Janus 24.06.2004 12:03:27 | |
---|
Mikä olisi hyvä vaihtoehto phaser-pedaaliksi kiippareiden Rhodes- ym.soundeja mureuttamaan? Electro-Harmonixin Small Stonea ja Akain Intelliphasea olen ainakin nähnyt ja kuullut käytettävän, entäpä muut vaihtoehdot? Erilliset speed- ja depth-potikat olisivat mainio ominaisuus. Kommentteja kiitos. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
maza 24.06.2004 12:28:20 | |
---|
MXR Phase 90 on ihan *tanan hyvä. Säätöjä on tasan yksi - nopeus - mutta se riittää, kun kaikki muu on kohdallaan. Täpöillä heruu hyvä No Quarter -väpätys, ja hitaammalla nopeudella sitten semmonen Wigwam-soundi. Tein tommosen itse, ei ollut edes kovin hankalaa. Tätä ennen mulla on ollut tommonen Boss Super Phaser, ja sekin on oikein hyvä. Säätöjä löytyy riittävästi (speed, depth, resonance) ja vielä kaksi erillistä toimintamoodia (joista tosin II-moodi mielestäni Rhodesin kanssa ainakin täysin turha). Soundi on kyllä kohdallaan, mutta omaan korvaan MXR:n hiukan räkäisempi mellonta kuulostaa kyllä mukavammalta. |
maza 24.06.2004 12:29:18 | |
---|
Aijoo, tämä on mulla Rhodes Mk. I Suitcasen efektilenkissä, synien kanssa en ole kokeillut, mutta eiköhän semmoisessakin pelitä. Suosittelen. Btw., tuota Small Stoneahan aika moni on myös kehunut. Siitä mulla ei ole kokemuksia. |
BaariMikko 24.06.2004 13:21:20 (muokattu 24.06.2004 13:21:34) | |
---|
Ilmeisesti se, mikä toimii aidon Rhodesin kanssa, ei välttämättä toimi synan kanssa. Nimittäin mulla itselläni on Bad Stone, ja synan Rhodes-patchien kanssa käytettynä se mun mielestäni yksinkertaisesti syö soundia liikaa. Kitaran kanssa ilmiö ei ole häiritsevä, ja soundi on aivan mahtava. Kuitenkin eräälläkin 70-luvun lopun TV-studiolivellä Jukka Gustavsonilla näkyy olevan Rhodesin kanssa käytössä samainen Bad Stone - ja soundi on hieno. "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
maza 24.06.2004 23:02:30 | |
---|
Riippunee lähinnä synan Rhodes-pätsin aitoudesta. Se, mikä oikean kanssa pelaa, pelannee myös vaikka Nord Electron (ja vaikka Motifin) kanssa. Muista en sitten osaakaan sanoa mitään. |
Janus 25.06.2004 12:27:01 | |
---|
Ilmeisesti se, mikä toimii aidon Rhodesin kanssa, ei välttämättä toimi synan kanssa. Nimittäin mulla itselläni on Bad Stone, ja synan Rhodes-patchien kanssa käytettynä se mun mielestäni yksinkertaisesti syö soundia liikaa. Kitaran kanssa ilmiö ei ole häiritsevä, ja soundi on aivan mahtava. Tottahan tuo on, tosin onhan noita phasereita nähty mm. DX7:jen perässä sähköpianosoundeja parantamassa. Ei noi varmaan ihan kiipparipresettien kanssa toimiskaan, eli varmaan sitten jonkun verran pitäisi ruuvata lähtösoundia - mutta luulisin että S90:n tai Fantom-S:n saa tarpeeksi lähelle. Bad Stone? Minkä valmistajan, missä hintaluokassa? "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Jabbe 25.06.2004 12:41:37 | |
---|
Noissa on tosin se ongelma, et taitavat olla monoja? Jos esim. Motifin perään iskee tollasen niin vähän kökkö, kun muuten käyttää stereoulostuloja... ei ois mitään stereona toimivaa? Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
BaariMikko 25.06.2004 14:46:18 | |
---|
Tottahan tuo on, tosin onhan noita phasereita nähty mm. DX7:jen perässä sähköpianosoundeja parantamassa. Ei noi varmaan ihan kiipparipresettien kanssa toimiskaan, eli varmaan sitten jonkun verran pitäisi ruuvata lähtösoundia - mutta luulisin että S90:n tai Fantom-S:n saa tarpeeksi lähelle. Bad Stone? Minkä valmistajan, missä hintaluokassa? Mullahan on S80, jossa on mielestäni ihan kelvot rhodesit. Bad Stone on Electro-Harmonixin valmistama, legendaarisen Small Stonen isoveli. Sitä tehtiin kolmea eri mallia, jotka poikkeavat säädöiltään toisistaan. Laitetta ei ole valmistettu enää aikoihin eikä niitä juuri käytettynä liiku, joten hinnasta on paha sanoa mitään. "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
