Aihe: Korg Kronos 2 2019, missä mennään? 1 | |
---|---|
![]() 31.12.2018 17:13:11 | |
Ei liene odotettavissa mitään uutta tältä rintamalta? Pikkasen kuumottaisi tuo 73 pianotatsilla oleva malli, hinnat on tippuneet, jos nyt oikeen katselin niin monta sataa esim Thomannilla. Lähinnä himaan tuota aattelin joskin keikkakäyttökin on mahollista, sen verran tuota tuli tutkailtua aikoinaan musakaupassa ja nyt viime päivinä netissa että käyttis ja laite on pintapuolisesti tuttu, jotain samaa löytyy kuin esim Trinitysta. Kiitollisena kuulisin Kronosia käyttäviltä/käyttäneiltä sekä plussaa että miinusta koti/keikkakoneena, edellinen topicci ja käyttäjäkokemukset ko vehkeestä taitavat olla lähes kolmen vuoden takaa. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 31.12.2018 19:43:54 | |
Minulla on 88-malli. Ei voi kuin kehua joka suhteessa, soundit ja äänenlaatu, käytettävyys ja kaikki mahdollinen ihan huippuluokkaa. Pianosoundeja on viime aikoina moitittu joillain foorumeilla mutta oma kokemus ei tue tätä kritiikkiä. Flyygelit ja sähköpianot mielestäni ihan huippuluokkaa. Todella tärkeä on tietysti olla äänentoisto/monitorointi stereona, muuten ei kuulosta niin hyvältä. Ehkä kaikki pianot eivät leikkaa PA:sta läpi niin hyvin. Hammond-soundit eivät ole Kronoksen vahva puoli mutta apusoittimena niitäkin voi käyttää. Tietysti pianotatsilla niitä on heikko soittaa muutenkin, jos ei ole ulkoista kontrolleria. Joillain on ollut kokemuksia Kronoksen sekoamisesta (esim. ei käynnisty vaan tulee virheilmoitus). RAM-muistien kiinnittäminen uudelleen on yksi konsti, joka saattaa auttaa, ettei ole välttämättä pakko huoltoon viedä. Varmasti nämä ovat poikkeustapauksia mutta itsekin runsaasti keikkailevana olen vähän huolestuneena seuraillut sitä, että ilmeisesti soitin ei ole niin 100 % pomminvarma kuin vanhemmat työasemat. Kronos on ennen kaikkea äärimmäisen inspiroiva instrumentti, jonka äärellä vierähtää helposti ilta ja yö ja toinenkin. Kun omia soundeja rupeaa ruuvaamaan, mahdollisuudet eivät lopu varmasti ihmisikänä kesken. T. Mustakorppi ==
Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi) | |
![]() 31.12.2018 23:29:42 | |
ppcw: Minulla on 88-malli. Ei voi kuin kehua joka suhteessa, soundit ja äänenlaatu, käytettävyys ja kaikki mahdollinen ihan huippuluokkaa. Torilla olisi yksi 88 myynnnissä, onko tuo paino ja ylipäätään koko sitä luokkaa että se on jo rasite mahdolllista keikkailua ajatellen vs 73 versio? Pianosoundeja on viime aikoina moitittu joillain foorumeilla mutta oma kokemus ei tue tätä kritiikkiä. Flyygelit ja sähköpianot mielestäni ihan huippuluokkaa. Todella tärkeä on tietysti olla äänentoisto/monitorointi stereona, muuten ei kuulosta niin hyvältä. Ehkä kaikki pianot eivät leikkaa PA:sta läpi niin hyvin. Todella hyviä ja lähinnä välttäviä olen kuullut eri videoiden kautta, ja tuo leikkaavuus keikoilla lienee kaikkien stagepianojen "ongelma". Himassa mulla on hyvä äänentoisto, myös luurit ovat ok. Hammond-soundit eivät ole Kronoksen vahva puoli mutta apusoittimena niitäkin voi käyttää. Tietysti pianotatsilla niitä on heikko soittaa muutenkin, jos ei ole ulkoista kontrolleria. Jossain oli linkki johonkin soundikirjastoon joko sisälsi aivan huiput hammondit joka lähtöön eli tuo ei liene ongelma, Trinity voisi tarvittaessa toimia midikiipparina JOS innostuisi tuohon urkuhommaan oikeen tosissaan. Joillain on ollut kokemuksia Kronoksen sekoamisesta (esim. ei käynnisty vaan tulee virheilmoitus). RAM-muistien kiinnittäminen uudelleen on