Mertsi 01.02.2003 14:04:40 | |
---|
Elikkäs ois tarkotus ostaa syntikka, hintaluokka vois olla max. 1500eeroa. Tarkotus ois soittaa jonki verran nightwish-tyylistä musaa mut kaipaisin kans erinomaiset pianosoundit.. Elikkäs minkäslaista syntikkaa kannattais sitte kattoo? Käytettykkää ei oo mikää mahdottomuus. Siis mitä? |
Jabbe 01.02.2003 14:12:57 (muokattu 01.02.2003 14:14:14) | |
---|
KORG. sieltä löydät etsimäsi. osta sp200 pianoksi ja x5 synaksi. pärjää helvetin hyvin. kokemusta on... (niin jos haluat niin voisin ton oman sp200:n vähän käytettynä ehkä myydä, ei ihan vielä kuitenkaan.) "Eiku..." |
MCveisti 01.02.2003 18:05:48 | |
---|
En tiä onko niin Nightwishiä, mutta hyvää samaan tyyliin sopii esim. tollanen Korg trinity ja voipi jäädä vielä rahaa vähän käteen.. "I'm pretty sure that someday I will be killed by Death."
-Jampanteurastaja" |
KMT 01.02.2003 19:39:19 | |
---|
Elikkäs ois tarkotus ostaa syntikka, hintaluokka vois olla max. 1500eeroa. Tarkotus ois soittaa jonki verran nightwish-tyylistä musaa mut kaipaisin kans erinomaiset pianosoundit.. Elikkäs minkäslaista syntikkaa kannattais sitte kattoo? Käytettykkää ei oo mikää mahdottomuus. Montaakos oktaavia tarttet? Bassopalsta puuttuu muuten OK |
Casse 01.02.2003 20:21:57 | |
---|
En tiä onko niin Nightwishiä, mutta hyvää samaan tyyliin sopii esim. tollanen Korg trinity ja voipi jäädä vielä rahaa vähän käteen.. No Tuomaksella (Holopaisella) on Korg Trinity Pro muistaakseni. Eli jos joku ei vielä tiedä niin Nightwishin kosketinsoittaja. Mutta tuo Trinity taitaa olla jo loppuun myytyä tavaraa että se pitää ostaa käytettynä jos haluaa. Yks vaihtoehto on myös Korg Triton Le. |
Mertsi 02.02.2003 17:54:50 | |
---|
Nii joo mielellää siinä sais olla 88-kunnolla painotettua kosketinta, ku mulla on nyt tollanen lelu-Casio viidellä oktaavilla. mut onkohan noi 88-koskettimiset sitte liian kalliita meikäläisen hintahaarukkaan.. Siis mitä? |
Jabbe 02.02.2003 18:31:23 (muokattu 02.02.2003 18:32:15) | |
---|
no toi sp-200 (keikkapiano, 88) ainaki lähtee siinä 1000euron paikkeilla... "Eiku..." |
Mertsi 03.02.2003 13:07:37 | |
---|
En kyllä oikein tiedä noista keikkapianoista... niissä ei vissiin turhan paljoa ole säätelemisen varaa... oiskohan sitte Yamahan s08 kohtuullinen ratkasu mulle? se saattais just tolla rahalla irrota. enkä nyt hirveen mielelläni kahta laitosta samalla kertaa ostais... ständitki maksaa nii tolkuttomasti :) Siis mitä? |
Jabbe 03.02.2003 14:28:35 (muokattu 03.02.2003 14:29:08) | |
---|
En kyllä oikein tiedä noista keikkapianoista... niissä ei vissiin turhan paljoa ole säätelemisen varaa... oiskohan sitte Yamahan s08 kohtuullinen ratkasu mulle? se saattais just tolla rahalla irrota. enkä nyt hirveen mielelläni kahta laitosta samalla kertaa ostais... ständitki maksaa nii tolkuttomasti :) lähinnä jos nopeita tilutussooloja tykkäät soitella niin joku tuntumaltaan kevyt syna (esim X5) vois olla kätevä. kyllä toi s08 varmaan muussa tapauksessa parempi on kuin keikkapiano. en kylläkään mene kokemuksen puutteen takia mitään siitä sanomaan. teeppäs ihan tarkka lista ominaisuuksista mitä tartteet ja kerro vielä vähän taidoistasi niin katellaan jotain... "Eiku..." |
MCveisti 03.02.2003 15:26:58 | |
---|
Mutta tuo Trinity taitaa olla jo loppuun myytyä tavaraa että se pitää ostaa käytettynä jos haluaa. Yks vaihtoehto on myös Korg Triton Le. Käytettynä se tosiaan pitää ostaa, mutta ongelmana siinäkin on, että niitä ei hirveästi ole liikenteessä, käsittääkseni.. Triton varmaan sopii hyvin, mutta siitä saa myös maksaa..
