Aihe: Onko se X5D oikeesti muka hyvä..?
1 2
Adawolf
01.10.2004 16:25:55
No kertokaapa kyseisen soittimen omistajat, että onko se X5D siis oikeesti vielä hyvä?
Hevinsoittoon sen pitäs olla..Ei mitään humppa motiffeja.. :P
Oon meittiny tätä tuleva rolandin juno-d:tä tai korgin X5D:tä..
siis kyse on todellakin suht. halvasta pelistä..ei mitään 3000e huippu vehkeitä.
teroyk
01.10.2004 18:35:52
No kertokaapa kyseisen soittimen omistajat, että onko se X5D siis oikeesti vielä hyvä?
Hevinsoittoon sen pitäs olla..Ei mitään humppa motiffeja.. :P
Oon meittiny tätä tuleva rolandin juno-d:tä tai korgin X5D:tä..
siis kyse on todellakin suht. halvasta pelistä..ei mitään 3000e huippu vehkeitä.

Se on vähän suhteellista...näyttäähän toi Children of Bodom käyttävän totakin vielä. Testaa soundit, miellyttääkö sinua ja päätä siten...yx hyvä puoli tossa on moneen muuhun verrattuna, helppo roudata.
Hevisoitossa ei merkitystä onko X5 vai X5D, sillä toi D tulee rumpusoundeista.
Adawolf
01.10.2004 18:47:59 (muokattu 01.10.2004 18:49:10)
Nii no eihän warmani käytä sitä X5 vissiin kuin kontrollerina...veikkaisin.

Näin korvessa kun asun, nii ei ole paljon mahollisuuksia testailla oikeen mitään, niin voisko joku esitellä niitä saundeja kenties????
teroyk
01.10.2004 19:24:34
Nii no eihän warmani käytä sitä X5 vissiin kuin kontrollerina...veikkaisin.
Näin korvessa kun asun, nii ei ole paljon mahollisuuksia testailla oikeen mitään, niin voisko joku esitellä niitä saundeja kenties????

Niin no levyllä on käytetty ainakin Triton Rack:iä kaikilla soundilaajennuksilla, mutta en aivan mahdottomana pidä X5:n käyttöäkään joissakin jutuissa.

Korvessa asumiseen on yx kallis tapa ja paras tapa tutustua syntikoihin...niitä joutuu ostamaan...nimimerkillä monta on käsien kautta kulkenut ja monta on käsissäkin...Nykyään mä olen ostanut muutaman sikasäkissä vaikka olis päässyt testaamaankin, sillä ensivaikutelma hämää suuntaan tai toiseen.
Etenkin uudet syntikat vaikuttavat paremmilta, kuin ovatkaan ja vanha vaikuttavat huonommilta, kuin ovatkaan.
Snowblind
02.10.2004 00:25:05

Niin no levyllä on käytetty ainakin Triton Rack:iä kaikilla soundilaajennuksilla, mutta en aivan mahdottomana pidä X5:n käyttöäkään joissakin jutuissa.

Oma korvani tuolta eniten noita Rolandin JV sarjan koneiden soundeja löytelee.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
HK
02.10.2004 04:06:40
Hevisoitossa ei merkitystä onko X5 vai X5D, sillä toi D tulee rumpusoundeista.

Hevisoittoon en puutu, mutta tuo väite X5 ja X5D:n välillä on väärä. X5D:llä ei ole mitään tekemistä rumpusoundien suhteen,

X5D:ssä on 64 äänen polyfonia, kun X5:ssä on 32:den. X5D:ssä on myös muun muassa legendaarisesta T3:sta löytyviä sampleja perusrommissa. Siinä se.
Peltikorva puupäässä.
Adawolf
02.10.2004 10:12:28
Nii no voisko joku nauhotella niitä saundeja ja vaikka lähettää sähköpostiin

antti_uusitalo@hotmail.com

...kuha ei viiruksia lähetellä...
teroyk
02.10.2004 14:26:31
Hevisoittoon en puutu, mutta tuo väite X5 ja X5D:n välillä on väärä. X5D:llä ei ole mitään tekemistä rumpusoundien suhteen,
X5D:ssä on 64 äänen polyfonia, kun X5:ssä on 32:den. X5D:ssä on myös muun muassa legendaarisesta T3:sta löytyviä sampleja perusrommissa. Siinä se.

Hmm, kun minä aikoinaan vertasin vehkeiden multisampleja ja rumpusampleja, niin en minä kyllä huomannut muuta eroa, kuin rumpusamplejen lisääntymisen ja ei X5D:ssä kyllä kovin montaa T3-samplea muistaakseni ole (samat kuin X5:ssa), jos olis kaikki, niin mä menisin ostaisin heti X5D:n.