yksi konsti, joka saattaa auttaa, ettei ole välttämättä pakko huoltoon viedä. Varmasti nämä ovat poikkeustapauksia mutta itsekin runsaasti keikkailevana olen vähän huolestuneena seuraillut sitä, että ilmeisesti soitin ei ole niin 100 % pomminvarma kuin vanhemmat työasemat. Tämä pistää vähän miettimään, tarkoitus olisi kuitenkin pärjätä pelkällä Kronoksella keikkatilanteessa. Toki voi olla että keikat jää kitara/basso-osastoihin, kiipparit on kuitenkin sivusoitin joskin nyt olen innostunut kiippareista uudelleen kun sain himaan äitin peruja olevan mainion Yamahan pystypianon, on se vaan niin eri soitella kuin vaikkapa Trinitylla jotain samplepianoja, sen takia haluan nimenomaan pianotatsilla olevan Kronosin. Kronos on ennen kaikkea äärimmäisen inspiroiva instrumentti, jonka äärellä vierähtää helposti ilta ja yö ja toinenkin. Kun omia soundeja rupeaa ruuvaamaan, mahdollisuudet eivät lopu varmasti ihmisikänä kesken. No tämäpä tämä, omien biisien teko on myös mielessä kuin myös vanhojen omien progejuttujen uudelleen lämmitys tämän päivän soundeilla, tuskin menee metsään tämäkään Kronoksen kanssa. iMac ja Logic Pro X löytyy kuin myös Line6 Helix kitara/bassojutuille, Apogee Duetilla pärjää hyvin äänikorttipuolella. Mitä muuta tällänen vanha pieru voisi tarvita, aivan järjetön laitteisto mulle parin vuoden päästä koittavia eläkepäiviä ajatellen ;-) Se tietty käy mielessä että kun Kronos 73:n hinta on pudonnut aika reippaasti ihan pienen ajan sisään niin voisiko Korgilta tulla jotain rautapäivitystä juurikin Kronokseen? T. Mustakorppi Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 01.01.2019 11:55:20 (muokattu 01.01.2019 11:59:30) | |
WanhaWetäjä: Torilla olisi yksi 88 myynnnissä, onko tuo paino ja ylipäätään koko sitä luokkaa että se on jo rasite mahdolllista keikkailua ajatellen vs 73 versio? 88 on niin painava että paras liikutella kahteen pekkaan naarmujen ja vahinkojen välttämiseksi. Myös flightcasessa hankala jaksaa kantaa yksin, ellei laatikossa ole pyöriä. Se tietty käy mielessä että kun Kronos 73:n hinta on pudonnut aika reippaasti ihan pienen ajan sisään niin voisiko Korgilta tulla jotain rautapäivitystä juurikin Kronokseen? Kaikissa Kronos-versioissa softaversion saa identtiseksi. Valitettavasti jos haluaa uudemmat tehdassoundit vanhempaan Kronokseen, niin siitä pitää sitten maksaa. Hardispuolella voisi ehkä tulla isompaa kovalevyä ja muistia, jos uusi versio tulee? Sanoisin että jos hinnat ovat nyt laskeneet niin ehkä hyvä hetki tarttua tarjoukseen, nimittäin jos uusi versio tulee niin se on taas kalliimpi ja mahdollisista parannuksista saatavaa hyötyä voi miettiä lisähintaan nähden. Ainahan se uusin versio tietysti houkuttaa, mutta tosiaan vanhemmatkin mallit on saanut päivitettyä ajantasalle. T. Mustakorppi ==
Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi) | |
![]() 01.01.2019 15:48:35 | |
Korg kronos, mulla on 1-73 ja 2-61. Ainut miinus on hinta ja paino;) Mutta hyvä saundi maksaa ja painaa, sanoo isot pojat. Kronos 1-73 tuli mulle n. 3v sitten. Olin aivan myyty. Ton jälkeen kronoksen rinnalla on käynyt kurzweil PC3 / Forte7, ja nord stage 3-88. Yamaha Montage 7 piti tulla mutta tunnin soiton jälkeen tuumasin että tääkin lähtis kiertoon jossain kohtaa. No, ostin hiljattain sitten kronos 2-61, ja oon taas aivan myyty. Tuleeko rautapäivitystä? Siis jos tarkoitat poistuuko kronos ja tilalle uutta niin varmaan kannattaa vilkasta korgforum.com ja kronos osasto, siellä joku varmasti kysellyt samaa. oisko eka kronos tullut 2011, ja kakkonen 2015. Hinta tippunut? 