Eli tuolla Korgin X5D:llä soittelen ja yritän haeskella sellaista hyvää, paskua, nopea attackista hevijousisoundia. Tulokset ovat jääneet tähän mennessä vähän laihoiksi. Yhdestä presetistä löytyy ihan komea jousisoundi, mutta se on hitaasti syttyvä. Ja kun pelkkää attackia säädin niin sepä ei enää kuulostanutkaan kovin hyvältä. Ja tuntuu, että kaikki nopea attackiset jousisoundit, jotka olen saanut väännettyä ovat melko ohuita tai sitten muuten vaan erikoisen (=huonon) kuuloisia. Yritin jo laittaa Triton Le-ketjun vinkin mukaisesti viuluja ja selloja päällekkäin, mutta siitä tuli aika naurettavan kuuloinen kokonaisuus (näin minun taidoillani ainakin). Eli jelppiä kaipaisin ja tietysti jos jostain löytyisi tuollainen valmis sopiva soundi niin parempi vaan (olen _laiska_ säätämään tuota laitetta, soittaminenhan se on se pääasia). |
Innostuinkin taas näpelöimään X5D:tä vapun kunniaksi... Päivitin tuota yllä mainitsemaani pankkia. Siinä on nyt tuon alkuperäisen soundin jälkeen uusi combi, joka toimii varsinkin ylärekisterissä paremmin ja on muutenkin vähän laadukkaampi. EDIT: Ja nyt siinä on muutakin kuin GM-soundeja. There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |