Aihe: Monitori / aktiivikajari koskettimille..
1
mkarttun
27.02.2005 20:34:36

Onko kokemuksia millainen monitorikaappi koskettimille olis hyvä?
Oletteko yleensä keikoilla kytkeneet koskettimet suoraan linjaan vai jonkun kiipparicombon kautta? (Olikohan kysymyksen muotoilu nyt vähän huono..)
Entä millainen on ookoo vahvistin/aktiivikajari/muu sellainen jolla voi esim. soitella kotona kätevästi? Vaatimuksena on että myös alapään äänet toistuvat jämäkästi.

Minä kiitän jo etukäteen ja takajalkaan.
Synth
02.03.2005 09:55:04
mie kytken aina synan kuulokeplugin stereoitteni auxiin ja hyvin soi :)
varsinkin kun kaiuttimina on kaksi jykevää 20W jatkuvaa...
baron
02.03.2005 10:01:21

Mulla on Yamahan pikku aktiivikaiutin (100W) ollut sekä keikkamonitorina että himaäänenä.

Nyt kun viimeeksi päivitin PC:ni, mä ostin siihen kunnon kaiuttimet, kaksi "tweeteriä" ja "wooferin" ja aika kätevä on liittää koskettimet PC:n äänikorttiin ja kuunnella sitä kautta, ei tarvitse monitorikaiutinta roudata edestakaisin.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art. drama and poetry
Autiovaunu
02.03.2005 21:14:26
Käytän tuollaista Wharfedalen aktiivikaappia, olisikohan 200W. Kotona sitten taas joko luureja tai tuollaista pikkukompoa,
Titares
03.03.2005 11:36:43 (muokattu 03.03.2005 11:40:18)
Behringerin aktiivimonitorit on jämäkät, eivätkä kaipaa muuta vahvistinta: http://www.behringer.com/B2031A/index.cfm?lang=ENG
M.i.k.key
03.03.2005 11:41:27
Behringerin aktiivimonitorit on jämäkät ja kätevät, kun ei tarvita muuta vahvistinta: http://www.behringer.com/B2031A/index.cfm?lang=ENG

Ei toimi oikein keikoilla, joskus soitin keikan monitoireina tämmöiset pienet FBT:t
http://www.musamaailma.fi/proaudio/tuotteet/183/jolly_12_b.phtml
En ole varma oliko juuri tuo koko mutta joku näistä pienimmistä jolly malleista, hyvät pöhinät.
http://www.musamaailma.fi/proaudio/tuotteet/183/
Mä lopetan nää hommat!
Crypton
03.03.2005 15:07:55

Mulla on aktiivikaiutin Samson Ex30.
Se on mulla bändikämpällä kaiuttimena ja keikalla voi käyttää monitorina.
http://www.topdjgear.com/samson-ex30.html
M.i.k.key
03.03.2005 15:25:53
Mulla on aktiivikaiutin Samson Ex30.
Se on mulla bändikämpällä kaiuttimena ja keikalla voi käyttää monitorina.
http://www.topdjgear.com/samson-ex30.html

Aika järkevältä tuommoinenkin vaikuttaa. Pitää laittaa korvan taakse, nyt juuri tuommoiselle ei ole tarvetta...
Mä lopetan nää hommat!
baron
03.03.2005 18:22:51

Aika järkevältä tuommoinenkin vaikuttaa. Pitää laittaa korvan taakse, nyt juuri tuommoiselle ei ole tarvetta...

Mulla on Yamaha MSR100 samassa tarkoituksessa.
Se on kolmikanavainen ja siihen voi pistää mikinkin ja huudella herjoja.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
teroyk
12.03.2005 13:29:50
mie kytken aina synan kuulokeplugin stereoitteni auxiin ja hyvin soi :) varsinkin kun kaiuttimina on kaksi jykevää 20W jatkuvaa...

Paremmin soi kun et ota kuulokeplugista vaan synan linja- ulostulosta. Ja itselläni oli kotisoitossa ensimmäisinä 200W-kajarit, mutta vahvistimen tehomittari ilmoitti n.1W käyttämäkseni tehoksi, joten kotioloissa riittää kun taajuusvaste on vain hyvä. Mutta keikkakäyttö onkin sitten eri juttu...
mack the knife
12.03.2005 20:33:02
Keikalla napit korviin, vahvistin vyölle ja piuha auxiin. Sieltä saa mitä haluaa.
Ridgen artikuloitu raivo ansatiimin edessä!
Eddy
12.03.2005 20:48:52 (muokattu 12.03.2005 20:50:02)
Keikalla napit korviin, vahvistin vyölle ja piuha auxiin. Sieltä saa mitä haluaa.

Ja rock/jazz-keikoilla napit korvien lisäksi myös suuhun,niin homma groovaa...
Koskettelen soittimia...
mack the knife
12.03.2005 21:57:10
Ja rock/jazz-keikoilla napit korvien lisäksi myös suuhun,niin homma groovaa...

