Tikru 17.04.2005 20:08:33 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta? Itse tässä fundeeraan, millainen koskettimisto kannattaisi aloittelijan tilata? Siis pianoa olen soittanut n. 8 vuotta mutta tuollaista tietokoneeseen liitettävää, millä voi tehdä musiikkia, en ole aiemmin käyttänyt. Kiva sellainen kuitenkin olisi. Voisko joku antaa vähän vinkkejä, millainen kannattaisi hankkia? Kiitos jo etukäteen :). |
Juho L 17.04.2005 20:38:12 (muokattu 17.04.2005 20:40:03) | |
---|
Tähän pätee se sama sääntö kuin kaikkeen muuhunkin, että halvalla ei saa hyvää. Ja sekin kannattaa huomioida, että millaiseen käyttöön se koskettimisto tulee. Johonkin yksinkertaiseen rävellykseen voi jokin halpa ruoskakin sopia, mutta jos kiipparilla on tarkoitus soitella enemmänkin, niin sitten on syytä panostaa siihen kiippariin. Pianistina sinulle varmaan sopisi parhaiten täysipitkä "hammer-action"-koskettimisto, eli kiippari pianotatsilla. Halvaksi sellainen ei kuitenkaan tule, mutta se olisi kiva soitettava. Toinen vaihtoehto olisi sitten perinteinen puolipainotettu 61-koskettiminen. Vilkaisin verkkokauppa.comin tarjontaa ja siellä suosittelisin sijoittamaan Fatarin/Studiologicin kiippariin. Hyvä tatsi ja jämäkkä soitettava. Ei natise ja kirsku. Edit: Mutta aina kannattaisi käydä kokeilemassa kiipparia ennen ostoa jos vain mahdollista, sillä ei ole mitään yksiselitteistä hyvän kiipparin määritelmää. Toiset voi hehkuttaa jotain kiipparia, jonka osa porukasta teilaa täysin... "Hassua, kait mä sitten olen puukorva." - Niskis
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Tikru 17.04.2005 20:42:21 | |
---|
Juu, täytyypi ruveta säästämään rahaa. Mitenkäs, noloo kysyä :), mutta voiko sillä siis soittaa ainoastaan tietokoneen liitännässä...? Että nuo bändisoittimet on sitten ihan erikseen? Digipiano multa löytyy jo, mutta ajattelin vielä varmistaa :). |
Juho L 17.04.2005 20:46:04 (muokattu 17.04.2005 20:47:48) | |
---|
Juu, täytyypi ruveta säästämään rahaa. Mitenkäs, noloo kysyä :), mutta voiko sillä siis soittaa ainoastaan tietokoneen liitännässä...? Että nuo bändisoittimet on sitten ihan erikseen? Digipiano multa löytyy jo, mutta ajattelin vielä varmistaa :). MIDI-koskettimisto siis on vain koskettimisto. Ainoa ääni mikä siitä lähtee on se koskettimien kopina. Eli se siis vaatii syntikan/soundimodulin/tietokoneen/yms kaverikseen, jotta siitä olisi jotain hyötyä. "Hassua, kait mä sitten olen puukorva." - Niskis
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Leevo 17.04.2005 21:37:46 | |
---|
Digipiano multa löytyy jo, mutta ajattelin vielä varmistaa :). Ja siinä ei ilmeisesti ole MIDI-liitäntöjä? Lähes kaikissa nykyään kuitenkin on. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
Tikru 17.04.2005 22:09:18 | |
---|
Hmmm... täytyypi tarkistaa asia. |
krushing 18.04.2005 17:49:37 | |
---|
Verkkokaupasta saa Fatareita? Johan nyt. |
Tikru 18.04.2005 18:26:01 | |
---|
IN-MIDI-OUT siinä kyllä lukee, kaksi liitäntää. Siihen pitäis sit vissii joku piuha hommata väliin et sais sen kiinni koneeseen. |
Cirya 18.04.2005 18:53:43 | |
---|
sinuhna kyllä hankkisin vaan koneeseen midisovittimen ja parit piuhat ja käyttäsin tuota digipianoa myös musanteossa. Ei kannata ostaa huonoa kontrolleria, jos on hyvät koskettimet jo ennestään. Kuolema teinigooteille..
R.I.P Dimebag Darrell |
Tikru 18.04.2005 19:49:28 | |
---|
Joo, ehkäpä niin olis fiksuinta. Kun ei tuo pianokaan mikään halpa ollut... ja uudehko sekin. Pitää vaan ruveta ottaa selvää ku emmä mistään midisovittimista mitään ymmärrä :). |
M.i.k.key 18.04.2005 19:59:31 | |
---|
Joo, ehkäpä niin olis fiksuinta. Kun ei tuo pianokaan mikään halpa ollut... ja uudehko sekin. Pitää vaan ruveta ottaa selvää ku emmä mistään midisovittimista mitään ymmärrä :). Tuosta esim tältä sivulta joku mikä sopii tarkoituksiin http://www.slsx.com/index.cfm?TRID=53&PTRID=82Varmaan yksi sisään/ulos riittää jos sulla ei mitään synia muuten ole. Mä lopetan nää hommat! |