Aihe: Korg Polysix
1
casio
01.12.2004 18:27:05

Onko täällä Polysixin omistajia/käyttäjiä?

Minkälainen peli tuo on? Minkälaisissa soundeissa omimmillaan?

Speksit kyllä tiedän, mutta soundipuoli on jäänyt epäselväksi. Nykyyän noita näyttää liikkuvan melko edukkaasti, kyseessä on kuitenkin täysverinen analogi.
SLTe
01.12.2004 21:03:15
Minkälainen peli tuo on? Minkälaisissa soundeissa omimmillaan?

Googlea kehiin:
http://www.korg.co.uk/products/pro_ … eyboard/legacy/pk_legacy_info02.asp

Tuossa on Korg:in nettisivuista pätkä, jossa on MP3:sia Korgin uudesta Polysix-softaemulaatiosta. Kuulostanee jokseenkin alkuperäiseltä. (Ei tietysti _ihan_, mutta käsityksen saa kuitenkin.. :-)
maza
01.12.2004 21:25:53 (muokattu 01.12.2004 21:26:31)

Ihana laite. Mulla oli tollanen frendiltä lainassa joskus 5v sitten vuoden päivät. Polyfonia nimensä mukaisesti 6, massiivinen unisono ja härskin hyvä filtteri. Lähinnä itse kaipasin omaa envelopea filtterille, mutta tätähän ny ei ole kovin monessa muussakaan analogisynassa kuitenkaan.. Toivottavasti en muistanut juttuja aivan perseelleen.

Jos haluat hyvän analogisynan, niin Polysix on mielestäni ehdottoman hyvä valinta. Painii samassa sarjassa Rolandin Junojen kanssa.

EDIT: Aijoo, ne soundit. No tietty bassot, leadit, synastringit/padit, jne. kaikki perussynakama taittuu näppärästi. Ite diggailin varsinkin basso- ja padiosastosta.
casio
02.12.2004 04:28:17

Googlea kehiin:
http://www.korg.co.uk/products/pro_ … eyboard/legacy/pk_legacy_info02.asp

Kiitos tästä. Tuo Google vaikuttaa muutenkin näppärältä hakukoneelta. Pitää perehtyä tarkemmin.
Leikari
02.12.2004 09:16:26
Osta MonoPoly!
MPPelli
02.12.2004 10:06:52
Jos on Polysix hankinnassa, kannattaa olla tämän asian kanssa tarkkana:

http://analog.no/mods/korg_polysix_battery_leakage.htm
MIDI on mukava mutta soittamista varten on sormet.
Mikael
02.12.2004 10:48:35

Mulla on ja diggaan kyllä. Polysix on todellakin tällä hetkellä aika kohtuuhintainen analogi. Soundipuolella PolySixin piano/vibrafoni-henkiset hommat ovat mun makuuni samoin kuin bassot ja leadit. Mono/Polyyn verrattuna etuna ovat muistipaikat (32) ja oikea polyfonia (6 ääntä). Tosin noi kaksi ovat mun mielestä enemmänkin toisiaan täydentäviä laitteita eikä niinkään vaihtoehtoja toisilleen - molemmat mainoita ja mono/poly ehkä enemmän friikkailuun. PolySixin sisäiset efektit ovat mainiot - etenkin Ensemble ja Phaser. Ärhäkkä filsu ja välillä arvaamattoman oloinen envelope vaatii vähän totuttelua, mutta luonnetta piisaa ja varsinkin ambienttitaustoja sweeppaillessa filsu on omassa elementissään. Massiivinen monotus-mode jossa kaikkia kuutta oskillaattoria ajellaan uniksessa on todella raju. Suurin puute mun mielestä on se että filtterille ja vahvistimelle on yhteinen envelope (tosin vahvistimen saa ohitettua envelopen piiristä, jolloin envelope vaikuttaa vaan filsuun) varsinkin kun on tottunut mono/polyssä erillisiin. Suosittelen joka tapauksessa...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
qso
05.12.2004 15:26:43
Täällä niitä soundeja:
http://www.synthmania.com/polysix.htm
Leikari
05.12.2004 16:05:31
Mono/Polyyn verrattuna etuna ovat muistipaikat (32) ja oikea polyfonia (6 ääntä).