2-61 oli 2749e halvimiillan muttei ole enää;) Se ainaskin nousi. 8 vs 7 vs 6. 8 ja 7, täyspainotetut koskettimet, ja n.10kg raskaampi kun 6. 8 on mun mielestä aivan liian pitkä (saatika kun 8 on thon keississä ja pitäisi se saada autoon tai jossain portaissa kannettua!!!) ja 6 on toisinaan inan liian lyhyt. Jos et tarvii kasia niin älä ota, turhaa painoa ja pituutta. Jos setissä on paljon pianoa, otan 7, mutta jos organ / syna pitoista, ehdottomasti 6. Saatan joskus jopa raahata molempia, mutta ständi keissit kronokset, 65kg kasa kun pakattu. Yritän pärjätä yhdellä yleensä. painotetut koskettimet on nord stagen kanssa aika identtinen soittotatsi, sen sijaan Kurzweilin painotetut oli mulle mieluisampia, inan kevyempiä. Jos settilistassa on vaikka esim Led Zeppelin trumpled under foot, on kyllä pakko ravistella käsiä kesken soiton, en pysty soittaa tollasii kun kutosella. Mutta en ole kyllä pianisti. Saundit, pianot on huikeet, organ osasto saanut hieman palautetta...aiheesta. Tosin kakkosessa on jo uusia saundeja ja selkeä parannus. Jos ne on tärkeitä eikä riitä niin on helppo ostaa kyllä tuo k-sounds organ paketti. Mun mielestä huikeita inspiroivia saundeja paljon. ja iso kosketusnäyttö, helppo päästä sisälle miten saundit on muodustunut jos se on tärkeää. Juutube on kyllä pullollaan tutorialeja. Käynnistyssekoilut, joo mulla 1-73 toimii moitteitta, 2-61 ehkä 1/30 tule start up fail, siihen on jo niin tottunut, että tuntuu ominaisuudelta, sammutus ja uus käynnistys ja toimii. En kyllä tota pelkäisi. sofat identtisiksi kaikissa malleissa.... Joo kyllä saa, mutta, muista että vaikka ostaisit korgilta ton saundipankin, ja lataat sen ykköseen, ne saundit on eri paikoissa, eli joudut kyllä sitten järjestelemään niitä että kaikki toimisi, tulee pällekkäisyyksiä. Eli ei kyllä sitten mene niin että lataat ostoksesi tikulle ja kronos 1 kiinni ja lataat sisään. Nämä on mun ajatuksia aiheesta. Joku voi olla eri mieltä. Iso suositus kyllä kronos 2-73 täältä!!! Mainio keikkakone, ja mukava kotisoitossa. | |
![]() 01.01.2019 18:36:12 | |
aimoo: Korg kronos, mulla on 1-73 ja 2-61. Ainut miinus on hinta ja paino;) Mutta hyvä saundi maksaa ja painaa, sanoo isot pojat. Juu, tämä on legendaarinen lausuma jo jostain 70-luvulta ja pitänee usein paikkansa vieläkin. Kronos 1-73 tuli mulle n. 3v sitten. Olin aivan myyty. Ton jälkeen kronoksen rinnalla on käynyt kurzweil PC3 / Forte7, ja nord stage 3-88. Yamaha Montage 7 piti tulla mutta tunnin soiton jälkeen tuumasin että tääkin lähtis kiertoon jossain kohtaa. No, ostin hiljattain sitten kronos 2-61, ja oon taas aivan myyty. No onhan Kronos ihan omanlaisensa konsepti, mitään vastaavaa ei kilpalijoilla ole tarjolla. Tuleeko rautapäivitystä? Siis jos tarkoitat poistuuko kronos ja tilalle uutta niin varmaan kannattaa vilkasta korgforum.com ja kronos osasto, siellä joku varmasti kysellyt samaa. Juu on noita katteltu, eipä siellä mitään ole muuta kuin arvailua. oisko eka kronos tullut 2011, ja kakkonen 2015. Hinta tippunut? 2-61 oli 2749e halvimiillan muttei ole enää;) Se ainaskin nousi. No kyllä mä olin katsovinani että joku aika sitten 73 oli Thomannilla yli 3500€, nyt 2800€ ja risat, ehkä katoin väärin, tai sitten en https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … 58/fvtbd/Korg-Kronos-73-workstation https://www.thomann.de/fi/korg_kronos_73.htm 8 vs 7 vs 6. 8 ja 7, täyspainotetut koskettimet, ja n.10kg raskaampi kun 6. 