Aihe: Kurzweilin hinta
1
teroyk
09.12.2004 18:59:13 (muokattu 09.12.2004 19:11:20)
Tuolla tori puolella näytti olevan K2500XS:ssä hinnalla 1700 euroa, siis minulla herää kysymys, että mihin hintaan mun pitäis sitten myydä K2000:n laajennuksin? Tosin toi 1700euroa on niin törkeän vähän, että tekisi mieli hankkia, mut sitten mulla olis kaks Kurzia ja ei vieläkään yhtään Andromedaa.
Pharod
09.12.2004 19:12:27
Tuolla tori puolella näytti olevan K2500XS:ssä hinnalla 1700 euroa, siis minulla herää kysymys, että mihin hintaan mun pitäis sitten myydä K2000:n laajennuksin? Tosin toi 1700euroa on niin törkeän vähän, että tekisi mieli hankkia, mut sitten mulla olis kaks Kurzia ja ei vieläkään yhtään Andromedaa.

Voi helvetti kun ekana katoin että se oli 2600XS joka meni 1700 erkillä, nous jo pala kurkkuun ja tuli hiki ...
mr.muzak
09.12.2004 20:54:14

Mä kauppasin omaa K2000:ni 750-1000e tyyliin jonkin aikaa, kukaan ei halunnut niin annoin olla. Sen verran hyvä kone ettei viitti ihan ilmaiseksikaan antaa. Mutta kurzweilit on muutenkin hieman hankalia myydä, oma K2500rs meni kaupaksi kyllä, mutta hinta oli myös muistaakseni siinä tonnin nurkilla. Eihän nuo kuitenkaan hintaansa pidä niin parempi myydä pölyyntyvät pois, vaikka vähän halvemmallakin.
BotneLapio
09.12.2004 22:04:37
Itse myisin ~500€. Toisaalta en kyllä ikinä myis mitään Kurzweilia pois. Miksi itse myyt? Jonkun Andromedan takia? Älä myy, säästä Andromedaan, sit sulla on molemmat. Sulla on kuitenkin jotain soundeja siellä kakstonnisessa, mitä haluut vielä käyttää. Ota joku laina, niin mäki tein... ;) Pankistahan sitä rahaa saa.
-=Botnee!!=-
shamaani74
10.12.2004 13:39:31
itselläni on 2500rs enkä myy pois. kurzzit on mielestäni todella hyväsoundisia synttyjä jos tietää miten soundia väännetään. vaikka softilla ja virtuaaleilla homma hoituu helposti yms. jää sielua ja dynamiikkaa jonnekin matkalle. parempaa sampleria ei ole tullut vastaan kuin kurzzi on.nykyään saa aika vähän jos noita kurzweileja myy, enemmän jää käteen kun pitää laitteen.
teroyk
10.12.2004 15:37:04
Mä kauppasin omaa K2000:ni 750-1000e tyyliin jonkin aikaa, kukaan ei halunnut niin annoin olla. Sen verran hyvä kone ettei viitti ihan ilmaiseksikaan antaa.

No kyllä mäkin sitten varmaan vähitellen annan olla.

Mutta kurzweilit on muutenkin hieman hankalia myydä, oma K2500rs meni kaupaksi kyllä, mutta hinta oli myös muistaakseni siinä tonnin nurkilla.

Räkkiversiot on aina hankala myydä. Mun mielestä sä olet saanut ihan kohtuullisesti tuosta.

Eihän nuo kuitenkaan hintaansa pidä niin parempi myydä pölyyntyvät pois, vaikka vähän halvemmallakin.

Jos K2000:ni pitää alle 1000 ekellä myydä, niin kyllä mä luulen, että se kannattaa ennemmin jättää pölyttymään(tai mullahan on pölysuoja päällä) ja myydä 10 vuoden päästä. On sillä kuitenkin hieman klassikkomainetta.
teroyk
10.12.2004 16:11:39
Itse myisin ~500€.

No huh...kun miettii minkälaisen paskan saa 500 eurolla muilta merkeiltä, niin eihän toi olis missään suhteessa...
ja mulla on siihen SMP-K, kortti joka uutena maksaa ton verran...

Toisaalta en kyllä ikinä myis mitään Kurzweilia pois. Miksi itse myyt? Jonkun Andromedan takia? Älä myy, säästä Andromedaan, sit sulla on molemmat.

No kun luulin, että se on soitin, josta saan eniten rahaa Andromedaa varten. Kun toiseksi arvokkain mulla on varmaan Raven Max ja sitten CS6x pluggarein. Kävi kyllä mielessä, että olisin myynyt molemmat Ravenin ja CS6x:n enkä K2000:sta, mutta sitten erehdyin soittelemaan Ravenilla ja sillä soittimella on aina paha onnistua tekee joku hyvä ääni kun alkaa miettiä myyntiä...joten niistä pitäis saada enempi, kuin mitä on järkevä pyytää.

No tuo säästäminen tähän mennessä on onnistunut heikosti, on tullut ostettua säästämisen aikana useampikin halvempi herkku vehje. Ja tuohon molemmat ideaan, niin tarkotus oliskin, että kun on Andromeda, niin sitten alkais säästelemään uuta Kurzia varten ja hankkia sitten sen hetken huippumalli (mikähän tulee olemaan 3-4 vuoden päästä).

Sulla on kuitenkin jotain soundeja siellä kakstonnisessa, mitä haluut vielä käyttää.

