ovat kehuneet Yamahan S-08 konetta, mutta pohdin etta onkohan se ihan Puola-osastoa.
Mitä laajennuksia suosittelette S-90 koneeseen, kuulemma polyfonia ei aina tahdo ilman
laajennuksia riittää.
S-90 on ollut markkinoilla jo tovin, alkaako olla vanhentunut peli? vai onko vielä oman
alansa markkinajohtaja.
Oletteko valinneet kioskiinne jotain muita koneita S-90 paikkaa korvaamaan?

MrShaft
oizo
16.05.2004 21:39:37
Mulla on pianolautana Gem prp7, jolla ohjaan motifin pianosaundeja. Ihan hyvin toimii jos on mahdollisuus ohjata synan pianosaundeja sillä ton gemin omat saundit ei maailman parhaita ole. Jammun pianot on varmaan ihan hyviä, mitä mulla on niistä vähän kokemusta. Roudauksesta sen verran että 88:n kanssa se on aina tuskaa, mallista riippumatta.
Born to be child.
BaariMikko
16.05.2004 21:43:12

Mulla on pianolautana Gem prp7, jolla ohjaan motifin pianosaundeja. Ihan hyvin toimii jos on mahdollisuus ohjata synan pianosaundeja sillä ton gemin omat saundit ei maailman parhaita ole. Jammun pianot on varmaan ihan hyviä, mitä mulla on niistä vähän kokemusta. Roudauksesta sen verran että 88:n kanssa se on aina tuskaa, mallista riippumatta.

Kerran olen yhtä Gemiä soittanut Hellas-Pianon kellarissa. Tatsi oli kyllä hyvä, mutta mun mielestäni laite oli muuten ihan hirveä. Hintaakin oli helvetisti.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
U.Honey
16.05.2004 23:16:37

Ei tota tarvitse pitkään pähkäillä. Vastasit kysymkseen jo otsikossa.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Janus
16.05.2004 23:26:17 (muokattu 17.05.2004 13:28:46)
Mä käytän tässä hyväkseni tilaisuutta puhua S-90:n puolesta... 8kk käytön jälkeen alkanu tuntua vahvasti elämäni parhaalta ostokselta.

Etsin soitinta jossa:

On. Vertasin aikanaan esim. Roland RD-700:aan ja Triton Le88:aan ja tatsi tuntui Yamahassa parhaalta.

On. Parikin hyvää pianosoundia (vähän pehmeämpi, 3-layer L700 grand piano sekä kovempi/kirkkaampi, Yamahan vanhemmista koneista tuttu piano), samoin erittäin hyviä rhodes/wurly/clav -patcheja (jos S90-rhodesit kelpaa Chick Corealle...). Järjestään kaikki soundit ovat erittäin laadukkaita, ehkä hieman "bread&butter"-osastoa, mutta patchithan ovat täysin Motifin kanssa yhteensopivia, joten varmaan pikkuhiljaa niitäkin alkaa saada netin kautta vaikka miten. Mukana tulleella cd:lläkin oli läjä jotain vaihtoehtoisia soundipankkeja, mutta en ole vielä ehtinyt niitä lataamaan - ei ole tosin ollut tarvettakaan, presettejä editoimalla oon pärjännyt todella pitkälle. Jos lisää soundeja haluaa, niin laajennuskorteilla on mahdollista lisätä S90:iin esim. AN (Yamahan analog modelling), VL (physical modelling) tai DX (DX7:sta tuttu FM-synteesi) -synteesit, tai sitten esim. laajennuskortti jolta löytyy vaikkapa lisää rumpu- tai pianosampleja (3 korttia mahtuu).

Saa. Periaatteessa Voice-tason soundeja (1-4 elementtiä/oskillaattoria, vaikkapa layerpiano, jossa piano+rhodes+jouset) saa Performance-modessa splitattua/layeroitua 1-4 kpl aivan miten päin vaan. Lisäksi Master-modessa yhden Performancen/Voicen lisäksi on käytössä 3 muuta "zonea" joilla voi ohjata muilla midikanavilla ulkoisia moduleja/syntikoita. Peruslayerien/splittien tekeminen varsinkin Performance-modessa on erittäin yksinkertaista - kun on valmis menemään syvemmälle, niin editointimahdollisuudet ovat erittäin monipuoliset.