8 on mun mielestä aivan liian pitkä (saatika kun 8 on thon keississä ja pitäisi se saada autoon tai jossain portaissa kannettua!!!) Juu, tosin asun omakotitalossa mutta soittotila on kyllä niin pieni että tuon 88:n kaa joutuu säätämään. ja 6 on toisinaan inan liian lyhyt. Jos et tarvii kasia niin älä ota, turhaa painoa ja pituutta. Näin olen pähkäillyt. Jos setissä on paljon pianoa, otan 7, mutta jos organ / syna pitoista, ehdottomasti 6. Saatan joskus jopa raahata molempia, mutta ständi keissit kronokset, 65kg kasa kun pakattu. Huh, tuo on kyllä aikamoista. Yritän pärjätä yhdellä yleensä. painotetut koskettimet on nord stagen kanssa aika identtinen soittotatsi, sen sijaan Kurzweilin painotetut oli mulle mieluisampia, inan kevyempiä. Jos settilistassa on vaikka esim Led Zeppelin trumpled under foot, on kyllä pakko ravistella käsiä kesken soiton, en pysty soittaa tollasii kun kutosella. Mutta en ole kyllä pianisti. Sama idea olisi eli yhellä mennään ja kun piano-osastot on kuitenkin tärkeimpiä niin siksi tuo 73. Saundit, pianot on huikeet, organ osasto saanut hieman palautetta...aiheesta. Tosin kakkosessa on jo uusia saundeja ja selkeä parannus. Jos ne on tärkeitä eikä riitä niin on helppo ostaa kyllä tuo k-sounds organ paketti. Noissa tuubivideoissa on kyllä laidasta laitaan nimenomaan piano/urkusoundit, aika kolkkojakin seassa mutta toisaalla ihan loistaviakin, no demoajastahan nuo riippuu hyvin paljon. Mun mielestä huikeita inspiroivia saundeja paljon. ja iso kosketusnäyttö, helppo päästä sisälle miten saundit on muodustunut jos se on tärkeää. Juutube on kyllä pullollaan tutorialeja. Joo, Korgeja on ollut vuosien saatossa M1 alkaen ja mitä tuota Kronosta pääsin testaan niin hyvin äkkiä sieltä ne perusjutut löyty, kosketusnäyttö on myös tuttu Trinitysta. Käynnistyssekoilut, joo mulla 1-73 toimii moitteitta, 2-61 ehkä 1/30 tule start up fail, siihen on jo niin tottunut, että tuntuu ominaisuudelta, sammutus ja uus käynnistys ja toimii. En kyllä tota pelkäisi. Nää on vissiin ihan tuurista kiinni mutta eipä tuo suuresti haittaa jos ei kesken kaiken tilttaa. sofat identtisiksi kaikissa malleissa.... Joo kyllä saa, mutta, muista että vaikka ostaisit korgilta ton saundipankin, ja lataat sen ykköseen, ne saundit on eri paikoissa, eli joudut kyllä sitten järjestelemään niitä että kaikki toimisi, tulee pällekkäisyyksiä. Eli ei kyllä sitten mene niin että lataat ostoksesi tikulle ja kronos 1 kiinni ja lataat sisään. Ok, tätä ongelmaa ei varmaankaan ole kakkosversion kanssa. Nämä on mun ajatuksia aiheesta. Joku voi olla eri mieltä. Iso suositus kyllä kronos 2-73 täältä!!! Mainio keikkakone, ja mukava kotisoitossa. Hyviä ajatuksia, kiitos niistä, kyllä se nyt on aika liki että lähtee tilaus Thomannille. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 01.01.2019 19:36:47 | |
Missäpäin asut, aattelin et jos mahdollista ni suosi paikallista kivijalkakauppaa vielä kun meillä on sellaisia. dxlmusic / soitinlaine / topsound ainaskin myy noita. Saat vielä palvelua kaupan päälle. Kyllä noi kaikki on tietosia teekaupan hinnoista, ja kun rupeet kauppaa hieroo noiden kanssa ni usein tajuat että ellet saanut samalla hintaa ni sait halvemmalla. Soitappa jonnekkin noista ja kysy. | |
![]() 01.01.2019 22:08:51 | |
