Aihe: Herkkukiippari
1 2 3 4 5
Petronome
01.07.2004 19:36:04
http://www.m-audio.com/index.php?do … ID=9a21908731f15af1a8b1c6ffaa247f5b

Näyttää todella hyvältä, parhaalta midi-controllerilta johon minä olen törmännyt. Tuon kanssa vielä joku soundimoduuli, tai tietokoneelle softasynat, niin aijai! Niin, kyseessä on siis M-Audion Keystation PRO88, jos linkki ei syystä tai toisesta toimi.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
Juho L
01.07.2004 19:38:46
Oho! Yllättävän edullinen. Onkohan tuossa koira haudattuna?
Kääpiöt ovat Juha Miedon pienoismalleja.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
assassin
01.07.2004 19:41:49 (muokattu 01.07.2004 19:42:22)
Heh, ajattelin juuri muutama minuutti sitten perustaa samaisesta aiheesta ketjun, mutta kerkesit ennen.

Jep, hinta on kohdallaan, ominaisuuksiltaan näyttää erittäin laajalta (fadereita ja knobeja löytyy joka lähtöön). Pystyisiköhän tuota kokeilemaan missään päin Suomea? Videokin näyttää hyvältä:

http://www.m-audio.com/images/global/videos/CALM_Video.mov
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Petronome
01.07.2004 21:37:45
Joo, jos joku löytää paikan missä pääsee kokeilemaan, niin pistä ihmeessä informaatiota! Mahdollisia koiria haudattuna:

- muovinen olemus (yleistä midikontrollereille, tosin tuossa on hammer action ja painoakin, joten epäilen)

- huonot potikat/slidit: epätarkat tms

- huono tatsi koskettimissa

Noi ehkä olisi todennäköisimmät viat tuon sorttisessa laitteessa, mutta voipa olla ettei mitään noista ole, silloin laite olisi kyllä jo loistava. Ja koska kyseessä on pelkkä kontrolleri, se laskee hintaa huomattavasti, joten soundit on hommattava muualta.
Snowblind
02.07.2004 00:19:43

Iabbe pisti jonkun linkin tuolla irkissä missä oli keskustelua tuosta. Siellä ainakin mainittiin että tatsi olisi ainakin ihan Iees.

Odottakaas...

http://www.musicplayer.com/ubb/ulti … ebb.php?ubb=get_topic;f=18;t=009922

Tuossa.
0100100001101111011010000110111100101110
Petronome
02.07.2004 11:33:44
Joo, hyvältä tosiaan vaikuttaa noiden kommenttien mukaan.
Jabbe
02.07.2004 13:18:32
Pitäis päästä testaa. Helsingin Musiikissa kyselin tuota pari viikkoa sitten, sanoivat että tulossa on joskus... käykäähän kyselemässä jos joku pääsis testaamaanki. Speksien ja hinnan puolesta kyllä unelmapeli.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
samulijp
02.07.2004 13:23:00
Joo tommonen on muuten pakko ostos! Ollaan odoteltukkin. Ihme ettei kukaan ole keksinyt tehdä aikasemmin. Vielä kun painoa olisi vain 5kiloa niin... :)))))
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Leikari
02.07.2004 13:57:59
Joo, jos joku löytää paikan missä pääsee kokeilemaan, niin pistä ihmeessä informaatiota! Mahdollisia koiria haudattuna:

- muovinen olemus (yleistä midikontrollereille, tosin tuossa on hammer action ja painoakin, joten epäilen)

- huonot potikat/slidit: epätarkat tms

- huono tatsi koskettimissa

Noi ehkä olisi todennäköisimmät viat tuon sorttisessa laitteessa, mutta voipa olla ettei mitään noista ole, silloin laite olisi kyllä jo loistava. Ja koska kyseessä on pelkkä kontrolleri, se laskee hintaa huomattavasti, joten soundit on hommattava muualta.

eipä ainakaan pienemmät M-audion tuotteet ole minua tähän mennessä vakuuttaneet - jotenkin nihkeitä muovirimpuloita

Behringeriltä kun on jo erilliset kontrollerit tulleet markkinoille niin on vain ajan kysymys, että milloin ne ovat koskettimien kanssa samassa paketissa - laatu on silloin vähintää sama ja hinta halvempi
samulijp
02.07.2004 14:00:26
Leikari
02.07.2004 14:08:21
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170807.html

vaikka onkin pääasiassa tietokonekäyttöön tarkoitettu olisi 2 midi-outia tehnyt terää

- jos tuo on oikeasti hyvä niin tulee kyllä pian ostoslistalle - hinta vaan on epäilyttävän halpa
Jabbe
02.07.2004 16:18:01
Behringeriltä kun on jo erilliset kontrollerit tulleet markkinoille niin on vain ajan kysymys, että milloin ne ovat koskettimien kanssa samassa paketissa - laatu on silloin vähintää sama ja hinta halvempi

Behringerin kiippari?????????????????? Ei vitussa, en osta. :D:D
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
samulijp
02.07.2004 17:00:34
Ton jos ostaisi niin voisi harkita motiffin ja electron myymistä. Läppäri keikkailu olis hyvin lähellä. Mitenköhän toi toimis käytännössä? V-Stack ja toi plus läjä plugareita :)
Jabbe
02.07.2004 17:10:31
Ton jos ostaisi niin voisi harkita motiffin ja electron myymistä. Läppäri keikkailu olis hyvin lähellä. Mitenköhän toi toimis käytännössä? V-Stack ja toi plus läjä plugareita :)

Motifia ei prkl myydä!
Petronome
02.07.2004 17:27:47

Saat aika hyvät plugarit hommata, että korvaat niillä motifin ja electron soundit.
samulijp
02.07.2004 17:37:13
Saat aika hyvät plugarit hommata, että korvaat niillä motifin ja electron soundit.

