Aihe: Modulisuosituksia?
1 2
aktka
06.06.2005 13:59:11
Hei,

ajattelin järkeistää kiipparikioskia, mihin liittyen kysyisin suosituksia modulista, joka täyttäisi seuraavat ehdot:

* jymäkkä Orchestra Hit -soundi
* tunnistettava haitari
* kohtuulliset pillit (oboe, klara..)
* pienikokoinen (=kioskiin kiinnitettävä)
* edullinen..

Kiitos suosituksista!

ps. siis mm. seuraavanlaisia perussaundeja siis EN tarvitse, eli näillä ei ole painoarvoa:

* piano
* strings
* leadit
* urut
Windreaper
06.06.2005 14:41:26
Hei,

ajattelin järkeistää kiipparikioskia, mihin liittyen kysyisin suosituksia modulista, joka täyttäisi seuraavat ehdot:

* tunnistettava haitari
* edullinen..

Hmm, ensiksi tulisi mieleen Roland JV-1010. Se on 1/2RU ja asettuu kätevästi vaikka kiipparin päälle. Paremmat orkesterisaundit siihen saa Orchestral-kortilla. Laitteeseen sisäänrakennettu Session-laajennus sisälsi muistaakseni muutaman käyttökelpoisen haitari/harmonikkasaundin. Ilman laajennuksia tuommoisen saapi alle kahden sadan.

Korgilta voisi katsoa ainakin TR Rackia. Kokoa on 1RU, joten joudut hieman säätämään jos aiot sen johonkin kiinnittää. Saundit ovat erinomaisen hyvät eikä hintakaan ole nykyään paha. Tätä ja JV-1010 joutuu kumpaakin editoimaan kuitenkin tietokoneella askeettisen käyttöliittymän takia.
Adawolf
06.06.2005 14:45:16 (muokattu 06.06.2005 14:45:46)
No mulla tuli taasen mieleen ensiksi Rolandin Xv-2020
Hintakaan ei taida olla paha enää.
Olisi ainakin hieman uudempaa tuotantoa
olazabal
06.06.2005 15:43:39

Miks ihmeessä haluut käyttää orchestra hit -soundia? Oon aina miettinyt, että kukakohan hullu käyttää jotain niin karseen kuulosta, paitsi tietty 2 unlimited.
Janus
06.06.2005 16:00:07 (muokattu 06.06.2005 16:02:52)
Miks ihmeessä haluut käyttää orchestra hit -soundia? Oon aina miettinyt, että kukakohan hullu käyttää jotain niin karseen kuulosta, paitsi tietty 2 unlimited.

COB!!!!!!11!!1!11111!!!!

Jos raha ei ole este, itse sijoittaisin Fantom XR:ään, joka hoitelee kaikki noi, paljon enemmänkin, ja toimii vielä lähes täysiverisenä samplerina.

Muita huokeampia vaihtoehtoja:
- Korg Tr-Rack (hyvät output-konvertterit, Korgin tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan paras tuote, jos käytettynä löytyy järkevään hintaan = alle 500 euroa)
- Roland XV-5050
- Roland XV-2020
- Roland JV-1010 (2020:sta ei kokemusta, muuten kaikki ilmeisesti ihan ok pelejä, joskaan konvertterien laadusta en sano mitn... kannattaa testata ja kuunnella itse. Selkeästi "consumer/budget" -linjaston malleja verrattuna Rolandin JV-1080/2080/XV-3080/5080 -malleihin, jotka kaikki ovat tosin 2U kokoisia.)
- Motif Rack (classic siis - voipi saada kohta halvalla, kun ES Rack tulee ja valloittaa Motif-Universumin)
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
Leikari
06.06.2005 16:34:48

onhan se korni, mutta klassikko!! sen kun täräyttää niin kyllä tukka nousee vieläkin pysyyn

ei tietystikään sovi joka tyyliin kuten ei synatorvet tai rhodes tai b-3 sounditkaan
joopa joo
kede
06.06.2005 22:49:55
JV-1010 on kyllä hinta-laatusuhteeltaan jees peli.
musamies
07.06.2005 00:59:49
onhan se korni, mutta klassikko!! sen kun täräyttää niin kyllä tukka nousee vieläkin pysyyn

Tuli noista korneista saundeista mieleen Anita Ward:in Ring my bell. Siinä on makea jonninmoinen oisko sähkörumpusaundi, joka on sellainen alaspain juuri asiaankuuluvalla tavalla laskeva PIIiiuuuu....

En tiedä mistä härvelistä se on revitty, mutta upea on!
Leikari
07.06.2005 08:23:57
Tuli noista korneista saundeista mieleen Anita Ward:in Ring my bell. Siinä on makea jonninmoinen oisko sähkörumpusaundi, joka on sellainen alaspain juuri asiaankuuluvalla tavalla laskeva PIIiiuuuu....

En tiedä mistä härvelistä se on revitty, mutta upea on!

analogisisten sähkörumpumodulien tyypillinen soundi - esim. Simmons. Minulla on 2-kanavainen Dynacord.

ko. tyyppinen soundi lähtee mistä vaan analogisesta/VA-synasta
joopa joo
teroyk
09.06.2005 23:02:00
* tunnistettava haitari
* edullinen..