Hankin K2-73:n vuoden 2016 alussa, eli alkaa tulla kolme vuotta täyteen. Hyppäsin Kurzweilin leiristä (PC3-sarjasta) Kronoksen pariin, joten alkuun pientä "kulmakerrointa" oli korgin käyttölogiikan kanssa. Ajan kanssa alkoi oppia kuitenkin missä mikäkin sijaitsee ja ylipäätään miten tehdä soundeja ja setlistoja. Kronoksen monipuolisuus jaksaa hämmästyttää edelleen, nykyään käytän pelkästään Kronosta sekä keikoilla että kotistudiossa. Vaihdoin isomman ssd:n levyn (250GB) alkuperäisen 60GB:n tilalle, eikä tila ole loppunut vaikka soundeja ja sampleja on tullut tehtailtua melko paljon. Mukana tulevat urkusoundit (tai oikeastaan niiden leslie-simut) eivät ole kummoiset, mutta "Organimatorin Version 2"-soundit toimii jo riittävän hyvin. Nordin C1 on jäänyt kotiin. Painotetuilla koskettimilla urkujen soittamista alkuun vierastin, mutta yllättävän hyvin ne taipuu tuohon. Tuosta linkistä -> https://youtu.be/gW3OiVS-IOc?t=172 löytyy muuten allekirjoittaneen Kronos-uruttelua livenä, ja jossa Korgin M1 oli pelkkänä midi-näppiksenä Kronokselle. Plussaa: + Jos tuntuu, ettei presettisoundit tai oma muokkaustaito riitä, niin uusia soundeja voi aina ostaa + Monipuoliset soundi-moottorit + Mekaaninen rakenne + painotettu kosketin laadukas ja sopivan "livakka" Miinukset: - on herkkä syöttöjännitteen tasaisuudelle, eli kannattaa olla sellainen UPS, jossa jännitehäiriöiden suodatus Voin itse suositella, hyvä laite se on. jyrkkä ehkä. | |
![]() 01.01.2019 23:39:19 | |
aimoo: Missäpäin asut, aattelin et jos mahdollista ni suosi paikallista kivijalkakauppaa vielä kun meillä on sellaisia. dxlmusic / soitinlaine / topsound ainaskin myy noita. Saat vielä palvelua kaupan päälle. Kyllä noi kaikki on tietosia teekaupan hinnoista, ja kun rupeet kauppaa hieroo noiden kanssa ni usein tajuat että ellet saanut samalla hintaa ni sait halvemmalla. Soitappa jonnekkin noista ja kysy. No joo, kiitti vinkistä, mainitsemasi liikkeet jäivät tietenkin tsekkaamatta. Ei Thomann ole suinkaan mikään must, en ole sieltä ennenkään ostanut vaan paikallisilta + mistä milloinkin päin Suomea on joku kampe löytynyt, viimeksi Treelta melki parilla tonnilla kitarakamaa juurikin käyttämällä Thomannin hintaa verrokkina, vetivät hiukan sen alle nikottelematta ;-) Tuota olisi ilmeisesti hyllyssä ainakin Top Soundissa, muissa tilaustuota, Soitin Laine pyttä tuosta edelleen huimat 3770€. Top Soundin hinta on pari satkua kalliimpi kuin Thomannilla eli huomenna aion tingata tuosta kaupan ja käyn ite autolla hakeen, ei ylipaha matka Treelta. https://www.topsound.fi/korg-kronos-2-73-workstation.html JOS tuota on hyllyssä. Katotaan kuin käy. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 01.01.2019 23:48:09 | |
A100: Hankin K2-73:n vuoden 2016 alussa, eli alkaa tulla kolme vuotta täyteen. Hyppäsin Kurzweilin leiristä (PC3-sarjasta) Kronoksen pariin, joten alkuun pientä "kulmakerrointa" oli korgin käyttölogiikan kanssa. Ajan kanssa alkoi oppia kuitenkin missä mikäkin sijaitsee ja ylipäätään miten tehdä soundeja ja setlistoja. Kronoksen monipuolisuus jaksaa hämmästyttää edelleen, nykyään käytän pelkästään Kronosta sekä keikoilla että kotistudiossa. Vaihdoin isomman ssd:n levyn (250GB) alkuperäisen 60GB:n tilalle, eikä tila ole loppunut vaikka soundeja ja sampleja on tullut tehtailtua melko paljon. Mukana tulevat urkusoundit (tai oikeastaan niiden leslie-simut) eivät ole kummoiset, mutta "Organimatorin Version 2"-soundit toimii jo riittävän hyvin. Nordin C1 on jäänyt kotiin. Painotetuilla koskettimilla urkujen soittamista alkuun vierastin, mutta yllättävän hyvin ne taipuu tuohon. Tuosta linkistä -> https://youtu.be/gW3OiVS-IOc?t=172 löytyy muuten allekirjoittaneen Kronos-uruttelua livenä, ja jossa Korgin M1 oli pelkkänä midi-näppiksenä Kronokselle. Plussaa: + Jos tuntuu, ettei