.... se "osta...." oli semmoinen motif -heitto ;-)

sen verran polysixin polyfoniasta, että ko. polyfonia on vain 1VCO-polyfoniaa - - monopoly noin laskien on 4-polyfoninen
Ilkka Suominen
kurmo
05.12.2004 17:51:31
.... se "osta...." oli semmoinen motif -heitto ;-)

sen verran polysixin polyfoniasta, että ko. polyfonia on vain 1VCO-polyfoniaa - - monopoly noin laskien on 4-polyfoninen

Mitäihmettähäh? Monopolystä irtoo neljä 1VCO ääntä tai yksi 4VCO ääni. Polysixistä kuus, ja sitä "sub oscillator"-kytkintä saa tosiaan käyttää, hei.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Leikari
05.12.2004 18:04:25 (muokattu 05.12.2004 18:06:34)
Mitäihmettähäh? Monopolystä irtoo neljä 1VCO ääntä tai yksi 4VCO ääni. Polysixistä kuus, ja sitä "sub oscillator"-kytkintä saa tosiaan käyttää, hei.

ton subin unohdin ...
Ilkka Suominen
Mikael
05.12.2004 18:41:20

summa summaarum: kandee olla molemmat!
Leikari
05.12.2004 18:57:25
summa summaarum: kandee olla molemmat!

tuota mä vähän ymmärsin sinun myös tarkoittaneet tuolla ylempänä ;-P
Ilkka Suominen
Mikael
08.12.2004 10:53:03 (muokattu 08.12.2004 10:56:24)

tuota mä vähän ymmärsin sinun myös tarkoittaneet tuolla ylempänä ;-P

jep. mut vihje oli hienovaraisempi ja ajattelin tarkentaa ettei kelleen jää epäselväksi.

EDIT: missähän jabe ja "osta motiff" viipyy?
Leikari
09.12.2004 09:28:55
EDIT: missähän jabe ja "osta motiff" viipyy?

on tainnut todeta, että motifeilla ei ole asiaa polysix-mono/monopoly -kehiin ;-)
Ilkka Suominen
mydarkstar
21.12.2004 19:39:37
Tänään sitten minustakin tuli Polysixin omistaja, kun kuriiritäti toi Saksasta paketin. Erittäin hienolta peliltä vaikuttaa pikaisen tutustumisen perusteella. Kävi tuuri kun niin halvalla sain, mutta
tuo paristo on tässäkin yksilössä kyllä vaihdettava a.s.a.p...
Mikael
22.12.2004 10:10:57

Tänään sitten minustakin tuli Polysixin omistaja, kun kuriiritäti toi Saksasta paketin. Erittäin hienolta peliltä vaikuttaa pikaisen tutustumisen perusteella. Kävi tuuri kun niin halvalla sain, mutta
tuo paristo on tässäkin yksilössä kyllä vaihdettava a.s.a.p...

Huraa ja Onnea! Kohta voidaan ruveta pitään Polysisx & Mono/Poly -miittejä. : )
mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Leikari
22.12.2004 10:55:18
Huraa ja Onnea! Kohta voidaan ruveta pitään Polysisx & Mono/Poly -miittejä. : )

.... tulikin mieleen, että häätynee taas poikieni kanssa pelailla joulun aikaan monopoly...ia

toinen glögimuki menossa tälle aamupäivälle - hyvin sujuu yhden prujun viimeistely tässä ohessa kun ei ole enää kiireitä - iltapäivällä vielä tilaajan kanssa palaveri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)