Aihe: Hammond (!)
1
immaculate
09.03.2005 20:42:50 (muokattu 09.03.2005 20:47:22)
Tuli sitten mutkien kautta saatua eräältä perhetutulta Hammondin urut ilmaiseksi, tosin kun en itse urkuja/pianoa/koskettimia soita, niin ajattelin pistää k.o urut kiertoon, mutta mitäs tuosta uskaltaisi pyytää? Merkki & Malli: Hammond 122J
Immaculate.
Leikari
09.03.2005 21:55:05
Tuli sitten mutkien kautta saatua eräältä perhetutulta Hammondin urut ilmaiseksi, tosin kun en itse urkuja/pianoa/koskettimia soita, niin ajattelin pistää k.o urut kiertoon, mutta mitäs tuosta uskaltaisi pyytää? Merkki & Malli: Hammond 122J

katsopa huuto.netin haku-toiminnalla sulkeutuneista kaupoista
maza
10.03.2005 10:50:02

Ovat transistorivehkeet, arvo ehkä 50-100e. Tosin noistakin irtoaa lystiä, kun laittaa perään sopivia säristimiä ja filttereitä sun muita ,)
U.Honey
10.03.2005 11:04:55
Onko kellään tietoa onko Hammond L-111 mistään kotoisin ja mitä sellaisesta kannattaisi maksaa?
My name is Baron, U.Honey Baron.
maza
10.03.2005 19:47:13

Onko kellään tietoa onko Hammond L-111 mistään kotoisin ja mitä sellaisesta kannattaisi maksaa?

Ensinnäkin, kyse on teknisesti L-100-sarjan urusta, 111 määrittelee ainoastaan koteloinnin tyypin.

Anyway, Ihan Kunnon Urusta(tm) on kysymys: koneessa on elektromekaaninen generaattori ja putkivahvistimet. Vibrato on elektroninen, eikä vedä vertoja isompien mallien skannerivibratolle. Minusta kuitenkin aivan käyttökelpoinen efekti sinällään. L-100:sta saa myös paljon enemmän irti, kun sitä hieman modifioi.

L-100:sta on käytetty lukuisilla eri levyillä, mm. Jon Lord ja Keith Emerson käytti urkua C-3:n ohella. Myöskin Wigwamin Hard & Horny on täynnä L-100:sta. Hinta riippuu täysin kunnosta ja sijainnista. Jenkeissä saat tuollaisen helposti ilmaiseksi, Suomessa hintataso lienee jossain 1000 euron tietämissä - olettaen, että urku on hyvässä kunnossa. Halvemmalla selviää Saksan eBay:stä hommaamalla. Tuossa tilanteessa tosin itse ostaisin M-100:n, jossa on tuo skannerivibrato.

Ja osta sitte Leslie samantien, mieluiten putkistyrkkarilla varustettu versio.
musamies
11.03.2005 12:11:30

Onhan l-100 sarja ihan käyttökelpoinen. Mä olen urutellut sellaisella aika paljon.

Tosi hyvä peli esim. johonkin Procol Harumin Whiter shade of pale tyyliseen urkusaundiin.

Huono puoli köyhät jalkiosaundit, ei kovin laajat koskettimistot. Skannerivibraaton puuttumisen haitta-aste riippuu siitä, että pitääkö kyseisestä saundista vai ei.

Kyseinen urku tarjoaa hyvät puitteet rakentelulle ja saundia voi viritellä mieleisemmäksi niinkin MAZA:kin on kertonut.
U.Honey
12.03.2005 04:28:08 (muokattu 12.03.2005 05:45:04)
Kiitoksia informaatiosta. Olisi tosiaan hyväkuntoiset L-111:t tarjolla puoli-ilmaiseksi, mutta lähinnä arveluttaa että olisikohan niille oikeasti käyttöä. Ei viitsisi keräillä kamaa nurkkiin pelkästään pölyä keräämään...
My name is Baron, U.Honey Baron.
maza
12.03.2005 10:36:10

Mua kiinnostaa ainakin, jos ovat puoli-ilmaiset. ;) Pistä vaikka pikaviestiä, jos et itse osta. x)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)