"I'm pretty sure that someday I will be killed by Death."
-Jampanteurastaja" |
Mertsi 04.02.2003 14:42:52 | |
---|
teeppäs ihan tarkka lista ominaisuuksista mitä tartteet ja kerro vielä vähän taidoistasi niin katellaan jotain... Elikkä siis lähinnä kaipaisin erinomaset pianosaundit, ja tietysti jonki verran sitte säätövaraa, ku tossa casio-lelussa ei paljon pysty ite vaikuttamaa. Stringsit vois olla kanssa aika kovaa luokkaa. pari sellasta tilulilu saundiikaa ei ois tietenkää pahitteeks. ja kyllä varmaa tiedät minkälaisia saundeja nightwish käyttää... Oon jo jonkin verran soitellu, asteikot osaan jne. lähinnä vapaata säestystä olen vääntäny. Siis mitä? |
 05.02.2003 14:23:50 | |
---|
Elikkä siis lähinnä kaipaisin erinomaset pianosaundit, ja tietysti jonki verran sitte säätövaraa, ku tossa casio-lelussa ei paljon pysty ite vaikuttamaa. Stringsit vois olla kanssa aika kovaa luokkaa. pari sellasta tilulilu saundiikaa ei ois tietenkää pahitteeks. ja kyllä varmaa tiedät minkälaisia saundeja nightwish käyttää... Oon jo jonkin verran soitellu, asteikot osaan jne. lähinnä vapaata säestystä olen vääntäny. Tota, mietippäs vielä niitä painotettuja koskettimia. Kas kun niissä on täysin erilainen tatsi kun ns. synakoskettimissa. Uskoisin et ainakin tavalliset (painottomat) sopii tilutteluun paremmin. Jos et siis oo soittanu tavallista pianoa paljoa aikaisemmin.?? tai jotain...
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen |
Mertsi 06.02.2003 19:12:02 | |
---|
Tota, mietippäs vielä niitä painotettuja koskettimia. Kas kun niissä on täysin erilainen tatsi kun ns. synakoskettimissa. Uskoisin et ainakin tavalliset (painottomat) sopii tilutteluun paremmin. Jos et siis oo soittanu tavallista pianoa paljoa aikaisemmin.?? tai jotain...
No oikeastaan en oo ku pelkällä pianolla aikasemmin soittanu. tos nykyises casion kiipparissa ei oo mitää vastusta ja muutenki on huono touchi... Kyl se mun mielestä sais mieluusti olla täyspainotettu, kyllä niilläki voi nopeasti soittaa :). Mutta saas sitte nährä mihi tässä päätyy...
Siis mitä? |
diameter 08.02.2003 18:53:23 | |
---|
tosiaan kyllä painotetuillakin voi tilutella, pianolla jos menee 20nuottia/sek niin kyllä mielestäni riittää... =) |
Djinn 08.02.2003 21:15:56 (muokattu 08.02.2003 21:20:52) | |
---|
Allekirjoittaneen mielipide koskettimien painotuksesta kallistuu todella vakaasti tuonne "originaalin" puolelle, sillä mielestäni painottomilla koskettimilla feedback sormenpäille jää armottoman pieneksi - tämä luultavasti johtuu sitten varmaankin suorasta klassisen pianistin taustasta. Unelmana olisi Steinwayn tai jonkin isomman Bösendorfer -flyygelin koskettimisto kunnon syntikan sisuskaluilla. Täytyy myös muistaa, että hyvän "painavan" koskettimiston repetitiokyky on myös huomattavasti painotonta parempi, eli jos puhutaan esim jonkin murtosointukuvion pyörittämisestä, päästään tällä ratkaisulla mielestäni huomattavasti helpommin "kovaan" vauhtiin; Mitä se nyt ikinä sitten onkaan. Itselläni on työkaluina ollut joku Rolandin ( olikohan XP-10 ) lelumainen muovilankku, sekä Korgin Trinity, jonka puolipainotettu koskettimisto vaikutti vallan mukavalta - myös joikka sekä Ribbon toimivat hyvin. Visit http://www.helionprog.com |
Jabbe 08.02.2003 22:29:08 (muokattu 08.02.2003 22:30:56) | |
---|
Todella kyvä koskettimisto on muutes Rolandin D-50:ssä. Soundeista en oikein enää innostu, mut tatsi on tosi hyvä. Innostaa soittamaan. Myös nopeasti. Halvemmissa keikkapianoissa on kyllä lelumainen soittotuntuma, eli halvalla ei kannata odottaa mitään kovin hyvää. Aftertouch on muuten ominaisuus, mitä kannattaa synalta vaatia. Lisää paljon mahdollisuuksia tehdä soitosta mielenkiintoisemman kuuloista... esim. kontrolloi sillä vaikka filtteriä (ja lfo:ta) niin kuulostaa kivalta, varsinkin pitkiin ääniin tuo vaihtelua. "Eiku..." |
Mertsi 09.02.2003 12:15:16 | |
---|
Nii tuli tässä vaa mieleen ja oon muutenki melko tietämätön mut mitä toi Aftertouch niinku käytännössä tarkottaa? Nii ja kyllä ehkä kannattaa ostaa käytetty syna ku eiks noissa tuu hinnat tosi nopeesti alas? Vois saada paremman hinta/laatu suhteen... Siis mitä? |
Vilhelmus 09.02.2003 12:22:07 | |
---|
Nii tuli tässä vaa mieleen ja oon muutenki melko tietämätön mut mitä toi Aftertouch niinku käytännössä tarkottaa? Jälkikosketus - eli jos oot vaikka painanut hiljaa kosketinta voit sen soidessa painaa lujempaa ja ääni voimenee. Monesti soundeissa myös tapahtuu muutosta, joka on näin helppo hyödyntää, esim. vibraatto puhaltimiin tms. Ykkösellä läpi. |
 10.02.2003 15:58:03 | |
---|
Todella kyvä koskettimisto on muutes Rolandin D-50:ssä. Soundeista en oikein enää innostu, mut tatsi on tosi hyvä. Jep, jep mäkin ohjaan emun b3 urkumoduulia tollasella ja tuntuma on ihan hyvä. Itse en oo oikein koskaan omistanut painotettuja mut mitä niitä oon kokeillu niin en oo oikein innostunut. Tuntus ettei osaa soittaa sitäkään vähää mitä painottomilla. Ja ainakin Alesiksen quatrasyntissä on ihan hyvä koskettimisto jota saa viel muokattua kosketustatsin "herkkyyttä" "Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen |
Jabbe 10.02.2003 20:45:43 | |
---|
Olisko mitään ideaa ostaa Nord Electro? Maksaa perkeleesti, mut toisaalta sillä vois pärjätä pitemmänkin aikaa... Tartteeko joku keikkapianoa? Voisin myydä yhen, Korgin SP-200... "Eiku..." |