Aivokalvo 24.06.2004 11:49:23 | |
---|
Kyseistä laitteesta on ollut musiikkiliikkeissä ja netissä kovasti hehkutusta ja nytpä olen sitten harkinnut purtilon ostamista. Sen verran kuitenkin on suuri summa efektistä tuo 500 euroa että olis kiva kuulla erilaisten viritysten toimivuudesta tuon vermeen kanssa. Ilmeisesti on siis syntikoiden urkusaundeihin ehdottoman parantava vaikutus? Onko hintansa väärti? Valtioille jaettiin kosteiden paikkojen äänityslaitteita - SUOMIKIN SAI SUOMIKIN |
samulijp 24.06.2004 15:23:36 (muokattu 24.06.2004 15:24:29) | |
---|
Nasta peli, mitä oon itse käyttänyt VK-7:n perässä. Sinänsä mukava että saa melkeen rahansa takaisin, jos siitä haluaa päästä eroon. Kuten olet huomannut, ei noita kauheesti käytettynä pyöri. EDIT: Tosin eikös tollarahalla jo ala saamaan lepan. Kuntokin kohonnee samalla koko bändillä :) .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
M.i.k.key 24.06.2004 16:49:35 | |
---|
Nykyään on myynnissä markII malli. Itselläni on vähän vanhempi markI. Suurin ero on Break-kytkin. Uudessa se lukittuu painalluksella on/off asentoon. Vanhassa täytyy pitää jalkaa päällä pysäyttääkseen. Omani pitää jo pientä suhinaa mutta ikääkin varmaan 6-7vuotta.En muista tarkkaan koska tuon hankin. Suosittelen kyllä lämpimästi. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
jeje 25.06.2004 12:01:44 | |
---|
Hyvä laite, kun toimii monien eri soittimien perässä. Onko hinta muka noussu 500 euroon??? Muistelen et joskus markka-aikaan se oli jotain 2000. |
SLTe 26.06.2004 15:57:06 | |
---|
Ostin omani nelisen vuotta sitten käytettynä ja hintaa taisi olla vaille kaksi tonnia mummon markkoja, joten ovat tainneet hinnat nousta. Olen ollut laitteeseen erittäin tyytyväinen ja mielelläni käytän, jos ei aitoa Leslietä ole käsillä (kuten ei itselläni juuri koskaan ole :-). Kyse on laitteesta, jota käsittääkseni myös Esa Pulliainen käyttää kitaran kanssa, joten en usko että ihan puppua puhun sen laadusta. Laitteessa on stereo-ulostulot (vasen/oikea panoroitu täysin vastakkaisille puolille) ja myös mono, jota itse käytän monesti mieluummin. Ei aito Lesliekään kuulu täysin vasemmalta ja oikealta vaan soundi miksaantuu huoneakustiikan takia keskemmälle. Jos käytän stereona, miksaan vasenta/oikeaa yhteen ja lisään soundiin hiukan Reverb:iä tasoittamaan stereovaikutelmaa ja tuomaan tätä tilan tuntua. Vaikka itse Leslie-soundi on mielestäni mallinnettu hyvin, särö jättää silti mielestäni urkukäytössä toivomisen varaa. Kitaralla soitettuna se toimii suoraan mielestäni paremmin. Pelkästä Rotospheren säröstä et saa urulle tunnusomaista pehmeää tai isommalla luukutettuna kivasti röpöttävää, "rouheaa" säröä (et edes putkea vaihtelemalla - on kokeiltu..). Jos kiipparissa ei ole hyvin mallinnettua säröä (kuten usein ei ole), suosittelen että hankit erillisen, hyvän putkietusen. Jos soundin haluaa todella hyväksi, USA:ssa valmistettu Speakeasy on erityisesti kiipparikäyttöä varten tehty (kallis!), putkietunen jonka soundi on kuulemma omaa luokkaansa. Tämä on sitten jo tosi "hifisteille" ja soundipuritaaneille. Sen kanssa hintakin alkaa nousee aidon Lepan tasolle eli minkäs sitten teet... Tämänkin sanottuani uskoisin että "tavallisessa" urkukäytössä Rotosphere toimii siltänään aivan loistavasti - etenkin verrattua monen urkukloonin omaan Leslie-simulaatioon. |
SLTe 26.06.2004 16:19:16 | |
---|
Vaikka itse Leslie-soundi on mielestäni mallinnettu hyvin, särö jättää silti mielestäni urkukäytössä toivomisen varaa. Kitaralla soitettuna se toimii suoraan mielestäni paremmin. Tuli vastattua pitkä pätkä, kun en huomannut urkusäröstä jo olevaa viestiketjua. Siellä olikin jo aiheeseen syvennytty. Asiasta vielä, että kitaralla Rotosphere kuulostaa paremmalta siksi, että särö tulee kitaravahvistimen etu-/päätevahvistimen putkista, jotka kuulostavat paremmalta kuin Rotospheren putki. Tuossa särö on tosin "väärinpäin". Normaalistihan Leslieen menee säröllä oleva esivahvistettu soundi ja Leslie vaan pyörittää sitä soundia. Järjestyksellä H&K Rotosphere -> kitaravahvistin sen sijaan särötetään Leslie-efektin soundia, mikä on eri asia. Jos se toimii noinkin perin, niin mikäs siinä. |