No ei se oikeastaan ole. Mulla on casena Helsingin Musiikista hommattu vaneri/polyuretaanilaukku, joka on kestänyt hyvin käyttöä, kaman pinoamista päälle jne. mutta on silti ollut tarpeeksi kevyt, että yksi ihminen pystyy roudaamaan S90:ä. Jos tollaselle meinaa hankkia jonkun kunnollisen flight casen, saattaa olla että tarvitsee kaverien jeesiä kantamisessa...

En minäkään. Tosin S90:ssä on ihan kätevän oloinen MIDI file player-mode, jota en ole tosin vielä ehtinyt testaamaan... jos sekut tekee valmiiksi ja tuo kiippariin usbilla tai smartmedialla, pystyisi kai heittämään jonkunlaista one man band-keikkaakin jos välttämättä haluaa...

Ajattelin lahinna Yamahan S-90, koska en viitsisi maksaa motifin turhista ominaisuuksista.
Jotkut ovat kehuneet Yamahan S-08 konetta, mutta pohdin etta onkohan se ihan Puola-osastoa.

Ainakin mun korvaan S-08:n soundit on vuosia jäljessä Motifista/S90:stä... näkyyhän toi tosin hinnassakin.

Mitä laajennuksia suosittelette S-90 koneeseen, kuulemma polyfonia ei aina tahdo ilman
laajennuksia riittää.

Mulla ei ole ainakaan ollut vielä ongelmia polyfonian kanssa... mutta olenkin siis käyttänyt S90:ä pelkästään livenä, en esim. sekvensointitarkoituksessa. Kaverilla on perus-Motifissa toi Yamahan pianolaajennuskortti, äkkiseltään vaikuttaisi olevan vähän turha ostos S90:iin, koska kortin pianosamplet ei mielestäni tuo mitään olennaista uutta verrattuna S90:n valmiisiin sampleihin (joita siis on piano/keys-osastolla käsittääkseni muutama enemmän kuin perus-Motifissa - korjatkaa joku jos olen väärässä).

S-90 on ollut markkinoilla jo tovin, alkaako olla vanhentunut peli? vai onko vielä oman
alansa markkinajohtaja.

Eikös toi ole vuoden 2003 malli? Mun mielestä S90 kilpailee tällä hetkellä edelleen Roland RD-700, Korg TritonLe88, Kurzweil PC1X jne. kanssa - eli osastoa "vähän huokeammat 88-koskettimiset, joissa master keyboard-ominaisuudet, synasoundeja ja järkevät editointimahdollisuudet" (erotuksena ns. keikkapianoihin). Noiden ja vastaavien välillä kannattaisi testailla, tietty voi katsella jotain Fantom X8:a, Motif ES8:a, sitä Kurzweilin uusinta 2600-versiota jonka mallia en just nyt muista tai vaikka Triton Extreme 88:a jos haluaa sen tämän päivän parhaan, joskaan ei halvimman mallin...

Oletteko valinneet kioskiinne jotain muita koneita S-90 paikkaa korvaamaan?

En. Itseasiassa muutaman kuukauden jälkeen heitin livesetupista helvettiin kakkoskiipparin, koska S90:stä sai kaikki soundit mitä livetilanteessa tarvitsi ja Master mode on niin kätevä (tällä hetkellä siis perusbilebändikuvioissa mulla on vain S90, joka välillä ajaa erillistä urkumodulihässäkkää - lisäksi joissakin biiseissä ohjaan Rolandin kannettavalla kiipparilla S90:ä ja hyvin futaa;).

(Ohan tossa tekstiä. Maksais ees Yammu mainostamisesta ;)
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
M.i.k.key
17.05.2004 04:34:24
(Ohan tossa tekstiä. Maksais ees Yammu mainostamisesta ;)

Ihan liikaa, taidan yrittää lukea huomenna uudestaan.
Nyt väsyttää ihan liikaa...
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)