Aihe: Köyhän talon Jon Lord kysyy neuvoa.. 1 | |
---|---|
![]() 25.07.2005 21:52:28 | |
Tarkoituksenani on hakea halvasta huuhaa-urusta B3:sta muistuttava Hammond-soundi, tai siis sinne päin, lykäämällä väliin Korgin G4 Rotary Speaker Simulator, joka jäi Hughes & Kettnerin Rotospheren kanssa kakkoseksi ja näin ollen ylimääräiseksi.. Yamahan FE-30 ja B-35 saisi pariin sataan euroon/urku. Kumpi kannattaa ostaa? Myös kosmeettinen puoli on olennaista, eli synat ei kelpaa, vaikka niistä saisi kuinka paljon paremman soundin hyvänsä! Tähdennän vielä, että olen vain kitaristi, joka haluaa olla urkujen omistaja. | |
![]() 25.07.2005 22:14:42 (muokattu 25.07.2005 22:20:43) | |
Yamahan FE-30 ja B-35 saisi pariin sataan euroon/urku. Kumpi kannattaa ostaa? sen ainakin osaan sanoa, että älä missään nimessä maksa yamaha b-35:sta tai fe-30:stäkään yli viittäkymppiä - - tuon tason urkujahan pyörii melkein jatkuvasti huutonetissä ja tuolla pitäisi irrota - ja voisi tietysti kysyä näin päin, että saisiko hammondista jollain ilveellä yamahasoundin ;-) - niin: minulla on joku tuommoinen kellarissa lo-fi -urkuna - sopii bossanovan ja 70-lukulaisen iskelmäurkuilun soittoon Soitetaan jamia! | |
![]() 26.07.2005 09:58:10 | |
Yamahan FE-30 ja B-35 saisi pariin sataan euroon/urku. Kumpi kannattaa ostaa? Eipä niistä kumpikaan taida muistuttaa juurikaan generaattori Hammondia drawbarsseineen. Pikemminkin jollain WLM:llä pääsisi lähemmäksi. Mua vois kiinnostaa keikalla joku Yamaha YC 45 D, mutta tokkopa siitä kovin hyvä Hammond saundi lähtisi, vaan ihan omanlaisensa saundi. 1980 luvun ja 1970 luvun lopun kotiurut tuppaa suurimmaksi osaksi olevan kuin huonoja vitsejä. Harvoja kokonaan elektronisia urkuja, joita olen kokeillut ja pitänyt niitä ihan ok soittimena on kotimainen WLM. WLM:lläkin on silti joitain tosi köyhiä kotimalleja. Ehkä jossain Yamahan uudemmissa kotiuruissa löytyisi MIDI liitäntä ja sillähän voisi ohjata jotain Hammond simulaattoria (vaikka B4 ohjelmaa). Jos siinä voimakkuuspoljin lähettää myös midiä, niin silloin voisi olla ihan ok. | |
![]() 26.07.2005 11:00:56 | |
Minkäslainen vehje tuo Korgin G4 Rotary Speaker Simulator on? Oon täs itsekki hankkimas leslie-simulaattorii, mutta käyttökokemukset rajoittuvat ainoastaan Rotosphereen. | |
![]() 26.07.2005 17:35:28 | |
Minkäslainen vehje tuo Korgin G4 Rotary Speaker Simulator on? Oon täs itsekki hankkimas leslie-simulaattorii, mutta käyttökokemukset rajoittuvat ainoastaan Rotosphereen. Monipuolinen peli, totta tosiaan; Pystyy säätämään Lepan ja pillien kiihtyvyyden ja nopeuden erikseen, sekä Leslien edessä olevan oletetun mikrofonin sijainnin ja löytyyhän tuosta drive-nappulakin! Ja tulee säröä... Bypass vain tuottaa ongelmia, kun laitteen input- ja outputpotikat vaikuttaa mastervolumeen, vaikka vehje ei ole edes päällä! True False Bypass- efekti! :-) Sillä kuitenkin saa kuulemma paskimmankin kotiurun kuullostamaan vähintäänkin siedettävältä... Totta tai ei, pitänee ostaa joku urun näköinen vehje, että saa kokeilla, onko siinä perää... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)