Aihe: Lokin paskan puhdistus Korgista
1
Adawolf
05.06.2005 11:38:12 (muokattu 05.06.2005 19:45:13)
Kävipä niin ikävästi viime keikalla tässä pari päivää sitten, että
joku hemmetin lokki onnistu paskomaan tämän mun Korgin X5:n päälle ja nyt ei 5 kosketinta toimi kunnolla tai ollenkaan.

Uskaltaako tämmöstä aukoa itse vai kannataako viedä ihan jonnekkin korjuuksille?
VAI onko se korgi nyt lopullisesti paskana niiden koskettimien kohdalta?

Voiskohan se pelkkä paskan putsaus sieltä sisuksista auttaa?
U.Honey
05.06.2005 11:48:17 (muokattu 06.06.2005 00:45:08)
EDIT: Tässä oli turhanpäiväinen osta motif huomautus.
My name is Baron, U.Honey Baron.
JPQ
05.06.2005 12:02:02

Korkki on paskana. Osta Motif!!

Voisitte lopettaa kiusaamisen kun joku kysyy asiallisia (tai oletan
näin jollei ollut niin alkuperäiselle niin lopeta häiriköinti) lisäksi
uskon ikävä kyllä mielummin korviini ja erään tutun korviin syna
jutuissa enkä teidän joten valintani ei olisi Motif jos kallista
ostaisin (siis näin ainakin nyky valossa).:)
biibob
05.06.2005 15:06:12
Todennäköisesti paskaa on mennyt joihinkin koskettimien tunnistuskomponenttejen päihin tai jotain, eli kun painat kosketinta, niin se ei sitten tunnistakaan sitä koska paskaa on välissä. Itse olen kyllä kitaristi, eli en tiedä varmaksi, mutta luulisin että syynä voisi olla esim tällainen.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Snowblind
05.06.2005 21:23:11 (muokattu 06.06.2005 16:11:59)

Uskaltaahan tuota itse aukoa. Korjasin itsekseni viimekesänä yhden toimimattoman koskettimen. Ei toimannut kolmas C kun oli vain kumimatto huonosti kiinni yhdestä kulmasta joten ei päässyt kontaktipökäleet kosketuksiin niiden sensorimikäliehommien kanssa.

Eli nappaat vaan pohjalevyn irti ja sieltä ruuvaat vielä koskettimiston irti. Koskettimisto on vaan kahdella johdolla kiinni joten se on helppo irrottaa ja laittaa takaisin. Sitten nypit tarvittavat koskettimet yksi kerrallaan irti ja nappailet kumimatot ja tsekkailet miltä tilanne näyttää.

Tuolla kuvia äksvitosen konehuoneesta:
http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/kuveja/korgisisalta/
I'm not insane, I'm just smarter than you.
R.Syke
05.06.2005 22:12:52
Uskaltaahan tuota itse aukoa. Korjasin itsekseni viimekesänä yhden toimimattoman koskettimen. Ei toimannut kolmas C kun oli vain kumimatto huonosti kiinni yhdestä kulmasta joten ei tullut päässyt kontaktipökäleet kosketuksiin niiden sensorimikäliehommien kanssa.

Eli nappaat vaan pohjalevyn irti ja sieltä ruuvaat vielä koskettimiston irti. Koskettimisto on vaan kahdella johdolla kiinni joten se on helppo irrottaa ja laittaa takaisin. Sitten nypit tarvittavat koskettimet yksi kerrallaan irti ja nappailet kumimatot ja tsekkailet miltä tilanne näyttää.

Tuolla kuvia äksvitosen konehuoneesta:
http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/kuveja/korgisisalta/

--Siis tämä on ehdottomasti plussanarvoista toimintaa :)
andreas1
05.06.2005 22:24:20
ehdottomasti uskaltaa itse avata ja korjata. sun syna on vielä helpoimmasta päästä joten meisseli vaan käteen. itse olen korjannut parit korgit ja voi todeta että aika ankiaa puuhaa se on mutta niin paljon halvempaa kuin viedä korjaajalle.

ps. yamahaa ei tueta :-)
U.Honey
06.06.2005 00:53:02
Voisitte lopettaa kiusaamisen kun joku kysyy asiallisia (tai oletan
näin jollei ollut niin alkuperäiselle niin lopeta häiriköinti) lisäksi
uskon ikävä kyllä mielummin korviini ja erään tutun korviin syna
jutuissa enkä teidän joten valintani ei olisi Motif jos kallista
ostaisin (siis näin ainakin nyky valossa).:)

Pyydän anteeksi. Otsikko taisi provosoida. Ei myöskään ole kokemusta noista puhdistusjutuista, joten en osaa vastata kysymykseen.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Adawolf
06.06.2005 14:42:50
Juu, noniin.

Avasin sen korkin ja putsasin kaiken minkä irti sai ja kyllähän se siitä lähti toimaan taasen.

Khiitos erityisesti Snowblindille, plussan sait :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)