Aihe: Kurzweil K2000 -tietäjät huomio! 1 | |
---|---|
![]() 13.06.2005 18:04:45 | |
Minulla on Kurzweil K2000 (v.3.83) -syntsa, tietokoneessa Windows XP Home Edition –käyttöjärjestelmä, Adaptec AVA-2904-SCSI-kortti (+kaapeli) ja tottakai CD ROM –asema. Onko mahdollista ladata tuolta tietokoneen CD ROM-asemalta Kurzweilin omia soundeja kaapelin kautta tuohon K2000-syntsaan ja miten se tapahtuu? Onko joku onnistunut? Olen neuvoista hyvin kiitollinen! Unto | |
![]() 13.06.2005 18:28:24 | |
Minulla on Kurzweil K2000 (v.3.83) -syntsa, tietokoneessa Windows XP Home Edition –käyttöjärjestelmä, Adaptec AVA-2904-SCSI-kortti (+kaapeli) ja tottakai CD ROM –asema. Onko mahdollista ladata tuolta tietokoneen CD ROM-asemalta Kurzweilin omia soundeja kaapelin kautta tuohon K2000-syntsaan ja miten se tapahtuu? Onko joku onnistunut? Olen neuvoista hyvin kiitollinen! Unto Omasta puolestani en osaa auttaa enempää mutta jos enkku yhtään taittuu niin täältä vois löytyä viisaampia: http://northernsounds.com | |
![]() 13.06.2005 20:25:30 | |
Minulla on Kurzweil K2000 (v.3.83) -syntsa, tietokoneessa Windows XP Home Edition –käyttöjärjestelmä, Adaptec AVA-2904-SCSI-kortti (+kaapeli) ja tottakai CD ROM –asema. Onko mahdollista ladata tuolta tietokoneen CD ROM-asemalta Kurzweilin omia soundeja kaapelin kautta tuohon K2000-syntsaan ja miten se tapahtuu? Onko joku onnistunut? Olen neuvoista hyvin kiitollinen! Unto Kaksi host:ia (pc ja k2000 molemmat host:eja scsi-ketjussa) ei toimi koskaan hyvin, en muista tarkalleen oliko tuo täysin mahdotonta vai vaan "huonosti toimivaa" tässä tapauksessa. Ja siis CD-ROM asema pitää tiettykin olla siinä scsi-ketjussa että tuo on edes teoriassa mahdollista. | |
![]() 13.06.2005 22:24:06 | |
Onko mahdollista ladata tuolta tietokoneen CD ROM-asemalta Kurzweilin omia soundeja kaapelin kautta tuohon K2000-syntsaan ja miten se tapahtuu? Onko joku onnistunut? Ei muuta kuin, pitää huolen, että ID numerot ei mene päällekkäin. Tuommoisissa tapauksissa ketjun ensimmäisessä ja viimeeisessä vehkeessä pitäis olla terminointi..muistaakseni Adaptecissa on oletuksena. Mutta ongelmaksi voi koitua SCSI-vehkeisiin penseästi suhtautuva winXP. Olen kuullut Mac ja Atari miesten tuossa hommassa onnistuneen. | |
![]() 14.06.2005 01:24:00 | |
Kannattaa hommata jostain SCSI-liitäntäinen CD-ROM -asema (CDRW:kin käy), ja kytkeä se suoraan Kurzweiliin. -=Botnee!!=- | |
![]() 14.06.2005 01:25:36 | |
Kannattaa hommata jostain SCSI-liitäntäinen CD-ROM -asema (CDRW:kin käy), ja kytkeä se suoraan Kurzweiliin. Jep, näin mäkin aikanani toimin, nykyään eurolla saat jostain jonkun vanhan ulkoisen aseman...niillä ei juuri arvoa enää ole. | |
![]() 14.06.2005 08:41:27 | |
Jep, näin mäkin aikanani toimin, nykyään eurolla saat jostain jonkun vanhan ulkoisen aseman...niillä ei juuri arvoa enää ole. tosta Muzakin aikaisemmasta postista muistin että en oo itsekään saanut IKINÄ kahta SCSI Hostia toimimaan.Ainakaa Rolandilla ja Emulla ei oikein pelaa. Teoriassa se kai vois onnistua mut ei käytännössä :-) Käytetty SCSI CD ROM on ratkaisu,tosiaan. | |