Onhan siinä soundeja, mutta pelottaa, että käy kuin Ravenin kanssa, kun alkaa enemmän käyttää, eli ei malta sitten enää luopua.

Ota joku laina, niin mäki tein... ;) Pankistahan sitä rahaa saa.

Laina raha on vain niin kallista rahaa.
teroyk
10.12.2004 16:18:29
nykyään saa aika vähän jos noita kurzweileja myy, enemmän jää käteen kun pitää laitteen.

Tuohon olinkin varautunut, meinaan kurzista pitäi saada yli 2000 ekeä, että sais enemmän kuin pitämällä laitteen. Mutta kun mun jutuissa olis järkevämpi olla järeä aito analoginen.
mr.muzak
12.12.2004 06:04:19
No kyllä mäkin sitten varmaan vähitellen annan olla...

No älä ny, puunnutustaktiikalla saa paljon aikaan tässä maailmassa! :)
teroyk
14.12.2004 17:41:28
No älä ny, puunnutustaktiikalla saa paljon aikaan tässä maailmassa! :)

No antaa nyt vielä hetken aikaa ton ilmoituksen köllötellä tuolla listan viimeisenä...lukeekohan kukaan niin loppuun :)
Anonymous-jazz
15.12.2004 02:19:08 (muokattu 15.12.2004 02:24:18)

Kurzwililla on kova hinta. Mun mielestä yamaha P-120 grandpianon soundi lyö Kurtzweilin grand piano soundin mennen tullen. Kuitenkin miinuksena se että P-120 ei ole mikää work station kuten Kurzweil. Kurzweilin sähköpianossa on edelleen se sama muutaman layerin grand piano soundi joka oli jo 90-luvun puolessa välissä PC-88:ssa. Melkein sama juttu kuin Roland piti sitä niiden 90-luvun alussa sämpläämää canvasin pianosoundia jokaisessa syntikassaan GM ja GS bankeissa aina vuoteen 2001 asti ja vasta fantomin ilmestyttyä muuttivat sen samplet.

Yamaha P-120 on kuin uudestisyntynyt Yamaha P-80. Siinä on kaikki soundit paremmat jopa koskettimet. P-90 on samat soundit kuin 120:ssa, erona vaan että P-120:ssa on 15 W sisäänrakennetut monitorit.

Yamaha P-120 n. 1300 €

Yamahan vastaava malli missä on workstation maksaa taas n.
2500-3000 € väliltä.

Jos hyvää pianosoundia etsii niin suosittelen Yamahaa. Motifiin joutuu tämän soundin ostamaan erikseen plugin kortilla.
Teemujazz
teroyk
15.12.2004 16:33:42
Kurzwililla on kova hinta. Mun mielestä yamaha P-120 grandpianon soundi lyö Kurtzweilin grand piano soundin mennen tullen.

En väitä vastaan jos preset pianosoundeja vertaa.
Mutta niin mikä on sitten kurtzille oikea hinta?

Kuitenkin miinuksena se että P-120 ei ole mikää work station kuten Kurzweil.

Niimpä. Kurziin voi ladata jopa 8-layerin soundeja.
Ja viilata soundia mieleisekseen. Ja tuskin K2000:sta
kukaan pelkäksi pianoksi hankkii.

Kurzweilin sähköpianossa on edelleen se sama muutaman layerin grand piano soundi joka oli jo 90-luvun puolessa välissä PC-88:ssa.

Se on ihan kohtuullinen all-around-soundi edelleen.

Melkein sama juttu kuin Roland piti sitä niiden 90-luvun alussa sämpläämää canvasin pianosoundia jokaisessa syntikassaan GM ja GS bankeissa aina vuoteen 2001 asti

Ton takia mä en ole SC-88Pro:n jälkeen ostanutkaan uudempia Rolandeja, sillä tolla välillä muutkin soundit
tuntu polkevan paikallaan...mut pian taidan pistää ton ja sitä vanhemmat Rolandin modulit-myyntiin, tosin MT-32:n taidan
jättää.

Yamahan vastaava malli missä on workstation maksaa taas n. 2500-3000 € väliltä.

Niimpä ja ei edelleenkään 32-bit. sisäistä laskentaa, kuten kurzissa.

Jos hyvää pianosoundia etsii niin suosittelen Yamahaa. Motifiin joutuu tämän soundin ostamaan erikseen plugin kortilla.

Niimpä ja lisähinnastahan on kurziinkin myynnissä aikamoisia piano-soundeja, mutta jos hakee pelkkää piano-soundia eikä muuta tarvitse, niin kyllä minäkin suosittelen P-120:stä.
Pharod
15.12.2004 17:09:17
Ainahan kurziin voi ostaa vaikkapa esim. K-sound merkkisen (hyvän) pianosoundin hintaan 120 dollaria.
BotneLapio
15.12.2004 18:15:29 (muokattu 15.12.2004 18:15:38)
Niinpä. Kurziin voi ladata jopa 8-layerin soundeja.

Joo, ja 2500 / 2600-malliin 32. ;)
-=Botnee!!=-
teroyk
17.12.2004 14:16:46
Joo, ja 2500 / 2600-malliin 32. ;)

hmm...jos 2500:een pystyy, niin sitten pitäis onnistua
mun päivitetyssä 2000:ssakin...mä vaan olin
joskus nähnyt 8 velocity layerisen soundin ja luulin sitä maksimiksi.
Täytyneepi tutkia tarkemmin asiaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)