Aihe: Roland JV-1010:n SoundDiver -softaa jollain??
1
Teemu Tee
21.03.2005 12:13:02 (muokattu 21.03.2005 12:16:05)
Olen ostamassa lähipäivinä kyseisen laitteen, mutta myyjällä on softa hukassa. Mulle se olis kuitenkin tuiki tarpeellinen, joten:

- onx kellään..?
- mistä vois saada?

ApuVA! Kiitos.

EDIT: Niin, ja jos jollain on laajennuskortteja, olisin kiinnostunut
Tyhjän saa pyytämättäkin
teroyk
21.03.2005 16:34:21
Olen ostamassa lähipäivinä kyseisen laitteen, mutta myyjällä on softa hukassa. Mulle se olis kuitenkin tuiki tarpeellinen, joten:

Mulla on asiaa sivuava ongelma, hoksasiko kukaan ladata Emagicin sivuilta kaikki SoundDiverin syntikka kohtaiset tiedostot? Enää niitä ei voi ladata :(
kede
21.03.2005 18:02:18 (muokattu 21.03.2005 18:05:03)
On mulla ainakin rompulla se sounddiver, mutta se on mielestäni (ja monen muun mielestä) täysin susi ohjelma. Käytän itse soundien muokkaamiseen ja luomiseen Changeit! -nimistä ohjelmaa joka on siihen tarkoitukseen erittäin selkeä ja helppokäyttöinen.
Ohjelma pitäisi löytyä netistä.

Kaikki soundin asetukset ja parametrit on helposti saatavilla ja valikoista vaan valitsee niihin arvot. Filtterit, efektit, waveformit, tai vaikka bend-wheelin range löytyy kaikki yhtä helposti edit -valikosta. Yhdestä napista uploadaa sitten user bankin takaisin sinne moduliin kun on halunnu ja järjestelle että mitä siihen haluaa.

Tuo sounddiver soveltuu ehkä jonkun performance -systeemien järjestelyyn, _ehkä_.Monimutkanen ja sekava. En suosittele. +että se crashaili mulla aika ahkerasti.

Itsellänikin on JV-1010 ja siinä on mahdoton muokata mitään ilman pc-editoria. Tommosella editorilla taas voi muokata kaikkea, paljon, ja yksityiskohtaisesti.
Teemu Tee
23.03.2005 13:39:27

Ohjelma pitäisi löytyä netistä.

Löytyikin

Kaikki soundin asetukset ja parametrit on helposti saatavilla ja valikoista vaan valitsee niihin arvot. Filtterit, efektit, waveformit, tai vaikka bend-wheelin range löytyy kaikki yhtä helposti edit -valikosta. Yhdestä napista uploadaa sitten user bankin takaisin sinne moduliin kun on halunnu ja järjestelle että mitä siihen haluaa.

Eipä tunnu vaikealta, mutta tarkennuskysymys vielä:

- eli ensin imaistaan tiedosto koneelle
- sitten muokataan ja testaillaan soundeja
- lopuksi pukataan tiedosto takaisin JV:lle

Näinkö???

Itsellänikin on JV-1010 ja siinä on mahdoton muokata mitään ilman pc-editoria. Tommosella editorilla taas voi muokata kaikkea, paljon, ja yksityiskohtaisesti.

Olisikohan joku kiva soundikirjasto tarjolla jossain osoitteessa tms.
Tyhjän saa pyytämättäkin
kede
23.03.2005 16:39:18 (muokattu 23.03.2005 22:10:38)
Löytyikin

Eipä tunnu vaikealta, mutta tarkennuskysymys vielä:

- eli ensin imaistaan tiedosto koneelle
- sitten muokataan ja testaillaan soundeja
- lopuksi pukataan tiedosto takaisin JV:lle

Näinkö???

Olisikohan joku kiva soundikirjasto tarjolla jossain osoitteessa tms.

Juuri niin. Ensin importtaat JV:n userbankin koneelle. (Kun teet tämän ensimmäistä kertaa niin kannattaa tallentaa se tyyliin "originaluserbank.syx") ja sen saa sitten tarvittaessa takasin jos tekee liian ufoja juttuja siihen bankkiin. Sitten muokkailet/lisäilet soundeja ja järjestelet, jonka jälkeen exporttaat koko paskan takasin JV:seen.

Joskus ne soundit menee mykäksi jotenkin, eikä toimi siinä JV:ssä kun oot exportannu. (kannattaa testata pelkällä jV:llä exporttaamisen jälkeen) tällöin valkkaat tietokoneesi näytöltä kyseisen soundin, painat hiiren oikeata näppäipäntä, ja klikkaat "write". Se exporttaa ("ylikirjottaa") sen valitun soundin, sen mykän siis, suoraan sinne JV:n userbankkiin. Sillon pitäis toimia. Tämä toimenpide vaikuttaa vaan siihen yhteen soundiin. Jostain syystä nuo menee mykäks aina sillon tällön, muistaakseni sillon kun otti jostain toisesta pankista (jos oot vaikka imuttanu jonkun bankin netistä) ja copypastettaa siihen omaan pankkiin niitä.
Oon jotain pankkeja löytäny netistäkin, en nyt muista mistä, google auttaa. Jotain käyttökelposta niissä saatto olla, mut aika vähän, en muista. Jos tulee kysyttävää changeitin käytöstä, niin kysele pois, oon sitä jonkin verran räpeltäny.

Have fun :)

edit: ..."uploadaa sitten user bankin takaisin sinne moduliin kun on halunnu ja järjestelle että mitä siihen haluaa." Mitäköhän helvettiä sössötin tuossa aiemmassa viestissäni :D hyva soumi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)