JPQ 05.03.2005 00:39:31 | |
---|
Kertokaahan kumpi soundaa analoogilta enempi Novationin nykyiset vai Korg MS2000B vaikka eka vaani lienee ion tai micron. Tuo Korg ei miellyttänyt ainakan kaupan kuulokkein filsansa osalta lisäksi polyfonia yms. on ongelmia myös. ja on muuten tuo Clavian nordlead rac k 2x ainakin Thomannilla kallis mitähän se suomessa maksaa ? ilman alennuksia ? ja tarjoaako Clavian nordlead 2x mitään hyvää alesis ioniin nähden ? |
Jabbe 05.03.2005 19:10:45 | |
---|
Varmaan Ion on kyllä analogeimman kuuloinen tän hetkisistä VA-syntikoista, itselleni olen lähiaikoina moista hankkimassa. Muut vaikuttaa vähän turhan kliinisiltä, Ionissa tuntuis olevan sopivasti sitä analogiaakin soundissa. Ja kun hintakin on halvempi kuin kilpailijoillaan niin helppo valinta. Riippuu tietty sit mitä muita ominaisuuksia tarvii: onko polyfonia tärkeempää ku soundi? Hyvät biisit on kyl parhaita. |
JPQ 05.03.2005 23:34:05 | |
---|
Koska ei jääne ainoaksi niin polyfonian kestää ja lisäksi harrastan moniraiturointia Pegasos2 (PowerPC inside) koneellani.:) Tosiaan miten muut noista järjestäisitte koska MS2000B saa ainoat etunsa ulkonäöstä ja niistä digitaali aaltomuodoista. |
Jabbe 06.03.2005 00:07:36 | |
---|
No kun kerran kahta oot ottamassa niin sit kandee ottaa jotain mikä eroaa eniten Ionista. Siitä saa sen analogimaisen soundin, sit kannattaa ottaa kaveriks joku millä saa tehtyä jotain muuta. Tai ihan fiilispohjalta. Nordi ois varmaan hyvä valinta, siinä on oma soundinsa kuitenkin ja kaikinpuolin kivalta vaikuttais. Hyvät biisit on kyl parhaita. |
JPQ 06.03.2005 01:59:24 | |
---|
Ei välttämättä edes kahteen jää... ja novation minusta kauimapana ionista. |
krushing 07.03.2005 10:38:19 | |
---|
Hyvin henkilökohtainen mielipide: Novationit kuullostaa järjestäen aika paskoilta. |
Jabbe 07.03.2005 17:02:38 (muokattu 07.03.2005 17:04:57) | |
---|
Hyvin henkilökohtainen mielipide: Novationit kuullostaa järjestäen aika paskoilta. Ite oon joskus Supernova II kokeillu, se oli ihan hyväsoundinen mut ei kyl mitenkään erikoinen. Ja V-Stationia on tullut testattua, aika heikko esitys mun mielestä. Novationit on kyl ominaisuuksiltaan kovia mut soundi on jotenkin kliininen... vois sanoo et ne kuulostaa VA:lta, kun taas Ion kuulostaa analogilta. Jos pitäs valita 2 VA-synaa alle tonnin hintaluokassa niin mun valinta ois varmaan Ion ja Nord Lead 2 käytettynä, tai sit 2X jos riittää budjetti. Hyvät biisit on kyl parhaita. |
HK 07.03.2005 22:16:23 | |
---|
Jos pitäs valita 2 VA-synaa alle tonnin hintaluokassa niin mun valinta ois varmaan Ion ja Nord Lead 2 käytettynä, tai sit 2X jos riittää budjetti. Ääni käytetylle Virus B-sarjalaiselle. Hinta-laatu kohdillaan, kuten myös soundi. Viruksen seuraksi sopisi mainiosti vaikkapa juuri nordlead2 hiukan agressiivisemman äänimaailmansa takia, ja tämä parivaljakko tarjoisi mahdollisuuden täydentää nordleadia viruksen efekteillä jos siltä tuntuu. Henkilökohtaisesti en missään nimessä lähtisi kahta kappaletta NL2:sia hommaamaan. NL2:n hintatasosta en tiedä, mutta ainakin virus kB:tä saa alle tonnilla, B:tä (ilman koskettimia siis) varmasti halvemmallakin. Peltikorva puupäässä. |
JPQ 07.03.2005 22:32:38 | |
---|
edelliselle 2X on nordlead malli eikä kertaa kaksi tulkitsin viestisi niin että näin tarkoitit ja ion saa eniten ääniä myös access mutta käytetyt on vähän riskejä ja saatavuus on se mitä jossain lukenutkin saatavuus?.(=tuntematon..) ja sitä paitsi aluksi en ainakaan varmasti hanki kahta samanlaista.:) |
Leikari 07.03.2005 23:04:11 | |
---|
Novationit on kyl ominaisuuksiltaan kovia mut soundi on jotenkin kliininen... vois sanoo et ne kuulostaa VA:lta, kun taas Ion kuulostaa analogilta. . tosi on! |
JPQ 08.03.2005 08:44:38 | |
---|
Leikari: ainakin mitä demoja olen kuullut oikeassa olet ja myös se joka sanoi novation komentin on oikeassa. |
Jabbe 08.03.2005 10:39:38 | |
---|
NL2:n hintatasosta en tiedä, mutta ainakin virus kB:tä saa alle tonnilla, B:tä (ilman koskettimia siis) varmasti halvemmallakin. Joo, Virus vois olla myös ihan pätevä. Tosin, jos virusta hommais niin tekis kyllä niiiiiiiiiin kovasti mieli ihan tuota uutta TI:tä... Hyvät biisit on kyl parhaita. |
JPQ 15.03.2005 18:25:17 | |
---|
Jabbe: onneksi mulle ei synan uutuus ole tärkeintä vaan soundi eli pidänkö vain en siksi oletankin että jos studiossani joskus satoja vehkeitä on vain noin kaksi korgia eli 01/w ja wavestation. |
Jabbe 16.03.2005 14:54:41 | |
---|
Jabbe: onneksi mulle ei synan uutuus ole tärkeintä vaan soundi eli pidänkö vain en siksi oletankin että jos studiossani joskus satoja vehkeitä on vain noin kaksi korgia eli 01/w ja wavestation. Eihän se uutuus, mut siinä ois kohdallaan niin soundi kuin ominaisuudetkin. Lähinnä ihmetyttää jos kohta ei ala muillakin valmistajilla tuo softaintegraatio olemaan samaa luokkaa. Ja ulkonäkö myös paikallaan. Mun studio ei oikeestaan Korgia tarvi. Microkorgi ehkä leluks tai sit jotai MS20 -henkistä vintagea, mut muuten kyl nöy thänks. Hyvät biisit on kyl parhaita. |
Mikael 16.03.2005 16:55:30 | |
---|
Osta Mono/Poly. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |