Aihe: Yamaha PSR-172 vai 290? 1 | |
---|---|
![]() 30.05.2004 20:52:44 (muokattu 30.05.2004 20:58:05) | |
Jeh, tästä on toinenki threadi mutta sinne ei näytä tulevan vastauksia ni pistin uuden. Kaikki ei varmaankaan vaivaudu lukemaan threadin loppuun asti jossa tätä oon kysyny.. ihan vaan tiedoksi niille jotka ihmettelevät miksi pistin uuden threadin. Sitten asiaan.. Kumman ite ottasitte jos oisitte alottelija eikä mitään hajua teoriasta kuten skaaloista tms.. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … amaha_psr172_keyboard_prodinfo.html http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … amaha_psr290_keyboard_prodinfo.html Ja kunnon perustelut sitte. Mä en ainakaa ota huomioon tämmösiä kommentteja: "PSR-172 koska se on mulla ja se on paras!!11!!11!", tai että pistää vaan "PSR-172". Usein ihmiset ehdottelee et pitäs ettiä aarteita käytettyjen joukosta mutta ois kiire saada joku joten uuden ainaki sais parin viikon sisään ja on sitä tuolta huuto.netistä ja tän saitin myynti/osto -palstaltaki noita katottu mut ei oo mitään tullu vastaan.. Taino oikeestaan huuto.netissä oli PSR-290 jota yks ehdotteli mut senki hinta nous niin korkeeks et mieluummin ostan uuden. Ja noista PSR:istä oon kuullu sen verran positiivista että oon selkeesti kallistumassa niiden puoleen. Toki saa ehdotella muitakin merkkejä ja malleja noiden mallien väliltäkin. Ehdoton maksimihinta on kuitenki toi 300€ mikä on PSR-290:llä. Ja jos joku vaivautus ni selventäkää mulle mitä kaikkea näillä ominaisuuksilla voi tehdä: "Song FlashROM with PC offering clay/tone for Songs of the InterNet,Music DATA Base, Registrationen MEMORY function"? Noi löytyy siis tosta PSR-290:stä. | |
![]() 31.05.2004 13:48:11 | |
Eiköhän tuolla PSR-172:llakin soittamaan oppisi, mutta varsin riisutulta se vaikuttaa ominaisuuksiensa puolesta. Ainakin kosketusherkkyyden puuttuminen koskettimista on iso miinus. Jos vähänkään vakavammin aikoo soitella, niin kannattaa varmasti investoida parempaan soittimeen. Tuo PSR-290 vaikuttaa hyvältä soittimelta aloittelijalle, ominaisuudet riittävät pidemmällekin. Toisaalta PSR-275 (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162253.html) voisi olla hyvä kompromissi noiden kahden välillä, jos ei tarvitse PSR-290:n mahdollisuuksia ladata soittimeen biisejä netistä tai tallentaa omia kappaleitaan siihen (jotain sellaista nuo Song FlashROM jne. -jutut taitavat käytännössä tarkoittaa). PSR-275:ssä on myös hieman vähemmän soundeja ja vaatimattomammat efektivalikoimat, mutta mitään vakavia puutteita PSR-290:een verrattuna ei vaikuttaisi olevan. Omakohtaista kokemusta mistään edellämainituista soittimista ei minulla tosin ole. | |
![]() 31.05.2004 18:48:52 | |
Eiköhän tuolla PSR-172:llakin soittamaan oppisi, mutta varsin riisutulta se vaikuttaa ominaisuuksiensa puolesta. Ainakin kosketusherkkyyden puuttuminen koskettimista on iso miinus. Ai katos, en huomannukaa.. hyvä et mainitsit :) 172:en voiki sit samantien unohtaa. Toisaalta PSR-275 (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162253.html) voisi olla hyvä kompromissi noiden kahden välillä Nojuu.. tykkään kuitenki enemmän 290:en ulkonäöstä :) ja oon valmis panostamaan 80 € lisää ku tosta siskon koneesta lähtee muutenki nii huonot midi-äänet ni luulen että tosta biisien lataamisesta syntikkaan saattas olla hyötyä. Kiitoksia vastauksesta, taidan samantien pistää tilaukseen. | |
![]() 31.05.2004 22:35:42 | |
