nandu 05.05.2004 23:08:39 | |
---|
Elikkäs pitäis hommata MK I rhuudesille joku etuastehomma, ku ei oo vahvistimeen mahdollisuutta ja iha roudausystävällisyyden takiakki. Onko kellää kokemuksia esim Tech21 tuotteista? Tai Electroharmonixin? Tai iha sama mistä kyseisistä tuotteista..kertokaa toki miullekki. http://www.tech21nyc.com/classic.html tuota tsekkailin, sanokaa tai älkää sanoko. Kiitos :) PS. Tiedän, että niillä Fenderein Twineillä sais parhaan soundin mutta en normaalia vahvistinta osta. piste. Get your self a nerd and start doing the mambojambo. |
BaariMikko 05.05.2004 23:15:40 | |
---|
Tiedän, että niillä Fenderein Twineillä sais parhaan soundin mutta en normaalia vahvistinta osta. piste. Oletko varmasti harkinnut tämän loppuun asti? "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Fuzzy Boner 05.05.2004 23:17:00 | |
---|
Oon vetäny rhodesia esim Isomman Orange-putkivahvarin läpi. Toimii. |
maza 05.05.2004 23:42:43 | |
---|
Kyllähän Rhodes ja putki kuuluu kovasti yhteen. Se minkähenkistä putkijuttua haluaa käyttää, riippuu sitten tietysti haettavasta soundista. Kuten Nandu varmaan tiedätkin niin mullahan on Suitcase-mallinen piano. Suitcasen oma styrkkarihan on transistoripeli, eikä edes kovin kaksinen sellainen. Suitcase-fiilistely liittyykin stereotremoloon loppujen lopuksi. Anyway; kokeilin laittaa tuon efektilooppiin (joka on siis mikrofonien ja etusen välissä, eli samassa kohdassa kuin Stagen outputti) rakentamani Riffi-etusen. No johan vain; soundiin tuli lisää ns. munaa huomattavasti! En ole testannut vermettä noiden mallintavien (mallinsivat sitten analogisesti kuten Sansampit tai digitaalisesti, kuten about kaikki muut) juttujen kanssa, mutta jotenkin mulla on kutina, että Sansamp ei välttämättä ole ihan se oikea ratkaisu Rhodesin kanssa käytettäväksi, ainakin sen perusteella, mitä olen kitaroita sen läpi kuunnellut. Ennemmin lähtisin kokeilemaan jotain Podia tms., en sitten tiedä missä noista olis paras Twin-mallinnus. Eipä muuten se Twinikään niin ihmeellinen laite ole, just eilen kattelin skemoja ja mietin että pitäiskö rakentaa semmosen kopio x) Jos pudottaa toisen kanavan pois, ei tuohon tule kuin kaksi etuasteputkea ja sitten 2-4 pääteputkea mallista riippuen. Vielä piti sen verran sanoa, että kaikissa kuulemissani mallinnuskoneissa on sellainen yhteinen piirre, että ilman kaiutinmallinnusta soundi jää kohtuullisen kököksi. Tämä onkin Sansampin nihkein piirre. Sitä skobea voi tosin mallintaa ainakin jossain määrin ihan vaan sopivalla parametrisella tai graafisella ekulla, netistä löytyy ainakin joidenkin skebakaappien taajuusvasteita... Itse lähtisin ehkä kokeilemaan jollain tuommoisella DBX:n, ART:n tai vaikka Behringerin halpis-putkietusella, vaihtamaan siihen paremman putken, ja sen perään vaikka joku halpa efektipaavo jolla saa suoritettua ekutusta tarvittaessa (jos ei himoitse tosi kirkasta soundia; sillekin on kyllä käyttönsä, ainakin mulla) ja vaikka lisättyä chorusta, phaseria, säröä ja kaikua. Tai sitten vaan joku Pod / vastaava. |
mr.muzak 05.05.2004 23:47:57 | |
---|
Ennemmin lähtisin kokeilemaan jotain Podia tms., en sitten tiedä missä noista olis paras Twin-mallinnus. Itse asiassa podi toimii yllättävänkin hyvin kun vähän ruuvaa. Tosin eihän se todellakaan mikään optimilaite tuohon käyttöön ole, mutta kyllä sillä elää jos sellainen ylimääräisenä pyörii nurkissa. Eniten mä jään kaipaamaan aina rhodes-käytössä hyvää eq:ta. |
