Aihe: Mistä EDULLINEN piano?
1
decco
09.06.2005 18:44:48 (muokattu 09.06.2005 18:45:19)
Olen tässä jo vähän etukäteen suunnitellut akustisen pianon ostoa, kun siihen jonkinlainen mahdollisuus on avautumassa. Rahaa pianoon olisi pistää noin 1000e eli todella avuttoman vähän.

Hyvin laadukkaasta soittimesta on turha varmasti uneksiakaan, mutta kysyisinkin, että mikä tietty piano/pianomerkki hintaluokassa 1000e olisi hintalaatusuhteeltaan enemmän kuin loistava ja mistä päin tällaisia pianoja olisi mahdollista etsiskellä.

Kiitoksia jo etukäteen!
wrshredder
09.06.2005 18:56:48
Ei toi nyt ihan avuton rahamäärä ole.. mulla on n.700 euroo kasas. aion ostaa digipianon..
Etyde merkkisiä pianoja näkee yleensä aika halvalla , ne on vissiin aika surkeita.
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Adawolf
09.06.2005 19:04:59 (muokattu 09.06.2005 19:14:51)
Osta Motif! :P
Yllättävää, että kukaan ei ehtinyt ennen

EDIT: Anteeksi turha huomautus.
baron
09.06.2005 20:03:18 (muokattu 09.06.2005 20:04:38)

Tolla hinnalla saat suunnilleen Yamaha P-90. Siinä ei ole omaa äänentoistoa eli kuulokkeet.

Edit: Sorry, en huomannut, että akustinen piano. Käy pianoliikkeissä tsekkaamassa käytettyjä. Kun löydät mielestäsi kivan, ota joku asiantuntija mukaan tsekkaamaan.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
Petronome
09.06.2005 20:34:05
Jep, asiantuntijan kanssa kannattaa olla liikenteessä. Ja ehdottomasti käytettyä kannattaa katsoa.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
baron
10.06.2005 10:43:52

PS Seuraa myös tavallisten lehtien ilmoituksia.
Pianoliikkeissä ne usein on hajulla pianon todellisesta arvosta, mutta kun joku myy perintöään, voi saada tosi edullisesti.
Näin mä hankin mun ekan akustisen tosi halvalla.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
Titares
12.06.2005 08:16:00 (muokattu 12.06.2005 10:02:02)
decco
12.06.2005 20:33:45
Tässä tapauksessa digipiano ei ole vaihtoehto. Omistan jo Yamahan p80 stagepianon + kokeillut lukemattomia muita. Tätä ennen omistin akustisen pianon ja täytyy sanoa että ikävä on sitä näitten digivehkeitten kanssa.

Tiedättekö, minkä laatuisia nuo kotimaiset Fazerin ja Hellasin peruspianot ovat? Ovatko vanhemmat yksilöt pääsääntöisesti huonompia, vai kenties päinvastoin? Onko merkitystä, jos pianossa on Rennerin koneisto?

Noita on yleisemmillä foorumeilla pyörinyt tonnin, kahden haarukassa.
mr.muzak
13.06.2005 01:08:01
Tässä tapauksessa digipiano ei ole vaihtoehto. Omistan jo Yamahan p80 stagepianon + kokeillut lukemattomia muita. Tätä ennen omistin akustisen pianon ja täytyy sanoa että ikävä on sitä näitten digivehkeitten kanssa.

Tiedättekö, minkä laatuisia nuo kotimaiset Fazerin ja Hellasin peruspianot ovat? Ovatko vanhemmat yksilöt pääsääntöisesti huonompia, vai kenties päinvastoin? Onko merkitystä, jos pianossa on Rennerin koneisto?

Noita on yleisemmillä foorumeilla pyörinyt tonnin, kahden haarukassa.

Mä suosittelen Yamahan pianoja, ne pikku yammutkin pesee kaikki samanhintaiset Fazerit ja Hellakset 6-0. Tietty ainahan voi löytyä joltain joku vanha hyvä piano halvalla mitä tahansa merkkiä, mutta siinä kohtaa pitää olla mukana joku joka _oikeasti_ tietää pianoista.
SBII
13.06.2005 11:54:07
Yleisesti mulla itselläni on sellainen käsitys, että Hellaksen pianot ovat järjestään aika huonoja. Fazerin pianot ovat mielestäni yllättävän hyviä soittaa hintaisekseen ja itse tuolla budjetilla etsisin todennäköisesti sellaisen. Toinen varteenotettava vaihtoehto voisi olla Samick, jolta löytyy todella huonoja pianoja, mutta myös ihan kelpo pelejä. Jos vain löydät hyvän niin eikun kaupantekoon. Yammut on hyviä ja varmasti parempia pianoja kuin edellämainitut, mutta sellaista et todennäköisesti vielä ihan tonnilla tai kahdella saa? Etudet kannattaa kiertää kaukaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)