Nojuu.. tykkään kuitenki enemmän 290:en ulkonäöstä :) ja oon valmis panostamaan 80 € lisää ku tosta siskon koneesta lähtee muutenki nii huonot midi-äänet ni luulen että tosta biisien lataamisesta syntikkaan saattas olla hyötyä. PSR-275:lläkin kyllä voi midi-biisejä kuunnella, jos sen kytkee tietokoneeseen. Mutta ehkä itsekin silti valitsisin PSR-290:n, kun hintaero ei hirvittävän suuri ole, lukemani arvostelut siitä ovat olleet aika positiivisia ja onhan siinä ominaisuuksia kuitenkin reilusti enemmän (vaikka voi miettiä, ovatko ne kaikki aivan tarpeellisia). | |
![]() 31.05.2004 22:44:56 | |
Ei mutta jos aiot soittimen Thomannilta tilata, niin kannattanee tilata tuo DGX-200 (http://www.netzmarkt.de/thomann/yamaha_dgx_200_prodinfo.html?iwid=3). Se on muistaakseni muuten sama kuin PSR-290, mutta siinä on enemmän koskettimia, pitch bend -pyörä ja jostakin syystä se näyttää olevan 19 euroa halvempi kuin PSR-290. | |
![]() 31.05.2004 23:01:06 (muokattu 31.05.2004 23:10:14) | |
heh.. no onneks en viel ehtiny tilata :) Taijan sitte pistää ton DGX:n tilaukseen. Ihme kyl et toi on halvempi. Tuoteselosteen perusteella vois kuvitella et kyseessä on hyvinki pitkälti sama laite. Jos joku ny kuitenki tietää vähän enemmän noitten eroista ni tietoa otetaan mielellään vastaan. Itseasiassa jos vertaa PSR-290 ja DGX200 -setin hintaa ni sillon PSR vie kyl voiton ku siin setissä ei tuu ku euro lisää hintaa et saa muuntajan ja jalustan mukaan. DGX:n setissä hinta taas nousee sen verran mitä muuntaja ja jalusta normaalisti maksaa. | |
![]() 31.05.2004 23:32:31 | |
www.yamaha-europe.com sanoo että "DGX-200 The 76-keys version of the PSR-290". Eipä niillä sitten taida olla muita eroja kuin nuo mainitsemani. Yamahalta on näköjään tulossa uusi PSR- ja DGX-mallisto, johon kuuluu esimerkiksi PSR-295 (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170370.html). Thomannilla varmaan yritetään hankkiutua nyt vanhoista PSR:istä ja DGX:istä eroon. Ehkä niillä on sitten DGX-200:aa sen verran paljon varastossa jäljellä, että ovat päättäneet myydä niitä alennusmyynnillä. | |
![]() 01.06.2004 19:49:29 | |
Minulla on kyseinen DGX-200 ja olen tyytyväinen hankintaan. Tilasin thomannilta. Kannattanee tilata paketti, johon kuuluu virtalähde ja teline: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=fb64274b8032230fdaf3d3dbc0a6c375 Lisäksi tilasin tällaisen sustainpedaalin: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=fb64274b8032230fdaf3d3dbc0a6c375 On muuten yllättävän makee flyygelin soundi laitteessa. Ainoa mikä hieman harmittaa laitteessa, että siitä ei lähde kovin kovaa ääntä, mutta kytkemällä PA -laitteisiin pääsee ongelmasta eroon. | |
![]() 02.06.2004 13:25:54 | |
Onkohan sulla tullu ikinä vastaan tilannetta et tarttee tosiaan ton 76 kosketinta jos vertais vaikka soittimeen missä on vaan 61-kosketinta? Tuolla Yamahan sivuilla on juttua et useissa kipaleissa toi PSR-sarjan 61 kosketinta ei meinaa riittää. Entä onko pitch bend namiska tullu tarpeeseen ollenkaan (muuten ku pieneen testailuun)? Ja kuinkas kauan oot soitellu? Alko kiinnostaa noi uudemmat PSR- ja DGX-sarjan mallit, mutta niissä tulee ikävän paljon lisää hintaa. Toi DGX 205 ois loistava mut hinta on melkonen ku vertaa 200:aan.. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170384.html PSR 295 taas maksaa saman verran mitä 290 mut siihen ei löydy halpaa (= 1 euron) settiä mihin tulis muuntaja ja jalusta niinku 290:en setissä. Tosin vaik ne ostas erikseen ni hinta ois silti halvempi mitä pelkästään tossa DGX 205:ssa. Noi DGX-sarjalaiset kiinnostaa lähinnä siks et jos toi 61-kosketinta ei sit riitä niinku Yamahan sivut väittää ja jos se pitch bend -pyörä tuliski tarpeeseen. Ja nuo uudemmat kiinnostaa oikeestaan sen takia että niissä toi Yamaha Education Suite jos siitä ois jotain hyötyä alottelijalle sekä syntikan saa kiinni tietokoneeseen USB-liitännällä ku siskon koneessa ei taida olla MIDI-liitäntää. | |
