Aihe: Monosyna..
1
drowned79
19.12.2004 16:20:16

Eli olen ostamassa itelleni mono synaa. Onko kellään henkilö kohtaista kokemusta MFB Synth II synasta? Vai kannattaako ennemmin ostaa esim. Roland SH-101? Muitakin idoita otan vastaan. Miten esim. Korg MS-10?? Ja hinnan pitää olla alle 500e.
R.Syke
19.12.2004 16:27:22 (muokattu 19.12.2004 16:27:56)
Eli olen ostamassa itelleni mono synaa. Onko kellään henkilö kohtaista kokemusta MFB Synth II synasta? Vai kannattaako ennemmin ostaa esim. Roland SH-101? Muitakin idoita otan vastaan. Miten esim. Korg MS-10?? Ja hinnan pitää olla alle 500e.

google toimii:

http://www.sonicstate.com/synth/korgmonopoly.cfm

Tuolta löytyi yksi Korgin vehje. Ja hintakin on alle 500. Siitäpä ostamaan.
drowned79
19.12.2004 18:38:45

joo.. aikalailla kaikki mahdolliset esim. sonicstate, harmony-central ja vintagesynth +paljon muita www arvosteluja on kyllä tullu luettua mutta ajattelimpa kysyä ihan kotimaasta kommentteja. varsinkin niiltä jotka ova nuita SH101 ja MFB Synth II päässy kokeilemaan. ja varsinin rinnakain..
Mikael
20.12.2004 10:54:43

Edullinen ja mainio analoginen monovehje on Novationin BassStation - räkkivehkeen saattaa saada käytettynä alle 300€:lla.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
casio
20.12.2004 14:55:18

Ms-10 ja SH-101 ovat yhden oskillaattorin pelejä, joten ne eivät ole kovin monipuolisia. Klassikkoja kuitenkin. Mainioita esim. bassoissa ja häröäänissä. Soundiltaan kuitenkin aika erilaisia. MS-kympissä on todella agressiivinen filtteri, 101 on selkeesti pehmeempi.

Synth II on taas kahden oskillaattorin syna, eli jonkin verran monipuolisempi. Muistaakseni siinä on myös sisäinen sekkari, joka on tottakai plussaa. Filtteri taisi olla moog-kopio? En ole laitetta koskaan kuullut, joten soundista en osaa tarkemmin sanoa.

Ja tuo Mikaelin mainitsema Bassstation on ok, siinä on ehkä vähän persoonaton soundi.

Tämmöstä.
dj_happo
20.12.2004 18:25:33

Mäkin olen kuolannut tuon Synth 2:n perään pitkään, mutta en ole vielä malttanut hankkia sitä kun noita monosynia on ennestään niin iso kasa... Roland SH-101, Waldorf Pulse, Dave Smith Evolver, MAM MB33 mk II ja Future Retron Revolution on matkalla USA:sta. Basstation Rack mulla oli myös pitkään, mutta se hajosi. Noiden Novationien laatu kun on mitä on.

Basstationista ei missään nimessä maksaisi 300e käytetynä kun Synth 2:n saa uutena hintaan 466e.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _mfb_synth_2_expander_prodinfo.html

Tosta löytyy käsittääkseni kolme oskilaattoria ja ne ovat vieläpä VCO:ta, kun Basstationissa on tylsät ja elottomat DCO:t. Synth 2:n filtteri on tosiaan Moogista kopioitu (diskreeteistä rakennettu dioditikapuu) ja kuulemma todella hyvä. Basstationissa on ankea CA3080-pohjainen (IC) filtteri. Synth 2:sta löytyy myös paljon enemmän toimintoja, mm. tuo sekkari.

SH-101:een verrattuna valinta onkin jo vaikeampi... 101 on tosiaan paljon yksinkertaisempi kuin Synth 2, mutta ainakin mun mielestä 101 on soundiltaan paras monosyna mitä ikinä on tehty. On makuasia kummasta pitää enemmän.

Kannattaa vilkaista myös tota Evolveria. Se tosin maksaa 519e, mutta on joka sentin arvoinen. Toi on varmasti kaikkien aikojen monipuolisin monosyna ja kuulostaa mahtavalta. Toisaalta kun parametreja on niin paljon, käytettävyys kärsii vähän ja synaan kestää pitkään tutustua. Tota voi kuitenkin editoida myös PC:ltä.
drowned79
20.12.2004 19:38:39

mistähän tuollasen sh101sen löytäis halvalla...
mr.muzak
20.12.2004 20:20:41
..ainakin mun mielestä 101 on soundiltaan paras monosyna mitä ikinä on tehty.