B4, LoungeLizard, Bösendorfer 290, Atmosphere, sämpleriksi joku kontakt johon sitten saa tarpeen mukaan jos jonkinlaista soundia. Ei hirveen kaukana mennä enään että kaikki vois pyörittää softalta.
ajs
02.07.2004 18:07:15
Älkää nyt ottako tätä mitenkään henkilökohtaisesti, mutta...

...voitte minun puolestani tunkea nuo pluginit ja MIDI-kiipparit sinne, missä aurinko ei paista. Mielestäni tuo touhu softasyntikoiden kanssa on jo nyt mennyt melkoisen muoviseksi, puhumattakaan että KAIKKI soundit otettaisiin tietokoneelta ja räplättäisiin keikallakin vain kontrollerin nappuloita ja kosketusnäyttöä. Itse ainakaan en jaksaisi soittaa yhtäkään keikkaa, saati sitten kotona harjoitella tuollaisilla vehkeillä, vaikka tietokoneita muuten paljon käytänkin. Jos jonain päivänä niitä nappuloita ei enää saa itse painella/väännellä ja muokata soundeja suoraan syntikasta ilman muiden koneiden apua, minä siirryn akustiseen pianoon. Vaikka mielestäni syntikoissa onkin erittäin tärkeää saada soundeja muokattua lähes rajattomasti, pääasia tässä touhussa on kuitenkin se itse soittaminen. Tästä syystä jo kaikki räkkilaitteetkin tuntuvat meikäläisestä hieman vierailta, puhumattakaan siitä, että ruuvaisin soundeja hiiren avulla. Jahka tästä rahaa liikenee, olenkin siirtymässä setuppiin, jossa on kaksi koskettimistoa - VA-syntikka ja jokin samplerityöasema (tai digikeikkapiano, tilanteesta riippuen) - ja kaikki onkin sitten siinä.

Sori, oli pakko taas avautua.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Petronome
02.07.2004 22:14:42
Älkää nyt ottako tätä mitenkään henkilökohtaisesti, mutta...

...voitte minun puolestani tunkea nuo pluginit ja MIDI-kiipparit sinne, missä aurinko ei paista. Mielestäni tuo touhu softasyntikoiden kanssa on jo nyt mennyt melkoisen muoviseksi, puhumattakaan että KAIKKI soundit otettaisiin tietokoneelta ja räplättäisiin keikallakin vain kontrollerin nappuloita ja kosketusnäyttöä. Itse ainakaan en jaksaisi soittaa yhtäkään keikkaa, saati sitten kotona harjoitella tuollaisilla vehkeillä, vaikka tietokoneita muuten paljon käytänkin. Jos jonain päivänä niitä nappuloita ei enää saa itse painella/väännellä ja muokata soundeja suoraan syntikasta ilman muiden koneiden apua, minä siirryn akustiseen pianoon. Vaikka mielestäni syntikoissa onkin erittäin tärkeää saada soundeja muokattua lähes rajattomasti, pääasia tässä touhussa on kuitenkin se itse soittaminen. Tästä syystä jo kaikki räkkilaitteetkin tuntuvat meikäläisestä hieman vierailta, puhumattakaan siitä, että ruuvaisin soundeja hiiren avulla. Jahka tästä rahaa liikenee, olenkin siirtymässä setuppiin, jossa on kaksi koskettimistoa - VA-syntikka ja jokin samplerityöasema (tai digikeikkapiano, tilanteesta riippuen) - ja kaikki onkin sitten siinä.

Sori, oli pakko taas avautua.

Eihän noi softasynat nyt niin paljoa jostain digivehkeistä eroa. Kummassakin samplea väännetään täysin digitaalisessa muodossa. Eriasia jos vertaisit täysin analogisiin laitteisiin. Tietokoneen voi kuvitella vaikka laajempana muistina syntikalle, ja isompana näyttönä. Syntikan koskettimet hoitaa midi-koskettimisto. Ja sitävartenhan ne nupit siinä on, ettei sitä hiirtä käytettäisi twiikkailuun! Ja itse soitan pianoa, ja siinä olen kyllä yhtä mieltä kanssasi, että soittaminen on tärkeintä (minulle). Jollekin muulle (kenties soittitaidottomalle) voi tärkeintä olla musiikin tekeminen, ja silloin tuollainen softapainotteinen setup toimii paremmin.
assassin
02.07.2004 22:28:42
- jos tuo on oikeasti hyvä niin tulee kyllä pian ostoslistalle - hinta vaan on epäilyttävän halpa

Muutamat henkilöt valittelivat tuolla Musicplayerin ketjussa koskettimien olevan liian kevyet pianisteille, enemmänkin puolipainotettujen oloiset.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Jabbe
03.07.2004 03:15:31
Mulle kyl tärkeintä on musan tekeminen. Kai oon sit soittotaidoton? :(

Silti tuleva setuppi on Motif + läppär & softasyntikoita. Luulis toimivan. Ei voita analogia mut kuka jaksaa maksaa ja roudata.... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)