Mulla meinaan oli kerran mahdollisuus verrata vierekkäin X5:sta ja X5D:tä...en ostanut kumpaakaan...ostin Alesis Quadrasynthin.
Adawolf
02.10.2004 14:56:13
Olis tietenki kiva jos siinä olis paljon jotain "hörhöily" ääniä sun muita ufo saundeja, ja kans paljon leadi saundeja.
Snowblind
02.10.2004 15:44:40

Ei näin...
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
Derek
02.10.2004 15:51:42
kyllähän toi X5D on ihan hyvä soitin,mutta en nyt lähtisi ylistämäänkään sitä ylenmäärin.Ja toi Children of Bodom ym vertailut on ihan turhia,sillä noilla jätkillä soundit tulee moduleista eikä itse X5.sta.Ja pitää muistaa,että jos haluaa kunnon laadukasta tavaraa,niin onhan se selvää,että laatu maksaa.Sitä parempi,mitä kalliimpi.
Leikari
02.10.2004 21:48:23
ei se X5:nen ole varsinaisesti hyvä, mutta sopiva
hintaansa nähden kannattava ostos hevi-miehelle - korg-soundiin pääsee halvalla kiinni - siksi kait se niin suosittu hevibändeissä on - vrt. teknopuolen tr-koneet

X5:nen siis soundaa oikealta - löydät jouset, kuorot ja leadit jotka kuullostavat tehtaan asetuksina "oikeilta" - siis kun "kaikki muutkin" käyttää

korgin N365 vai (mikäseoli) sekä N1/5? ajavat saman homman - edellisessä on todennäköisesti sinulle turha sekvensseri - jos bändin muut tyypit eivät vierasta voit rakentaa sekulla vähän ovelampiakin juttuja joihinkin biiseihin.

Lähtökohtaisesti pidän rolandin soundeja turhan värittöminä ja laimeina hevihommiin - korg leikkaa paremmin läpi kitaravallista
Petronome
03.10.2004 10:45:35
Ainakin korgin N365 vai (mikäseoli):ssa on hirveä koskettimisto. Ei mitään tatsia.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
COB
03.10.2004 10:50:11

Mä soitin mun kaverin X5D:llä. Kyl mä ainaki pystyin soittamaan helposti nopeita juttuja. Ihan hyvä koskettimisto. Kun laittaa säröpedaalia väliin, niin vittu se kuulostaa hyvältä
Snowblind
03.10.2004 13:20:51 (muokattu 03.10.2004 13:21:39)

Mä soitin mun kaverin X5D:llä. Kyl mä ainaki pystyin soittamaan helposti nopeita juttuja. Ihan hyvä koskettimisto. Kun laittaa säröpedaalia väliin, niin vittu se kuulostaa hyvältä

No siis tuon x5:n tatsi on jotain aivan kauheaa, se on huonoin puoli tuossa vehjeksessä. Mutta on niitä huonompiakin tullut vastaan, niinkuin nämä rolandin rs-sarjan laitteet.
Paras tatsi on ollut Novationin Supernova 2:ssa... Ihanan pehmeä ja sellainen. Ihana.
Veruon
03.10.2004 20:55:01
kyllähän toi X5D on ihan hyvä soitin,mutta en nyt lähtisi ylistämäänkään sitä ylenmäärin.Ja toi Children of Bodom ym vertailut on ihan turhia,sillä noilla jätkillä soundit tulee moduleista eikä itse X5.sta.Ja pitää muistaa,että jos haluaa kunnon laadukasta tavaraa,niin onhan se selvää,että laatu maksaa.Sitä parempi,mitä kalliimpi.

Ei hitto sillä Jenssillä on hyvät soundit, kyllähän tommoset pitäs saaha. Ei kun vaan synakauppaan ostamaan DX-7 ja sitten tutkimaan että mistäs sen harpsichordin ja leadsoundin saa. LOL!!. Ei siinä, itsellä on DX-7 ja hyvin toimii..
Member of DX-7 mafia
Adawolf
03.10.2004 21:28:39 (muokattu 03.10.2004 21:29:36)
Meijän lukion musaluokassa olis DX-7 ihan tyhjän panttina...saiskohan opettajaa suostuteltua myymään sen...? :P
No hjuup...taiampa ehkä ostaa sitten sen korkin n364.
Windreaper
03.10.2004 21:33:46
Oma korvani tuolta eniten noita Rolandin JV sarjan koneiden soundeja löytelee.

Käsittääkseni Wirman ainakin jossain välissä käytti Rolandin JV-1080 (joka sultakin löytyy) -moduulia saundeihinsa. Samaa vehjettähän se Johanssonin Jensikin on ainaki jossain välissä uraansa soitellu. Noi molemmat jampathan käyttää kait ~samaa säröleadisaundia. Wirman ei osannu ite tehä ja Jens lähetti omansa tms :P.
Manssoni
05.10.2004 14:21:23
Ois Korg X5 saatavilla hintaan 330euroa, mitä mieltä ootte onko paljoa? (käytettynä siis)
Leikari
05.10.2004 15:29:41
Meijän lukion musaluokassa olis DX-7 ihan tyhjän panttina...saiskohan opettajaa suostuteltua myymään sen...? :P
No hjuup...taiampa ehkä ostaa sitten sen korkin n364.

osta korg Legacy - siinä on auttavasti (! siis aitoon asiaan verrattuna ;-) ) samoissa kuorissa sekä hyvät analogityyppiset lead -soundit että Wawetablesynteteesin hienot häröilyt - - sun vaan pitää saada läppäri ja se naurettava konsoli piiloon (nörttibändissä ne voisivat olla hyvinkin esillä vaan ei hevissä - jos oikein ymmärsin suuntauksesi)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)