Aihe: Tube Rotosphere MKII
1
KB
13.01.2005 12:28:27
Onko kellään käyttökokemuksia? Ja mitkä ovat olennaiset erot MKI:sen ja MKII:sen välillä - käytettynä tota MKI:stä liikkuu aika sopivasti..

Joskin F-muzakki myy kyllä tota MKII-versiotakin mielestäni aika huokeasti, jos vertaa vaikka Thomannin hintaan:

http://www.f-music.com/tuotteet.php?nimikekoodi=ROTOSPHERE
M.i.k.key
13.01.2005 15:49:33
Itseltä löytyy MkI. II:sen suurin eroavaisuus on Breaker-kytkimen on-off switch. I:ssä tämä ei lukkiudu break-asentoon vaan sitä pitää painaa niin kauan kun haluaa jarrutella. Lisäksi II:ssa on semmoiset hienot sinertavät valot :)
Vierekkäin en näitä ole vertaillut, Omani pitää pientä kohinaa, putken vaihto saattaisi auttaa, mutta on niin pienellä käytöllä nykyjään ettei jaksa...
Mä lopetan nää hommat!
Rantsu
13.01.2005 16:25:04
Itseltä löytyy MkI.

Mitens, jos vertaat sitä Electron omaan? Ilmeisesti Electro voittaa, jos H&K kerran on vähällä käytöllä...?
"Ehke parempi mine kotona."
M.i.k.key
13.01.2005 16:55:57 (muokattu 13.01.2005 17:01:26)
Mitens, jos vertaat sitä Electron omaan? Ilmeisesti Electro voittaa, jos H&K kerran on vähällä käytöllä...?

Jos olisi MkII tulisi varmaan käytettyä sitä lähinnä putkietuasteena/särönä. Toimisi sekä urkuun että rhodes/wurli-hommaan. Ilman tuota breakeria vähän hankalaa. Aikanani VK:n kanssa tuota käytin. Saavutettu hyöty on niin marginaalinen että mielummin pitää keikkasetin marginaalisena. Viime vuonna ostin käytettynä Motion Soundin Pro-3 yläpään, mikä sekin on ollut käyttämättä. Se pitäisi kaivaa varastosta ja ajaa sisään!

Joskus tutkailin tuollaista isompaa Motion-Soundia
http://www.sweetwater.com/store/detail/Pro145/
http://www.keyboardmag.com/archive/0803/0803_r5.htm
Sääli ettei noita ole Suomessa oikein edes kokeiltavaksi asti, pitäisi sokkona tilata.

EDIT: Tuli mieleen että Fuzzyllahan tuommoinen motion soundin ylä- ja alapää on. Sitä joskus muistan kokeilleeni, hyviä vehkeitä.
Noitten hinnat vaan alkavat olla sitä luokkaa että iso puulepa (putkivahvistimella) alkaa olla samaa hintaluokkaa, tosin huomattavasti vaikeammin liikuteltava. Kuitenkin vielä varmasti rouheamman kuuloinen

EDIT2: Piru kun tässä itsekseen puhellessa iski hirveä ns. GAS!!!
Mä lopetan nää hommat!
Mikko T.
14.01.2005 02:00:51

Onko kellään käyttökokemuksia? Ja mitkä ovat olennaiset erot MKI:sen ja MKII:sen välillä

Niin, siis mun mielestä leslien jarrun päälle jäämistä tärkeämpi ominaisuus on justiin leslien nopeuksien säätömahdollisuus. MKI:ssä, mikä mulla on, leslien nopeuden säätö vaatii modauksen eli helvetillisen homman, kun taas MKII:ssa se hoituu käden käänteessä. Suhinoista pääsee eroon putkea vaihtamalla.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.tk
M.i.k.key
14.01.2005 02:11:32
Niin, siis mun mielestä leslien jarrun päälle jäämistä tärkeämpi ominaisuus on justiin leslien nopeuksien säätömahdollisuus.

Tuotapa en tiennytkään.
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
14.01.2005 02:22:35
Tuotapa en tiennytkään.

Mut kato aina joka päivä oppii uutta!
tarmo
16.01.2005 16:37:48
jep! Itselläni on MKII -versio kyseisestä ja kaikenkaikkiaan se on hinta-laatu -ostoksena ihan ok. Tottahan on, et just leslien nopeuden säätäminen on se suurin puute siinä laitteessa. Itse käytän VK8M:n lisänä ja sillon tähän nopeusongelmaan saa vähän helpotusta, kun käyttää sekä Vk:n, että MKII:n leslietä. Tosin Vkn ollessa Low-speedillä, homma ei toimi. Ainahan vkn saa breakille, joten...
Etenkin Vk:n kanssa MKII on aika tärkeä ja kätevän kokonen lisä, se antaa soundiin vksta puuttuvaa lämpöä. Silti olen katsellut nord electroa itselleni, enkä usko, että MkII :sta olisi mitään iloa sen lisänä(?).Onko kellään kokemusta tästä??
M.i.k.key
16.01.2005 16:41:03
Etenkin Vk:n kanssa MKII on aika tärkeä ja kätevän kokonen lisä, se antaa soundiin vksta puuttuvaa lämpöä.

Mä en ole tuosta samaa mieltä. Mun mielestä siinä on lämpöä ja runsaasti! Varsinkin Leakage-säätö on ihan loistava, semmoista hyvää puhinaa. Sekä tuota että säröä saa vääntää aika runsaasti, varsinkin äänittäessä loppupeleissä usein huomaa käyttävänsä liian vähän noita.
Mä lopetan nää hommat!
tarmo
16.01.2005 16:51:28
Pointti tuossakin kyllä. Siitä huolimatta etenkin sooloihin saa enemmän ilmaisuvoimaa MKII:sta. Mikään mullistava lisä se ei siis kuitenkaan ole VK8:n soundiin verrattuna...aito kunnon Leslie taas...nami! Pohjaan kuitenkin omaan kokemukseen mielipiteessäni, koska hommasin MKII:n puoli vuotta pelkällä modulilla keikkailtuani ja voin sanoa, että sitä puhinaa oli ja nyt sitä on pirusti enemmän...
KB
18.01.2005 14:52:21
Silti olen katsellut nord electroa itselleni, enkä usko, että MkII :sta olisi mitään iloa sen lisänä(?).Onko kellään kokemusta tästä??

Postaan käyttökokemuksia myöhemmin - tilasin just ton MKII:n ja se tulee toimimaan myös Electron lisänä.

Kiitokset kommenteista kaikille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)