Tässä on tullut nyt kolme vuotta leikittyä Yamaha PSR-350 nimisellä vempeleellä ja se on toiminut midikäytössä ihan hyvin. Nyt olen kuitenkin havainnut kaupassa midikoskettimiston nimeltä CME UF8 (USB), jossa on 88 painotettua kosketinta, ja juuri painotettujahan tässä on tullut etsittyä. Olen joskus miettinytkin jo vanhan Yamahan myymistä ja jonkinlaisen kunnollisen, painotetut koskettimet sisältävän, sähköpianon hankkimista, ja juuri tuolla laitteella sattuisi olemaan vieläpä oikein mukavasti hintaa: 569€, eli ei mikään paha hinta, vain 100 euroa enemmän kuin mitä tuosta Yamahasta aikoinaan maksoin. Olen kuitenkin vielä hieman epävarma. Siispä ajattelin, että jollakulla täällä saattaisi hyvinkin olla kokemusta tuosta mainitusta midikoskettimistosta. Olisi hienoa saada tietää, miltä esimerkiksi nuo koskettimet tuntuvat, miten syntikka pelittää nyt vaikkapa M-Audion kortin kanssa ja näinpoispäin. Toinen vaihtoehto, niinkuin otsikosta käy ilmi, olisi suunnilleen samaan hintaan lähtevä, vasarakoskettimistolla varustettu M-Audio Keystation Pro 88. Kokemuksia? Suosituksia? Olisin kiitollinen tiedoista. - Tekijä |
UF8:aa en ole henk.koht. kokeillut, mutta sen voin sanoa, että älä ainakaan tuota Pro88:aa osta. Tatsi on aivan onneton. Mustat koskettimet ovat jonkun ääliön suunnittelemat: ne ovat noin puolet "oikeiden" mustien koskettimien korkeudesta, joten niille ei saa minkään laista tuntumaa. Muutenkin hyvin muovinen olemus tuolla kapineella. Kokeile ainkin itse ennen kuin päätät. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
UF8:aa en ole henk.koht. kokeillut, mutta sen voin sanoa, että älä ainakaan tuota Pro88:aa osta. Tatsi on aivan onneton. Mustat koskettimet ovat jonkun ääliön suunnittelemat: ne ovat noin puolet "oikeiden" mustien koskettimien korkeudesta, joten niille ei saa minkään laista tuntumaa. Muutenkin hyvin muovinen olemus tuolla kapineella. Kokeile ainkin itse ennen kuin päätät. Kävin itseasiassa eilen jo näpräilemässä noita koskettimia musiikkiliikeessä. Siellä en tosin niin paljoa leikkinyt tuolla pro88-laitteella, enemmän keskityin toiseen. Tietysti siinä musiikkiliike-testailussa noiden midilelujen kanssa on se huono puoli, että pääsee testailemaan normaalisti pelkästään koskettimien tuntua, Pro88 ei nimittäin taida äännähtää ilman tietokonetta ja taitaa tuo UF8 olla myös täysin midisäätelyyn tarkoitettu. Kiitos kuitenkin noista Pro88-tiedoista. - Tekijä |