Aihe: Soundien vaihtaminen toisella kiipparilla
1
mikke
22.01.2005 14:30:25

Tarkoitukseni on tehdä Triton Extremeen kaikki tarvitsemani keikkasoundit(combination) ja samalla ohjata Yamaha CS1X:ää vaihtamaan siitä tarvitsemani soundit samalla kertaa. Nyt on vaan sellainen ongelma, että kaikki mitä soitan Tritonin kauttaa tulee myös Yamahasta ulos. Nimenomaan on tarkoitus vaihtaa vain soundit sinne Yamahaan ja soittaa Yamahalla mitä sitten ikinä sillä soitankin.

Onko tässä nyt joku MIDI-filtterihässäkkä vai miten tää pitäis hoitaa.

Vai olenko liian suppeeälynen..
Rantsu
22.01.2005 16:59:02 (muokattu 22.01.2005 17:01:34)
Aika harvasta syntikasta kai saa MIDI-asetukset niin, että PgmChange -tieto kulkee, mutta NoteOn/Off -tieto ei. Mutta entäs jos teet niin, että (olettaen, että sun on Tritonin Combi-puolelta asetettuna yksi Zone, siis se, joka sen vaihtokäskyn lähettää, samalle kanavalle kuin Yammu) laitat sen Zonen vaikka yhden koskettimen mittaiseksi ja koskettimiston ulottuvuuden ulkopuolelle, vaikka A0:ksi tai C8:ksi. Ja kaikki muut Zonet eri kanavalle. Eikös sen näin pitäisi toimia?

EDIT: Paitsi jos sulla on 88-malli, niin sitten tietysti soi se yksi ääni alhaalta tai ylhäältä... :(
"Ehke parempi mine kotona."
Jabbe
22.01.2005 17:17:01 (muokattu 22.01.2005 17:17:51)
Motifilla onnistuu...

Tai sit Yamahasta Midi-filtteri joka suodattaa Note-komennot pois. Jos siinä sellainen on?
Leevo
22.01.2005 17:21:18

Aika harvasta syntikasta kai saa MIDI-asetukset niin, että PgmChange -tieto kulkee, mutta NoteOn/Off -tieto ei.

Ainakin Yamahan PSR-kiippareilla onnistuu...
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
Jabbe
22.01.2005 22:04:39
Ainakin Yamahan PSR-kiippareilla onnistuu...

Eli varmaan kaikilla Yamahahoilla lähes. Ainakin kaikilla mitä mulle tullu vastaan on onnistunu, luulis siis myös et CS1x:ssä.
mr.muzak
23.01.2005 17:01:12
Tarkoitukseni on tehdä Triton Extremeen kaikki tarvitsemani keikkasoundit(combination) ja samalla ohjata Yamaha CS1X:ää vaihtamaan siitä tarvitsemani soundit samalla kertaa...

Tällänen tsydeemi olis mullakin hyvä kun yleensä ei kerkii juuri yhtäkään nappia painaa biisien välissä ennen kuin lähtee jo!:)
samulijp
23.01.2005 19:50:02
Eiks midi footcontrolleri olisi näppärin? Ei tartte kuin polkasta oikee soundi päälle!
Looking for Leslie.
mikke
23.01.2005 19:53:34

Mä kans ajattelin aluksi tota zone asetusta, mutta vaikka määritin sen juuri tuolla tavalla kuin alussa oli juttua, silti kaikki note on/off data meni sinne CS1x:ään. Ei kai auta muu kun alkaa ruuvaan sen Yamahan midifiltereitä, jos ne sieltä jostain valikosta löydän.
mikke
23.01.2005 19:57:06

Joo FootControlleri olis muuten hyvä, mutta olis näppärää vaihdella ne soundit suoraan näytön listalta esim. biisin nimen mukaan. Lisäks niitä on kymmeniä combinaatioita, joita sinne pitää saada. Onkohan ihan turhaa hommaa??
MPPelli
06.03.2005 05:58:17
Tämä menee nyt ulkomuistista, mutta pitäisi toimia:

Jos Tritonin Combi-asetukset ovat yhtään samanlaisia kuin Trinityn (ja uskoisin että ovat), tee näin: mene Combi editiin ja aseta haluamasi Combin part INT:istä EXT:iksi (tämä valinta pitäisi löytyä ekalta tai tokalta sivulta) ja tietysti CS1X:n kanssa samalle MIDI-kanavalle. Ei soi sisäiset soundit mutta lähettää soundinvaihtokäskyjä ym.

Midi-filtterisivukin pitäisi Combi editistä löytyä josta halutut ohjauskäskyt (sustainpedaali, pitch bend jne.) saa päälle tai pois.

Ja jos siis käytät aina yhtä combia biisiä kohden täytyy sun laittaa combi program change -käskyn lähetys jostain global-sivujen kätköistä pois päältä ettei Korg vaihda combin vaihdossa Yamahan soundia vääräksi.
MIDI on mukava mutta soittamista varten on sormet.
MrShaft
07.03.2005 04:39:51
Tämä menee nyt ulkomuistista, mutta pitäisi toimia:

Jos Tritonin Combi-asetukset ovat yhtään samanlaisia kuin Trinityn (ja uskoisin että ovat), tee näin: mene Combi editiin ja aseta haluamasi Combin part INT:istä EXT:iksi (tämä valinta pitäisi löytyä ekalta tai tokalta sivulta) ja tietysti CS1X:n kanssa samalle MIDI-kanavalle. Ei soi sisäiset soundit mutta lähettää soundinvaihtokäskyjä ym.

Midi-filtterisivukin pitäisi Combi editistä löytyä josta halutut ohjauskäskyt (sustainpedaali, pitch bend jne.) saa päälle tai pois.

Ja jos siis käytät aina yhtä combia biisiä kohden täytyy sun laittaa combi program change -käskyn lähetys jostain global-sivujen kätköistä pois päältä ettei Korg vaihda combin vaihdossa Yamahan soundia vääräksi.

Ma olen ollut aina niin laiska etten olle koskaan saanut aikaiseksi em. virityksia, vaikka sita olen aina pohtinut.
Olen siis ruuvannut biisien soidessa aina koneita, ja vonkunut etta ei viela, ei viela...

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)