presettisoundit tai oma muokkaustaito riitä, niin uusia soundeja voi aina ostaa + Monipuoliset soundi-moottorit + Mekaaninen rakenne + painotettu kosketin laadukas ja sopivan "livakka" Miinukset: - on herkkä syöttöjännitteen tasaisuudelle, eli kannattaa olla sellainen UPS, jossa jännitehäiriöiden suodatus Voin itse suositella, hyvä laite se on. Kiitokset asiallisesta infosta myös sulle, urkuosastot toimivat kyllä hiton hyvin kuin myös koko bandi. Mullahan on Trinity mitä vois tarvittaessa käyttää ohjaimena syna/urkuhommiin jos siltä tuntuu. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 02.01.2019 10:45:19 (muokattu 02.01.2019 11:01:51) | |
WanhaWetäjä: No joo, kiitti vinkistä, mainitsemasi liikkeet jäivät tietenkin tsekkaamatta. Ei Thomann ole suinkaan mikään must, en ole sieltä ennenkään ostanut vaan paikallisilta + mistä milloinkin päin Suomea on joku kampe löytynyt, viimeksi Treelta melki parilla tonnilla kitarakamaa juurikin käyttämällä Thomannin hintaa verrokkina, vetivät hiukan sen alle nikottelematta ;-) Tuota olisi ilmeisesti hyllyssä ainakin Top Soundissa, muissa tilaustuota, Soitin Laine pyttä tuosta edelleen huimat 3770€. Top Soundin hinta on pari satkua kalliimpi kuin Thomannilla eli huomenna aion tingata tuosta kaupan ja käyn ite autolla hakeen, ei ylipaha matka Treelta. https://www.topsound.fi/korg-kronos-2-73-workstation.html JOS tuota on hyllyssä. Katotaan kuin käy. Jotkut liikkeet ei sitten näemmä tohon nettimyyntiin panosta. toi on sellane hinta että kukaan ei osta. tosin kun kilauttaa liikkeeseen ja pyytää päivän hintaa niin se on aivan eri. tämän takia teekauppa voi tuntua halvalta ja helpolta joskus. https://shop.korg.com/kronossoundlibraries tsekkaas tuolta ainaskin K-sounds / 85 organimation sekä KApro legend, noi lienee eniten kehutut. Voisin ehkä ton 2-61 kyllä myydäkin jos maistuu. | |
![]() 02.01.2019 13:55:58 | |
WanhaWetäjä: Kiitokset asiallisesta infosta myös sulle, urkuosastot toimivat kyllä hiton hyvin kuin myös koko bandi. Mullahan on Trinity mitä vois tarvittaessa käyttää ohjaimena syna/urkuhommiin jos siltä tuntuu. Äh. Muistin, että Organimation v2 -soundit tuli hankittua vasta myöhemmin kuin mitä tuossa linkissä oleva soundi on. Eli siinä on itse viilattua presetti-urkua (eritoten leslien osalta). jyrkkä ehkä. | |
![]() 02.01.2019 14:07:37 (muokattu 02.01.2019 14:10:24) | |
aimoo: Jotkut liikkeet ei sitten näemmä tohon nettimyyntiin panosta. toi on sellane hinta että kukaan ei osta. tosin kun kilauttaa liikkeeseen ja pyytää päivän hintaa niin se on aivan eri. tämän takia teekauppa voi tuntua halvalta ja helpolta joskus. Jep, sain infoa että tehdas on pudottanut hintoja eli kun nuo ovat tilaustuotteita niin eiköhän nuo lähde t-kaupan hinnalla mistä sitten ostaakin. https://shop.korg.com/kronossoundlibraries tsekkaas tuolta ainaskin K-sounds / 85 organimation sekä KApro legend, noi lienee eniten kehutut. Voisin ehkä ton 2-61 kyllä myydäkin jos maistuu. Ok,pääsin hyviin kauppoihin Top Soundin kanssa, laite on maksettu ja tulee maahantuojalta Ruosista 2-10 päivää, eli tässä on mukavasti aikaa perehtyä laitteeseen netin kautta. 2 61 olisi kyllä myös oikeen jees mutta tuossa 73 versiossa on jo sen verran joululahjaa että enköhän pärjää sillä ja Trinitylla jossa on vielä tähänkin päivään muutamia ihan ok soundeja. Kaikenlaiset vinkit ja linkit hyviin tutoriaaleihin/kirjastoihin liittyyen tuohon 73 2 malliin kelpaa edelleen, itse ei kaikkea osaa etsiä. Nuo linkittämäsi kirjastot taisi olla jossain juutubevideossa, täytyypää tsekata uudestaan. Eiköhän tämä tästä, olo on kuin pikkuskidina joulupukkia odotellessa ;-) EDIT A100: Äh. Muistin, että Organimation v2 -soundit tuli hankittua vasta myöhemmin kuin mitä tuossa linkissä oleva soundi on. Eli siinä on itse viilattua presetti-urkua (eritoten leslien osalta). Ok. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 10.01.2019 13:47:25 (muokattu 10.01.2019 13:52:02) | |
