Aihe: Technics sx-e68..? Faktaa tarvittais! 1 | |
---|---|
![]() 21.06.2004 14:33:14 | |
Minulle pompsahti viikonloppuna sukulaisilta eteen tälläinen soitin ja olisin ollut kiinnostunut tietämään enemmän kyseisestä laitteesta. Tähän mennessä faktat, mitä olen saanut ovat olleet vähän ristiriitaisia. Minkä arvoinen? onko käypä mihinkään? jne jne.. | |
![]() 21.06.2004 16:06:54 | |
Minulle pompsahti viikonloppuna sukulaisilta eteen tälläinen soitin ja olisin ollut kiinnostunut tietämään enemmän kyseisestä laitteesta. Tähän mennessä faktat, mitä olen saanut ovat olleet vähän ristiriitaisia. Minkä arvoinen? onko käypä mihinkään? jne jne.. oisikohan tämän tapainen laite? http://www.wersi-studio-sinsheim.de/text-04.htm http://www.wersi-studio-sinsheim.de/6-details/technics-sxe50.jpg -- tämä ehkä "mopompi" versio? on käypäinen kotiurkumusisointiin - tyylilaji ei nykyään ole enää kovin "In" + soundipolitiikka ja säestykset ovat menneet pitkän harppauksen eteenpäin. Viihdemusiikin soittajalle osaavissa käsissä kuitenkin nautittava peli - omalla tavallaan - - "hammond" -soittaja kutsuilla saa varman suosion kun muutaman ikivihreän hitin vetäisee. Monellakaan ei tuommoinen kotiin mahdu - ellei ole oikeasti käyttöä. Ostajia voi olla vaikea löytää - yleensäkin + varsinkaan jos haluaisi siitä rahnaa. Soittimen käyttöarvo on suurempi kuin siitä saatava hinta - todennäköisesti. Käy tyrkyttämässä lähimpään musiikkiliikkeeseen vaihdossa johonkin??? saat ainakin jonkilaisen tarjouksen. Entäs keltainen porssi (syksyllä) - heität jonkin hintapyynnön, joka ei ole älytön & kuuntelet, josko kukaan haluaisi ostaa. Noiden hintahan on se mitä niistä joku suostuu maksamaan - tarjontaa on - vakava kysyntä on vähissä. Montaa sataa en odottaisi... paljoa ei paina, että vaikka laite olisi aikanaan ollut kuinka laadukas tms. tahansa. Mikäli myyt, niin listaa jo valmiiksi ainakin itsellesi tiedot mm. soundien määrä (+ mahdollisesti listausta, mitä ovat), onko PCM-soundit (samplatut so. kuullostaako "oikealta" vai onko analogisesta tehdyt "jäljitelmät) - voiko soundeja mitenkään säätää, kuinka monta rytmityyliä (valssi, disco, pops ;-)), mitä ominaisuuksia rytmikoneesssa on, onko säestysautomatiikka minkälainen, onko ääneen vaikuttavia efektejä (kaiku=reverb, chorus, rotary...), montako sormiota, kuinka pitkät (kosketinta) koskettimistot, onko jalkiokoskettimet, onko pinta oikeata puuviilua vai muovijäljitelmää, missä kunnossa äänellisesti... Olisihan hyvin pidettynä ja kiiltävänä komea huonekalu :-) + on yleensä muhkeaääniset kaiuttimet vs. casio-yamaha-technics -kannettavat muovipulkat, jotka ovat halpishintaluokassa melkoisia rimpuloita (tuommoisen technicsin ottaisin ennemmin kuin jonku 300,- euron halpissoittimen, jossa on kyllä enemmän ja "modernimmat" soundit, mutta muuten munattomia) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)