nandu 06.05.2004 00:43:21 | |
---|
Lähinnä sellasta aika kirkasta soundia haen, mutta tottakai muullekin on käyttöä. Tuollasta kattelin kans tuossa.. http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp … rmance%5FProducts%2F09%5FLPB%5F2ube mutta tuosa ei oo bass / treblesäätöjä, nehän siinä sais olla tietennii. Soittimen edellinen omistaja kehu kovasti SansAmpia mutta tiä sitte, http://www.keyboardmag.com/images/1203/DSC_2844preamp.jpg noitahan olis tuolla jenkkilän päässä mutta täällä oikeilla mailla niistä saa varmaa maksaa ittensä kipiäksi ja lisäksi avohoitoon. Tiiä sitte mikä olis bestis noista putki preampeista, jotain vanhaa ja räkästä varmaa kandeis lähtee hakeen. Kiitoksia vastanneille ja jos tulee vielä jotain mielee niin nakelkaa ajatukset ilmoille. En mie ehkä niihi podihommii lähe ;) ps. http://www.fenderrhodes.com/audio/rhodessmallstone.mp3 tuosa on sen kuulosta settiä noin äänen kirkkauden puolesta ku vois tavoitella. Siis ilman tai tuon phaserein kanssa. Miehet viisaat koskettimien, kertokaa oi vastaus :) Get your self a nerd and start doing the mambojambo. |
M.i.k.key 06.05.2004 00:55:31 | |
---|
Oon vetäny rhodesia esim Isomman Orange-putkivahvarin läpi. Toimii. Mikä yhteensattuma... Mä sain eilen käsiini pienemmän orangen eli AD15 12" tuumasella kartiolla... nopeasti testattuna toimi mahtavasti áinakin nord electron kanssa, taidan joutua tuollaisen poistamaan, vaikkei paljon puhuttu kitaristin urani lähtisikään lentoon My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
mr.muzak 06.05.2004 01:33:40 (muokattu 06.05.2004 01:39:21) | |
---|
ps. http://www.fenderrhodes.com/audio/rhodessmallstone.mp3 tuosa on sen kuulosta settiä noin äänen kirkkauden puolesta ku vois tavoitella. Siis ilman tai tuon phaserein kanssa. Miehet viisaat koskettimien, kertokaa oi vastaus :) Toi vaatii aika rankkaa equttamista myös. Ainakin itse en ole löytänyt muuta keinoa saada selkeyttä soundiin. Joskus aattelin tehdä sellaisen modin etuasteeseen että siinä olis hyvä eq ja oma pikku optinen kompura. Sitten olis jo lähtösoundi melko kohdillaan... EDIT: Loistavista rhodes soundeista mulle on jäänyt feiveriksi Corean Elektric BandII levy. |
nandu 06.05.2004 08:03:40 | |
---|
Mesan V-Twin vois olla iha jees, tuos fungeerasin. Toki siinä on se middle säätöki mutta senpä voi laittaa aika nollille. Get your self a nerd and start doing the mambojambo. |
Varaani 06.05.2004 09:53:38 | |
---|
Itse en ole ihka-aitoa Rohdesia vedellyt, mutta sähköpianoa tuon SansAmpin BassDriver DI boxin kautta. Siitä kiipparikin tykkää kyllä. Saa lämpöä ja rouheutta jos kaipaa. |
polyfonken 07.05.2004 09:09:02 | |
---|
tech21:sen SansAmp on rhodesin kanssa ihan hunajaa kaikkiin podeihin ja muihin hifistelyihin verrattuna. säätövaraa on aika paljon ja ääni muistuttaa putkista yllättävästi. suosittelen jos jostain löytyy. t. |
Varaani 07.05.2004 09:26:54 | |
---|
Torilla joku hullu oli myymässä poies sellasta... |
nandu 07.05.2004 11:08:02 | |
---|
katos perkule, pittää vissii käyä kattoon :) Kiitossii. Get your self a nerd and start doing the mambojambo. |