zorro 25.06.2004 15:01:01 | |
---|
Off-topic: a) Miten Bad Stone eroaa Small Stonesta? b) Millä se yle Tv2 Summerissa esiintyvän pändin kosketinsoittaja soittaa ne rhodesit? Joku Technicsin vehje se on, mutta mikä malli? Minun mielestä kuulosti laadukkaalta rhodesikopiolta, kuulinko oikein? OSTETAAN: Digitech WH1 |
Janus 25.06.2004 23:42:33 | |
---|
Noissa on tosin se ongelma, et taitavat olla monoja? Jos esim. Motifin perään iskee tollasen niin vähän kökkö, kun muuten käyttää stereoulostuloja... ei ois mitään stereona toimivaa? Mono se on oikea Rhodesikin... mä tekisin niin, että ohjaisin ne soundit joita haluan ajaa phaserin (tms.) läpi erilliseen ulostuloon monona. Motifeissa ja S90:ssä noita extraulostuloja taitaa olla 2 kappaletta. Ei tarvitse erikseen polkea phaseria päälle ja pois, ja voi tehdä multitimbral-setuppeja joissa muut kuin rhodes-soundit tulevat normaaleista L&R-ulostuloista. Sit kaikki 3 kanavaa submixeriin ja etupäähän stereona (mulla on oikeastaan aina välimikseri keikoilla käytössä sen romumäärän takia muutenkin...). "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Mikael 28.06.2004 11:42:04 | |
---|
Mä liputan myös ton MXR Phase 90:n puolesta. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Jabbe 28.06.2004 11:49:44 (muokattu 28.06.2004 11:51:08) | |
---|
Mono se on oikea Rhodesikin... mä tekisin niin, että ohjaisin ne soundit joita haluan ajaa phaserin (tms.) läpi erilliseen ulostuloon monona. Motifeissa ja S90:ssä noita extraulostuloja taitaa olla 2 kappaletta. Ei tarvitse erikseen polkea phaseria päälle ja pois, ja voi tehdä multitimbral-setuppeja joissa muut kuin rhodes-soundit tulevat normaaleista L&R-ulostuloista. Sit kaikki 3 kanavaa submixeriin ja etupäähän stereona (mulla on oikeastaan aina välimikseri keikoilla käytössä sen romumäärän takia muutenkin...). Ei siinä muuta mut ku hienot stereo3molo/autopan-efektit kärsii. :) EDIT: Tosin ehkä on fiksumpaa laittaa ketjussa muutenkin phaserit ensin, vai? EDIT2: Ja motifissa on ihan kivat phaserit muutenkin, mut oishan se analogi aina analogi. Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
olazabal 28.06.2004 14:35:05 | |
---|
Se Summeri-bändin kosketinsoittajan vehje taitaa olla Technics SX-P30. Se on aika simppeli vehje, mutta hyvä. Siinä on kaksi varsinaista soundia, ja pari piilosoundia, jollainen se rhodes- soundi on. Vähän outoa, sillä se rhodes-soundi on aikas hyvä, kun taas varsinaisena soundina oleva electric piano on huono. |
polyfonken 29.06.2004 14:16:33 | |
---|
small stone on oikean rhodesin perässä ihan helvetin loistava. ibanezin phase tone toimi myös mutta ei ehkä (imo) aivan yhtä hyvin, se oli hiukka kiltti. syntikoitten kanssa on se ongelma että usein rhodes-patchit on jotenkin paisuteltuja ja "vahvistinmallinnettuja" jo valmiiksi ja syntikoita tulee ajettua stoneen liian kovaa jolloin ääni ei enää ole niin kaunis. t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey) |
polyfonken 29.06.2004 14:16:46 (muokattu 29.06.2004 14:18:55) | |
---|
Jostain syystä vanhat pedaalit sopii vanhoille kiippareille hyvin.. ;D t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey) |
samulijp 30.06.2004 09:10:16 | |
---|
Kerätäänkö adressi line6:lle että tekis PODin kaksikanavaisena mallina. Olisi takuulla myyntivaltti! .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
Leikari 30.06.2004 09:59:17 | |
---|
|
Mikael 30.06.2004 10:34:23 | |
---|
tekisiköhän tuommoisella mitään järkevää?? (siis noin yleensä) - onko kellään mitään kokemusta MAM-laitteista Ei kokemusta, mut täältä ainakin parit näytteet: http://www.modezero.com/mam-phaze2.htm Hinta on ainakin stereophaserille kohdillaan... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |