Tuulenpesä 06.07.2004 14:42:21 | |
---|
Tyttöystävä tarvitsee harjoituskoskettimiston äänineen ja luonteeni ei kaikkien huuto.nettien ja ilmoitustaulujen keskellä anna periksi ostaa uutta kalliilla. Nyt pitäisi saada merkkitietoutta ja painotuksena oikeahkon tuntuinen kosketus, jotka ovat jotain josta en omaa kokemusta juuri enempää kuin kamelilla rastastuksesta. Hintahaarukka n. 400€-1000€. Apuunne suhtaudutaan kiitollisuudella. Finding beauty in dissonance. |
samulijp 06.07.2004 14:54:56 (muokattu 06.07.2004 14:55:49) | |
---|
Mitähän ääniä sais olla? Pianoa vaiko syna jousia ja liidejä? Painotettu piano koskettimisto vai syna koskettimisto? Täyspitkä (88) vai lyhyempi? Jos ihan pianoa, niin Rolandin RD sarja ja Korgin SP sarja on ollut suosittu. .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
ajs 06.07.2004 15:07:53 | |
---|
Yamaha P80-keikkapianon jos löydät jostain käytettynä, niin olisi perkeleen hyvä valinta varsinkin kosketuksen puolesta. Siinä on tosin vain 24 erilaista soundia; jos tarvitsee enemmän, kannattaa etsiä Yamaha S80-mallia joka onkin jo täysiverinen syntetisaattori. Kosketustuntuma ei vain tässä mallissa ole aivan niin hyvä, mutta pianopainotettu kuitenkin (ja kosketus on aina makuasia). "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
mauri500 06.07.2004 15:24:37 | |
---|
Joo tossa haarukassa on vaihtoehtoja. Mikäli ei ole tarkoitus keikkailla voisi kotimallinen sähköpiano olla kätevä, ei tarvetta vahvistimiin ja kaiuttimiin, useimmiten täyspitkiä 88 kosketinta (tai ainakin lähes), kosketus yleensä siedettävä (painotettu pianokoskettimisto), saundeja pääsääntöisesti muutama. Yamaha, Roland, Kawai, Korg yms on sellasia joita liikkuu ja joita voi soittimiksi sanoa. Jos kaipaa enemmän saundeja niin sitten menee kirjavaksi. Löytyy jos jonkinlaista syntikkaa, normaalilla ja pianokosketuksella, löytyy eri pituisia (5, 6, 7 oktaavia). Ja hyvä muistaa että hyvä kosketus riippuu siitä mitä hakee, hyvä pianokosketus on esim eri kuin hyvä urkukosketus. Näihin tarvitaan aina erilliset kaiuttimet (tietty kotona voi tyytyä kuulokkeisiinkin, jos tykkää). Sitten on vielä nää "sähköurut" joista en haluaisi sanoa sen enempää. No mistä kukin sitte tykkää =) Jos löydät tiettyjä kohteita, niin laita tänne ja voidaan kommentoida kellä sitten mistäkin vehkeestä löytyy kokemusta. Tai tarkenna minkälaiseen musaan ja millaisilla vaatimuksilla. Tuossa hintaluokassa kyllä löytyy. parempi 8 tuntia töissä kuin kokonaan ilman unta |
Leevo 07.07.2004 19:14:36 (muokattu 07.07.2004 19:16:06) | |
---|
Eikös joku esim. Yamahan digitaalipiano saattais olla sulle sopiva. Olen meidän koululla sellasella soitellu ja siinä on kai tarjolla oleviin verrattuna melko "aito", elikkäs aika pianomainen soittotuntuma. Itelleni ei tollaselle ole juurikaan käyttöä mutta saattas olla ihan kelpo peli teidän tarpeisiin. Olen nähnyt ainakin Korgilla ja Casiolla olevan ihan vastaavia, mutten ole niitä sen enempää soitellut, joissain musakaupoissa on vaan tullu testattua. Hanoi Rocks Rocks!! |
Petronome 08.07.2004 10:33:25 | |
---|
Eikös joku esim. Yamahan digitaalipiano saattais olla sulle sopiva. Olen meidän koululla sellasella soitellu ja siinä on kai tarjolla oleviin verrattuna melko "aito", elikkäs aika pianomainen soittotuntuma. Itelleni ei tollaselle ole juurikaan käyttöä mutta saattas olla ihan kelpo peli teidän tarpeisiin. Olen nähnyt ainakin Korgilla ja Casiolla olevan ihan vastaavia, mutten ole niitä sen enempää soitellut, joissain musakaupoissa on vaan tullu testattua. Kyllä taitaa Yamahan Clavinovat mennä aika hyvin tuosta tonnin hintamaksimista yli. Kieltämättä hyviä soitettavia, mutta kalliita. Ja keikkapianot tuolla jo mainittiin. Oikein hyviä, kunhan ei odota liikoja. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
Välikäsi 08.07.2004 15:34:19 | |
---|
|
mauri500 08.07.2004 15:53:19 | |
---|
Ymmärsin että kysyjä etsii nimenomaan käytettyä. parempi 8 tuntia töissä kuin kokonaan ilman unta |
Soulburn 15.07.2004 17:02:36 | |
---|
Omistan itse Roland RS-5 synan. Hinta uutena oli 750e. Pirun tyytyväinen olen itse ollut. Hyvä kosketusherkkyys ja paljon soundeja. |