Sepä se.
Ridgen artikuloitu raivo ansatiimin edessä!
LJ
26.05.2005 13:18:08
Palaan tähän vanhaan viestiketjuun, kun tuli vahvistimen hankinta ajankohtaiseksi. En ole ollut pitkään aikaan tekemisissä näiden vempainten kanssa ja niinpä terminologia on hieman hämärtynyt. Aktiivikaiutin lienee vahvistin+kaiutin yhdessä paketissa? Miten monitori poikkeaa aktiivikaiuttimesta? Erikseen Baronille: voitko suositella edellä mainittua MSR100:aa (ainoaksi) äänilähteeksi pienille esiintymispaikoille? Haen digipianoon kunnollista, tasokasta vahvistinta, joka toistaa soundit puhtaasti eikä missään tapauksessa paina yli 20 kiloa. Paljonko tuollaisesta pitää varautua maksamaan?
musamies
26.05.2005 13:46:04
Ennen monitorini oli Rhodesin omat kaiuttimet ja MS-Audiotronin leslie.

Tinnituksen innoittamana ja välillä masentamana olen lähtenyt hakemaan muunlaisia ratkaisuja.

Niistä paras on tähän asti ollut Silentan sähköiset limitterillä varustetut kuulosuojainkuulokkeet, joissa yllättävän HIFI ääni kuulosuojainkuulokkeiksi. Bassoja ne eivät toista kovin jykevästi, eikä se ole tarpeenkaan kun ne korostuvat suhteessa muihin ääniin koska kuulosuojaimet eivät vaimenna hirveän hyvin bassoja.

Olen ohjannut mikseristä yhden alaryhmän stereona kuulosuojainkuulokkeisiin. Yleensä siihen tulee laulua ja koskettimia. Viimeksi lisäsin sinne myös haitaria kun laulaja soitti myös sitä. Kun siitä alaryhmästä tulevaa signaalia ajaa aavistuksen luureihin, niin tulee varsin selkeä saundi. Laulumikeistä vuotaa osaltaan aavistuksen muutakin.

Lavamöykkää saisi pienemmäksi ja kaikki siirtyisivät jonkinlaisiin korvamonitoreihin - joko isoihin kuulokkeisiin tai huomaamattomampiin ratkaisuihin.
baron
26.05.2005 13:51:53 (muokattu 26.05.2005 13:54:15)

? Erikseen Baronille: voitko suositella edellä mainittua MSR100:aa (ainoaksi) äänilähteeksi pienille esiintymispaikoille? Haen digipianoon kunnollista, tasokasta vahvistinta, joka toistaa soundit puhtaasti eikä missään tapauksessa paina yli 20 kiloa. Paljonko tuollaisesta pitää varautua maksamaan?

Mä oon tehnyt pelkällä sillä pikkupaikkakeikkoja ja oon itse ollut tyytyväinen eikä yleisökään ole valittanut.
En tiedä onko parempia olemassa (siis samassa hinta- ja painoluokassa) mutta ainakin tuo toimii.

Muistelen, että hinta olisi ollut jotain 300?

(Edit: Kyllä mä varmaan muistin oikein. Oon ostanut jotain 1.5 vuotta sitten F-musasta, nyt thomannin hinta näytti olevan 418, paino kai sama 11 kg)
LJ
26.05.2005 14:12:07
Niistä paras on tähän asti ollut Silentan sähköiset limitterillä varustetut kuulosuojainkuulokkeet, joissa yllättävän HIFI ääni kuulosuojainkuulokkeiksi. Bassoja ne eivät toista kovin jykevästi, eikä se ole tarpeenkaan kun ne korostuvat suhteessa muihin ääniin koska kuulosuojaimet eivät vaimenna hirveän hyvin bassoja.

Lavamöykkää saisi pienemmäksi ja kaikki siirtyisivät jonkinlaisiin korvamonitoreihin - joko isoihin kuulokkeisiin tai huomaamattomampiin ratkaisuihin.

Joo, sehän tässä vähän hirvittääkin että millainen on pettymys kun siirtyy hyvistä kuulokkeista keskinkertaiseen kaiuttimeen... Siksi etsinkin mahdollisimman hyvälaatuista laitetta näiden keveiden joukosta. Baronille myös kiitokset vastauksesta!
musamies
26.05.2005 14:31:48 (muokattu 26.05.2005 14:32:51)
Joo, sehän tässä vähän hirvittääkin että millainen on pettymys kun siirtyy hyvistä kuulokkeista keskinkertaiseen kaiuttimeen... Siksi etsinkin mahdollisimman hyvälaatuista laitetta näiden keveiden joukosta. Baronille myös kiitokset vastauksesta!

En tiedä käyttäisinkö kertomani kaltaista ratkaisua ellei kuuloelinten terveydelle haitallinen lavamöykkä olisi niin yleinen kuin se on.

Nykyisiin sähköisiin kuulosuojainkuulokkeisiin upposi rahaa 300 euroa.

Jos ei olisi kovaa möykkää laisinkaan, niin saattaisin käyttää esim. jotain AKG K501 kuulokkeita tai ajaa koskettimia hieman enemmän lavamonitoreihin, joita minulla ollut käytössä 2 kpl lähinnä lauluun.

http://www.soloi.net/html/body_akg-kuulokkeet.html
Korzen
02.06.2005 17:48:25
Mää soittelen kotosalla Yamahan Motiffia Yamahan MSP-5-aktiivimonitorien kautta ja saundaa niin maan perkeleen hyvältä.

Yamaha ei pamaha!
Titares
04.06.2005 06:40:12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)