Aihe: Yamahan DGX-sarja, kannattaako hankkia joku?
1
Dolly_Keys
10.07.2005 23:57:42
Onko kellään minkäänlaista kokemusta DGX-sarjan masiinoista? Ite aikeissa hankkia 305, mutta siinä on paljon turhaakin ominaisuutta, kuten turhia saundeja. Hyvä touchi kylläkin kuten kans 500 ja 505 ja 300. 305 vastaa kyllä mun ettimää aika tavalla. Onks mitään vastaavia muiden valmistajien laitteita? Ja kannattako hankkia esim just toi DGX-305?
kurmo
11.07.2005 01:29:08
Riippuu ihan siitä mitä sä haluat tehdä. Noi DGX-vimpaimet on sellasia "kotikoskettimistoja" mistä löytyy kaikennäköstä valmiskomppia sun muuta. Soundit ovat mun korvaan lähinnä välttäviä, mutta kaipa tuollasella soittamaan oppii. Tosin, jos soiton opettelu on ideana, niin ehkä kantsis harkita ihan perinteistä pianoa, vaikka sitten vuokralle. Jos sensijaan ideana on bändihomma, kannattaa katella jostain joku käytetty "oikea" syntetisaattori.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Janus
11.07.2005 01:31:29
Kurmo puhuu asiaa. Tsekkaa tästä linkistä, vähän samasta aiheesta on puhuttu ihan hiljattain:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=36&t=97142&o=0&co=0
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
mr.muzak
11.07.2005 02:30:45
Riippuu ihan siitä mitä sä haluat tehdä. Noi DGX-vimpaimet on sellasia "kotikoskettimistoja" mistä löytyy kaikennäköstä valmiskomppia sun muuta. Soundit ovat mun korvaan lähinnä välttäviä, mutta kaipa tuollasella soittamaan oppii. Tosin, jos soiton opettelu on ideana, niin ehkä kantsis harkita ihan perinteistä pianoa, vaikka sitten vuokralle. Jos sensijaan ideana on bändihomma, kannattaa katella jostain joku käytetty "oikea" syntetisaattori.

Joo..piano on tärkeä kyllä, mutta alkuvaiheessa noi "kotikoskettimet" voivat olla hyviä motivaation lisääjiä. Piano kun tuppaa olemaan ehkä vähän tylsä monelle aloittelijalle. Molempi parempi.
Dolly_Keys
11.07.2005 13:24:26
No siis on tässä jo jonki aikaa soiteltu et lähinnä bänditoimintaa varten etin. Mulla ei vaan oo siis analogisynista yms. kokemusta melkee yhtään. Piano löytyy kyllä. Kiitti linkistä.
kurmo
11.07.2005 13:54:25
No siis on tässä jo jonki aikaa soiteltu et lähinnä bänditoimintaa varten etin. Mulla ei vaan oo siis analogisynista yms. kokemusta melkee yhtään. Piano löytyy kyllä. Kiitti linkistä.

Mikä tyyli? Millaisia soundeja tarvitset? Millainen budjetti? Kannattanee katsella käytettyjen markkinoilta esim. Korg X5D:tä, jossa on ihan käypiä perussoundeja moneen hommaan.
Dolly_Keys
11.07.2005 19:05:11
Ok, bändin kanssa lähinnä perinteinen rokki tähtäimessä, ei mitään raskaampaa enkä tilutteluakaan pahemmin harrasta. Eli ei tarvetta metalli/tilusynalle. Yritän ettiä jotain siitä 400-500e tienoilta. Mun riffit on lähinnä yksinkertasia pitkiä sointuja tai vapaan säestyksen tyylistä kevyttä pimputtelua. Sooloilu jääny toistaseks vähemmälle, mutta sitä tulee jatkossa.
Janus
12.07.2005 01:11:40 (muokattu 12.07.2005 14:32:20)
Ok, bändin kanssa lähinnä perinteinen rokki tähtäimessä, ei mitään raskaampaa enkä tilutteluakaan pahemmin harrasta. Eli ei tarvetta metalli/tilusynalle. Yritän ettiä jotain siitä 400-500e tienoilta. Mun riffit on lähinnä yksinkertasia pitkiä sointuja tai vapaan säestyksen tyylistä kevyttä pimputtelua. Sooloilu jääny toistaseks vähemmälle, mutta sitä tulee jatkossa.