No joo, kone on ollut nyt pari päivää himassa ja on kutakuinkin sitä mitä odotin. Koskettimistoon totuin melki heti, kiitos siitä lienee se että sain äidin jäämistöstä vanhan akustisen pianoni himaan muutama kuukausi sitten eli Trinitylla ja plugareilla ei ole pianojuttuja enää soiteltu. Korgien kaa M1 maailmasta asti pelanneena käyttis tuntuu olevan looginen ja kosketusnäyttö tuttu Trinitysta kuin myös tiettyä samankaltaisuutta on joissain soundeissa etenkin Trinityyn verraten. Hyviä uusia ominaisuukisia uusimmassa käyttiksessä on mm nopea spillitien/layereitten teko lähes lennosta, soundipuolen parhautta helvetin hyvät jouset/padit, pianot/urut vähän siinä ja siinä, ei huonoja mutta ei ihan priimaakaan eli ehkä joku kirjasto tulee hommattua, toki äänityksiä voi tehä plugareillakin ja kai noista voi säätämällä saada parempia. Kitarosastoja tuskin tarvin kun olen kitaristi ja aina vähän kammoksunut tuota puolta synissa. Särösoolot voi livena korvata jollain hyvällä leadilla tai urkusoundilla jos tarvii. Hieno ja monipuolinen laite kaikkiaan, vähäinen pintaraapaisu vasta tehty mutta onhan tuossa potentiaalia vaikka mihin. Programmeista saa väännettyä helposti erilaisia combeja, layereita ja splitteja mikä on mulle ihan ykkösjuttuja koska tarkoitus olis pärjätä yhellä laitteella mahollisilla keikoilla. Ja onhan tuo soundinvaihto ilman katkoksia ihan parhautta. Käytin Trinityssa expressionspedua siten että sai portaattomasti esim jousia pianon taustalle + lätkäspedua mm leslien nopeudensäätöön, onnistunee Kronoksellakin. Kyllä tässä aikaa menee ennenkuin tuohon pääsee kunnolla sisään. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 11.01.2019 19:39:10 | |
https://youtu.be/fGJJ3peKl3Q Ainakin Kronokset monipuolisia, aika vähän nähnyt itseä kiinnostavia demoja mahdollisuuksista. Jos siihen voi latailla itselle paremmin sopivia saundeja, niin ei kai se ihan turha ole. Nordin vahvuus ollut juuri tämä. | |
![]() 19.01.2019 13:14:26 (muokattu 19.01.2019 14:15:16) | |
WanhaWetäjä: Ei liene odotettavissa mitään uutta tältä rintamalta? Pikkasen kuumottaisi tuo 73 pianotatsilla oleva malli, hinnat on tippuneet, jos nyt oikeen katselin niin monta sataa esim Thomannilla. Ei liene odotettavissa uutta. 2019 uutuus on Kronos SE, eli sama kun korg kronos 2 mutta n.100 lisäsaundia, KAproduction saundia. Piano, ja orkesterisaundeja. sekä punasta maalia kuorissa. Eli mun mielestä kyllä nothing special edition. kuulemma 20.3 suomessa myynnissä ja hintaa 73 versiolla on 3777e. Soitin musaliikkeeseen joka on korgin jälleenmyyjä, ja sain nämä tiedot sieltä. kronos 2-73 on 2900e. En kyllä ymmärrä SE:n hinnottelua, jos joku kaipaa erilaisia pianoa / orkesterisaundeja, ne kyllä saa ostettua erikseen, ja halvemmalla, tosin punasta maalia et saa;) Voi olla että halvemmallakin irtoaa tuo SE kun myynti alkaa. Itse en aio jäädä oottaa SE:tä vaan 2-73 tilaukseen nyt. 2-61 siis myin hiljattain ja ehkä kyttäilin mitä namm tuo tullessaan. Tossa nyt teekaupan linkki; https://www.thomann.de/fi/korg_kronos_se_73.htm | |
![]() 11.02.2019 20:58:09 | |