Myönnän heti alkuun, että minulla on alla oleva soitin myynnissä, mutta tämän olisin kirjoittanut jokatapauksessa.
Jämäkin Orchestral Hit on selvästi Roland CM-32P:ssä (kyseinen soundi vain tuossa Rolandissa) ja kohtuulliset pillitkin tulee Orchestral Winds kortilla. Ja on pieni ja edullinen, mutta haitari puuttuu.

ps. siis mm. seuraavanlaisia perussaundeja siis EN tarvitse, eli näillä ei ole painoarvoa:
* piano
* strings
* leadit
* urut

heh...eipä tuossa CM-32P:ssä olis ollutkaan leadeja ja urkuja...
teroyk
09.06.2005 23:09:06 (muokattu 09.06.2005 23:11:27)

Se riippuu orchestral hit:istä...sitä paitsi 2 unlimitedin soundi oli syvältä, niinku noiden uusien tritomotifantomienkin...se pitää olla sellainen selkeä soitettava eli siinä on eri soittimet maksimi intesiteetillä vain yhdellä nuotilla, jolloin voi sen heittää soinnulla.
Closure
13.06.2005 16:51:21
Itsellä oli xv-2020, ja tuohon tarkoitukseen voisin varmaan suositella. Myin pois paremman tarpeessa ja huomenna tuleekin todennäköisesti xv-5050.
Tästä - Kivimetsän Druidin
uusin julkaisu Veljet Hi/fi streamina.
Korzen
14.06.2005 12:41:37
Modulisuosituksia?

Osta Motif (Räkki)!!!
Titares
15.06.2005 08:11:58 (muokattu 15.06.2005 08:19:39)
Osta Roland, heh.

Fantom XR:n hinta uutena on alle 1300,- esim. Espoon musiikista http://www.rabonnet.fi/, ja Muusikoiden netin Torilta löytyy uutta vastaava laite muutaman satasen halvemmalla! XV onkin sitten paljon halvempi, muttei yhtä hyvä.

Moduulit: http://www.rolandus.com/products/su … ategory.asp?catid=8&subcatid=37
Closure
15.06.2005 13:15:15 (muokattu 15.06.2005 13:18:31)
Osta Roland, heh.

Fantom XR:n hinta uutena on alle 1300,- esim. Espoon musiikista http://www.rabonnet.fi/, ja Muusikoiden netin Torilta löytyy uutta vastaava laite muutaman satasen halvemmalla! XV onkin sitten paljon halvempi, muttei yhtä hyvä.

Moduulit: http://www.rolandus.com/products/su … ategory.asp?catid=8&subcatid=37

Kuinka paljon eroa tuossa on xv:hen verrattuna?
Tuossa on ainakin samplaamismahdollisuus. 4srx korttipaikkaa lisää. Miten paljon soundit sitten eroavat?

En ole täysin varma, mutta jostain syystä päähäni on jäänyt mielikuva siitä, että tuo xv:n valmistus olisi lopetettu fantomeiden takia. Ja olisiko tuo Xr sitten rakennettu Xv:n pohjalle? Tai ainakin siitä lähdetty rakentelemaan?
Closure
15.06.2005 13:28:12
Roland JV-1010 (2020:sta ei kokemusta, muuten kaikki ilmeisesti ihan ok pelejä, joskaan konvertterien laadusta en sano mitn... kannattaa testata ja kuunnella itse. Selkeästi "consumer/budget" -linjaston malleja verrattuna Rolandin JV-1080/2080/XV-3080/5080 -malleihin, jotka kaikki ovat tosin 2U kokoisia.)

Tuosta xv-2020:sta. Itselläni oli tuo, eikä oikein ollut ainakaan mulle tehty. Ensimmäisenä ongelmana koko, halfrack= ½U? :D
Eipä sitä minnekkään saanut tungettua. Seassa oli pari oikein käyttökelpoista soundia, mutta suurinosa oli kyllä hieman ala-arvoista tuon tason laitteeksi. Liitäntöjen määrä, huoh. kuten sanottu consumer/budget laite. Lisäksi harmitti se muokkaaminen kun ei se oikein tuosta etupaneelista käynyt. Reeneissä vitutti kun ei saanut soundia säädettyä mieleisekseen.
Titares
15.06.2005 21:49:11 (muokattu 16.06.2005 17:02:09)
Closure
15.06.2005 23:04:19 (muokattu 15.06.2005 23:05:39)
Ostin tänään rolandin xv-5050:n joten jos tästä olis jotain apua:

*jymäkkä Orchestra Hit -soundi en etsinyt, pariin kertaan törmäsin "technohit:iin"
* tunnistettava haitari Kolme haitaria koko pelissä, aika keskivertoja, varmaan saan muokattua kuitenkin
* kohtuulliset pillit (oboe, klara..) helevatin hyvät!
* pienikokoinen (=kioskiin kiinnitettävä) 1U
* edullinen.. Käytettynä saa 600-800€ ??

* piano imho, monta aivan helevatin hyvää
* strings imho, monta aivan helevatin hyvää
* leadit imho, pari aivan helevatin hyvää
* urut imho, pari aivan helevatin hyvää
Tääkkä
19.06.2005 16:00:49
Käytän tätä topicia hyödykseni ja kysyn missä moduulissa olisi suhteellisen hyvä piano? Hintaakaan ei saisi kauheasti olla.
Adawolf
19.06.2005 16:16:17 (muokattu 19.06.2005 16:16:45)
Käytän tätä topicia hyödykseni ja kysyn missä moduulissa olisi suhteellisen hyvä piano? Hintaakaan ei saisi kauheasti olla.

Rolandilla on ainakin minun mielestä tosi hyvät pianot näissä uusissa moduuleissa, esim. Fantom Xr, Xv-2020 ja Xv-5050
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)