![]() 08.06.2004 06:33:55 (muokattu 08.06.2004 06:47:03) | |
Onkohan sulla tullu ikinä vastaan tilannetta et tarttee tosiaan ton 76 kosketinta jos vertais vaikka soittimeen missä on vaan 61-kosketinta? Tuolla Yamahan sivuilla on juttua et useissa kipaleissa toi PSR-sarjan 61 kosketinta ei meinaa riittää. Kysymys ei nyt varsinaisesti ollut mulle,mutta... Riippuu hyvin pitkälle käyttötarkoituksesta,mutta jos yhdellä kiiparilla pitäis pärjätä,ni suosittelisin kyllä tota 76-koskettimista... Jos tarkoitus vetää pianojuttuja,ni se kyllä vaatisi sitten jo painotetun täyspitkän (88-keys).Hintaa tulee tosin sitten aika reippaasti lisää ja pianokoskettimisto ei välttämättä sovellu kovin hyvin taas muihin juttuihin... Koskettelen soittimia... | |
![]() 08.06.2004 06:53:19 | |
Kysymys ei nyt varsinaisesti ollut mulle,mutta... Riippuu hyvin pitkälle käyttötarkoituksesta,mutta jos yhdellä kiiparilla pitäis pärjätä,ni suosittelisin kyllä tota 76-koskettimista... Jos tarkoitus vetää pianojuttuja,ni se kyllä vaatisi sitten jo painotetun täyspitkän (88-keys).Hintaa tulee tosin sitten aika reippaasti lisää ja pianokoskettimisto ei välttämättä sovellu kovin hyvin taas muihin juttuihin... Olen soittanut keikoilla 61, 76 ja 88 koskettimista. 61 vähän väliä tuli vastaan tilanne, että koskettimet loppui, 76:lla erittäin harvoin ja 88 ei koskaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" | |
![]() 08.06.2004 12:04:01 | |
Olen soittanut keikoilla 61, 76 ja 88 koskettimista. 61 vähän väliä tuli vastaan tilanne, että koskettimet loppui, 76:lla erittäin harvoin ja 88 ei koskaan. Mulla loppuu yleensä ensin sormet. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? | |
![]() 08.06.2004 12:12:57 | |
Mulla loppuu yleensä ensin sormet. Ota kädet pois taskuista. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" | |
![]() 09.06.2004 07:25:04 (muokattu 09.06.2004 07:26:01) | |
Ota kädet pois taskuista. heh :) Kiitoksia vastauksista. En pannu pahitteeksi vaikka kysymys ei ollukaan muille tarkotettu :) Ehdinki oikeestaan pistää Thomannilta DGX 205:en tilaukseen, mutta maksua ei oo vielä suoritettu ja noi uudet 205:etki tulee kuulemma vasta heinäkuun alussa niille varastoon joten vielä ehin vaihtaa toiseenki jos muutan mieltä. Oon kuitenki päätyny tohon uudempaan versioon (verrattuna 200:een), suurimmaksi osaksi Yamaha Education Suiten takia. Jos joltain löytyy käytännön kokemusta siitä ni mielellään otetaan lisätietoa vastaan onko siitä mihinkään. | |
![]() 11.06.2004 13:55:30 | |
Entä onko pitch bend namiska tullu tarpeeseen ollenkaan (muuten ku pieneen testailuun Eipä sitä pitc bend namiskaa ole tarvittu kuin kitarasoundeja soitellessa koskettimilla eli aika vähän sitä pitch bendiä tarvii. Ja kuinkas kauan oot soitellu? Ostin tuon DGX-200:n lähinnä pianon korvikkeeksi. Aika vähän on tullut soiteltua. Enemmän kitaraa ja vähän bassoa. Ja edelleen olen sitä mieltä, että ei kannata maksaa 100 euroa lisää DGX-205:stä, koska DGX-200:ssa on lähes samat ominaisuudet (ml mainitsemasi Yamaha Education suite). | |
![]() 11.06.2004 22:59:11 | |
Tuo Viscount Viva 76 mallikin saattaisi olla hyvä verme kun saisi vähän tietoa mimmoset saundit siinä on... riippuen tietenkin mitä haet. Unofficial TIISTAI fan | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)