Noiden pianojen suhteen on paljon tehtävissä ihan säätämällä ja kokeilemalla, ei ole pakko ostaa mitään kirjastoa. Esim. vaikka nyt tämän löydetyn esimerkin pohjalta ruuvauksia tekemällä. - Lid fully open and turn off all components and resonance - Adjust EQ to Low +3.0, Mid +3.5 (1.75khz), Hi +4.0 - O-verb, Wet/Dry 5:95 - Stereo Harmonic Chorus, Wet/Dry 5:95 - Stereo Dynamic Delay, L/R delay 240/220, Feedback +6, Wet/Dry 15:85 -Stereo Compressor, 3.2:1, Threshold -16, Gain +5 Omaan makuun tuo kompressori on täydellisen överi, mutta ilman sitäkin leikkaa läpi paremmin. Ja on jotain mistä lähteä ruuvaamaan, jos ei itse keksi lähtökohtaa. Omaan makuun tuo esimerkkisoundi ei ole niin miellyttävä mutta mm. tuossa ensimmäisessä pointissa, ottaa ylimääräiset hälyäänet pois, on ideaa bändikäytössä. Kyllähän yli kolmen tonnin työasema jää vähän vajaakäytölle, jos käyttää pelkkiä presettejä eikä tutustu tuhansiin säätömahdollisuuksiin :-D T. Mustakorppi ==
![]() 19.02.2019 23:30:27 | |
Miinukset: - on herkkä syöttöjännitteen tasaisuudelle, eli kannattaa olla sellainen UPS, jossa jännitehäiriöiden suodatus Hep. Onks sulla tästä enempää tietoa? Linkkiä tms? Mulla on oma Kronos sammunu muutaman kerran yhtäkkiä siten et se ei buuttaa itsestään uudestaan, vaan se tarvii käynnistää virtanapista manuaalisesti. Voiskohan kyse olla tästä? Tällöin ei oo muiden laitteiden kanssa ollut ongelmia. Kotona taas tätä ei saa tapahtumaan kirveelläkään vaikka vehje on päällä kymmeniä tunteja. Entä osaisko joku suositella jotain UPS:ia keikkakäyttöön? | |
![]() 20.02.2019 14:11:35 | |
ahmaniea: Hep. Onks sulla tästä enempää tietoa? Linkkiä tms? Mulla on oma Kronos sammunu muutaman kerran yhtäkkiä siten et se ei buuttaa itsestään uudestaan, vaan se tarvii käynnistää virtanapista manuaalisesti. Voiskohan kyse olla tästä? Tällöin ei oo muiden laitteiden kanssa ollut ongelmia. Kotona taas tätä ei saa tapahtumaan kirveelläkään vaikka vehje on päällä kymmeniä tunteja. Entä osaisko joku suositella jotain UPS:ia keikkakäyttöön? https://www.thomann.de/fi/jannitteentasaajat.html Olisiko näistä apuja? Voisin hommata itellekkin ainakin himaan, jotain häiriöitä on ollut musahuoneen sähköissä johtuen selkeesti siitä että samassa linjassa on mm pesukone, ilmastointilaite ja ovikello. Power PC:n aikoina mm ovikello aiheutti pienen napsun luureissa jos sattui sillon jotain äänittelemään, nyt kun on jo vuosia ollut iMac ja ulkoinen kortti niin tätä ei tapahdu mutta esim Areenaa yms koneelta katsellessa ilmastoinnin esilämmittimen pois/päälle kytkeytyminen kovilla pakkasilla aiheuttaa kuvassa minimaalisen katkon, voisiko Kronos olla tälläiselle altis? Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 22.02.2019 09:54:19 | |
ahmaniea: Hep. Onks sulla tästä enempää tietoa? Linkkiä tms? Mulla on oma Kronos sammunu muutaman kerran yhtäkkiä siten et se ei buuttaa itsestään uudestaan, vaan se tarvii käynnistää virtanapista manuaalisesti. Voiskohan kyse olla tästä? Tällöin ei oo muiden laitteiden kanssa ollut ongelmia. Kotona taas tätä ei saa tapahtumaan kirveelläkään vaikka vehje on päällä kymmeniä tunteja. Entä osaisko joku suositella jotain UPS:ia keikkakäyttöön? Itsellä on linja-interaktiivinen UPS, joka suodattaa jännitehäiriöitä: https://www.mustek.de/product/powermust-400eg-line-int-schuko/ Tuosta sammumisesta paha sanoa, mistä johtuu - mutta voisi olla jännitedroppi, joka kaataa Kronoksen. Nuo UPS:it ei paljoa maksa. jyrkkä ehkä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)