Komppaan tätä, se vähä mitä olen saanut soittaa ko. laitteella niin oon kyllä digannut ja paljon.
Leikari
21.12.2004 09:42:29
SH-101:een verrattuna valinta onkin jo vaikeampi... 101 on tosiaan paljon yksinkertaisempi kuin Synth 2, mutta ainakin mun mielestä 101 on soundiltaan paras monosyna mitä ikinä on tehty.

Kannattaa vilkaista myös tota Evolveria. Se tosin maksaa 519e, mutta on joka sentin arvoinen. Toi on varmasti kaikkien aikojen monipuolisin monosyna ja kuulostaa mahtavalta. Toisaalta kun parametreja on niin paljon, käytettävyys kärsii vähän ja synaan kestää pitkään tutustua. Tota voi kuitenkin editoida myös PC:ltä.

sh-101 on vähän väritön - tyypillinen roland -soundi. Suboskillaattori tekee siitä käyttökelpoisen. Itselläni käytännössä vain bassosynana - ja siinä tosi hyvä. Sekvensseri on käyttökelpoinen arpeggiotyylisiin juttuihin - ei tarvitse midi-cv- palikkaa vaan pelkkä trigger-iulssi (ext clockiin) riittää.

Evolver vaatisi soundien muokkauksessa ainakin livehommissa midikontrollerin - - semmoinen yhdistelmä voisi olla kova.
Mikael
22.12.2004 10:15:54

Basstationista ei missään nimessä maksaisi 300e käytetynä kun Synth 2:n saa uutena hintaan 466e.

Mä maksoin omastani 220€ eikä oo harmittanut. Toi BassStationhan toimii myös MIDI to CV -muuntimena, mistä vanhojen analogivehkeiden omistajalle ainakin teoriassa on iloa.

mun mielestä 101 on soundiltaan paras monosyna mitä ikinä on tehty.

Makuasia mut kyllä mun mielestä noita on parempisoundisiakin olemassa - esim Mono/Poly! Hoho.
mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
R.Syke
22.12.2004 18:10:03
Makuasia mut kyllä mun mielestä noita on parempisoundisiakin olemassa - esim Mono/Poly! Hoho.

-Joo. monopoly on kova. Onks' tuttu peli?
drowned79
22.12.2004 20:33:33

mulla itelläni oli kerran lainassa kaverilta yamaha cs40m aika pitkään. sitten korg sigma ja korg dv800 on kans ollu jonki aikaa lainassa.. mutta ei enää joten nytte pitäis löytää taas jotain. toivottavasto jotain sellaista ettei täydy heti myydä pois.
Mikael
22.12.2004 22:46:09

-Joo. monopoly on kova. Onks' tuttu peli?

jep. mullo sellane.
dj_happo
23.12.2004 09:55:18

Joo MoPo on kyllä mainio laite, olen samaa mieltä. Ostaisin heti jos sellaisen saisi jostain kohtuulliseen hintaan. Jos jotain sanottavaa pitää keksiä niin MoPon filtteri on ehkä hiukan liian argressiivinen mun makuun. Tykkään enemmän Rolandin yltiöpehmeistä filsuista. Eihän toi tietenkään ole läheskään yhtä raaka kuin esim. MS-20 mutta silti sen tunnistaa Korgiksi. Kaikin puolin toi on kyllä todella hyvä syna.

Evolver vaatisi soundien muokkauksessa ainakin livehommissa midikontrollerin - - semmoinen yhdistelmä voisi olla kova.

Joo tota olen miettinyt. Harmi vaan kun useimmat Evon parametrit ymmärtävät vain SysExiä (kun useimmat kontrollerit lähettävät vain MIDI CC:tä). 64 potikan Doepferin Drehbank olis aika hyvä ratkaisu, tosin noitakin tarttis 3 kpl jos jokaisella Evon parametrille haluaisin oman nupin. :)

http://www.doepfer.de/db.htm

mistähän tuollasen sh101sen löytäis halvalla...

SH-101:n hinnat on viimeaikoina pyörinyt Suomessa yli 500e. MIDItetystä versiosta joku taisi pyytää jossain 750e! Paljon halvemmalla saa ulkomailta (Saksa, UK, Ranska...) esim. ebayn kautta.
casio
23.12.2004 14:12:43

SH-101:n hinnat on viimeaikoina pyörinyt Suomessa yli 500e. MIDItetystä versiosta joku taisi pyytää jossain 750e! Paljon halvemmalla saa ulkomailta (Saksa, UK, Ranska...) esim. ebayn kautta.

Tuo yli 500 eruoa on kyllä melko kova hinta. Ihan niin paljoa ei kyllä kannata maksaa. Joku 300-400 euroa on jees.
Mikael
23.12.2004 15:03:06

Ostaisin heti jos sellaisen saisi jostain kohtuulliseen hintaan.

Mä maksoin omastani 650€ ja Polysixitä 200€.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)