Torilta (http://muusikoiden.net/tori/index.p … ?id=4&location=all&type=all) löytyy tällainen:

Myydään: Kurzweil K2000+Sampler+10Mb RAM+170Mb SCSI HD+Muuntaja+ständi

Lisätty: 09.07.2005
Voimassa: 30.08.2005

Loistava syntikka myynnissä vähäisen käytön vuoksi. Jenkkisulakkeella, siksi mukana muuntaja. Kovalevyltä löytyy iso määrä hyviä soundeja. Saanut kolhuja vuosien varrella (yksi kosketin lohjennut, ja korjattu. Napeissa outoja jälkiä, lähinnä kosmeettinen ongelma), mutta soi virheettömästi. Valittaa sisäisen patterin jännitettä. Yhteydenotot puhelimitse!

Hinta: 450 €

Tossa olis vähän vanhempi (90-luvulta), mutta PRO-syna sanan varsinaisessa merkityksessä. Toi "valittaa sisäisen patterin jännitettä" tarkottaa, että koneen sisäinen backup-patteri, joka varastoi laitteen muistissa olevan datan (soundit, käyttöjärjestelmä jne.) on syytä vaihtaa piakkoin (vaihtoja suorittaa jälleenmyyjän laillistama korjaaja, hinnasta en osaa sanoa - Kurzia taitaa tuoda maahan Hellas-piano tms.). Veikkaan silti, että tämän "ylimääräisen kustannuserän" jälkeen kyseessä on erittäin edullinen paketti.

Tsekkaa netistä laitteen tarkempia speksejä ja hae käyttäjien kommentteja vaikkapa harmony-central.comista, niin voit päätellä onko toi sulle oikea laite. Budjettiin sopis ainakin täydellisesti.

EDIT: Tollanen sisäinen patteri siis on kaikissa digitaalisyntikoissa (ainakin vanhemmissa) ja tulee vaihtaa muistaakseni 8-10 vuoden välein normaaliolosuhteissa.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
kurmo
12.07.2005 03:03:22 (muokattu 12.07.2005 03:03:54)
Suosittelen toimimaan edellisen viestin ohjeiden mukaan. Oikeasti, vaikket jostain kumman syystä sitä välittömästi hahmottaisikaan, myöhemmin ymmärrät saaneesi käsiisi erittäin pätevän laitteen

EDIT: ei, ilmoitus ei ole omani. Hoho!
Hate
12.07.2005 10:36:54

Sen verran voin asiaan sanoa, että olen nyt pidemmän aikaa tuollaisen Yamaha DGX-300 koskettimiston omistanut ja kyllä siitä ihan koti- ja bändihommiin on ollut iloa. Paljon soundeja ja niitä saa helposti ja selkeästi muokkailtua eri suuntiin. Siis eihän sillä nyt mitään kovin mullistavaa soundimaailmaa saa rakennettua, mutta kyllä mulle ainakin on riittänyt.

5+1 raidan äänitysmahdollisuus on ollu mulla eniten käytössä. kaiken näkösiä biisin raakileita on sinne hyvä soitella muistiin ja sitten tallentaa levykkeelle ja jaksaa sitten kun ehtii. kyllä on ollu hintansa väärti tuo laite ja tänä päivänä maksaa varmaan puolet vähemmän kuin kolme vuotta sitten.

Piano-soundikin on mun mielestä ihan kiitettävä ja kosketuksen kovuuden tunnistin on myös plussaa.
Mä oon aina oikeessa. jos teidä mielest oon vääräs jossai asias, ni ootte käsittäny mut vääri.
Tavallinen musiikki kuullaan, heavy tunnetaan!
Dolly_Keys
12.07.2005 14:13:30
Ok, paljon kiitoksii avuista pitää tutustua vähän tarkemmin tohon kurzweiliin ennenku ostan mut kiitos hyvästä vihjeestä ja muista kommenteista.
Deal it Dollystyle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)