![]() 14.06.2005 08:55:51 | |
Ei muuta kuin, pitää huolen, että ID numerot ei mene päällekkäin. Tuommoisissa tapauksissa ketjun ensimmäisessä ja viimeeisessä vehkeessä pitäis olla terminointi..muistaakseni Adaptecissa on oletuksena. Mutta ongelmaksi voi koitua SCSI-vehkeisiin penseästi suhtautuva winXP. Olen kuullut Mac ja Atari miesten tuossa hommassa onnistuneen. Kurzin käytöstä en tiedä, mutta itselläni Emun (jonka tiedostojärjestelmä Applen mukainen) kanssa on systeemi: Emu (terminoitu) - Applen ulkoinen SCSI-ROM-asema - Zip-asema - PC:ssä SCSI-kortti (oli joku "halpa" - merkkiä en muista - terminoitu) ja Win-XP. PC:ssä pyörii ReBirth samplejen käsittelyyn - omat tuotokset tallennana zippiasemalle, joka helppo kuljettaa samplerin mukana. CD-asemalla lataan emun "tehtaan" samplet/soundit. PC:n romppuasema ei suostu lukemaan emun romppuja enkä viitsinyt aikanaan pelkästään tuon takia appleen vaihtaa (kun ei ollut rahnaa...). Joskus netistä kyllä olen löytänyt jotain ohjelmia, joilla tuon voisi kiertää, vaan kun en ole mikään atk-nikkari niin en jaksanut ryhtyä säätämään. Aikanaan oli ongelma kolmisen vuotta sitten kun siirryin win95:stä nykyiseen - oli hieman säätämistä ajurien löytämiseen - SOS:n foorumilta tuli lopulta vastaus alle tunnissa :-) Toinen riesa oli sopivien scsi-piuhojen löytäminen- uudemmathan eivät ole enää niitä noin 50-nastaista leveää liitintä käyttäviä miehekkäitä kaapeleita. joopa joo | |
![]() 15.06.2005 18:14:10 | |
Jep, näin mäkin aikanani toimin, nykyään eurolla saat jostain jonkun vanhan ulkoisen aseman...niillä ei juuri arvoa enää ole. Paitsi, että alkaa nykyään arvoa olla...en minä ainakaan ole nähnyt alla 100eken viimeaikoina. | |
![]() 15.06.2005 18:31:26 | |
Toinen riesa oli sopivien scsi-piuhojen löytäminen- uudemmathan eivät ole enää niitä noin 50-nastaista leveää liitintä käyttäviä miehekkäitä kaapeleita. Heh...ne käyttävätkin 68-pinnisiä SCSI-III-kaapeleita :) Ja kun luulin, että mulla on kaikki 50-pinniset SCSI-kaapelit, niin sitten tuli vastaan Iomega ZIP250USB, jossa oli kummallinen 50-pinninen liitin(muistuttaa centronicsia pienoiskoossa) USB:n lisäksi...virallisesti toi liitin oli PCMCIA-korttia varten, mutta voisin lyödä vetoa, että SCSI-liitännästä on kyse. Iomegalla vain sattui tuolloin olemaan erillinen pelkästään SCSI-vehje. | |
![]() 15.06.2005 22:54:41 | |
Paitsi, että alkaa nykyään arvoa olla...en minä ainakaan ole nähnyt alla 100eken viimeaikoina. Mulla ois myydä yks applen vanha cdromppu, 1x nopeudeltaan, sata euroa kiitos!:) | |
![]() 20.06.2005 13:58:08 (muokattu 20.06.2005 13:59:00) | |
Mulla ois myydä yks applen vanha cdromppu, 1x nopeudeltaan, sata euroa kiitos!:) Niin sinäkin pyydät sataa euroa eli alle sadan ei vieläkään ole näkyny :) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)