EADG 10.07.2005 17:09:15 | |
---|
Noniin, eli tänään tuli uusi soitin taloon. Kyselisinkin sormiharjoituksia sekä helppoja kosketinsoitin biisejä. Jos aiheesta on jo keskusteltu, niin laittakaa linkkejä, koska olen käsi tuon haun kanssa. Deathmetal |
baron 10.07.2005 23:48:09 | |
---|
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
pianistityttö 15.07.2005 22:30:17 | |
---|
"Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
baron 15.07.2005 23:34:52 | |
---|
Ei pidä unohtaa sitä C:llä alkavaa herraa. Olisko ollu joku Czerny? Mä olisin sitä mieltä, että Hanonilla kannnattaisi aloittaa ja sitten kun ne menee sujuvasti, siirtyä Czernyyn, vai? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Carpenter 15.07.2005 23:42:36 (muokattu 15.07.2005 23:44:01) | |
---|
Asteikkojakin kannattaa soitella. Nopeus kehittyy ja on helpompi soittaa vaikeammistakin sävellajeista. Aloita todella hitaasti ja kasvata nopeutta pikkuhiljaa virheitä välttäen. Siten sormet oppivat soittamaan nopeasti ja puhtaasti. Tämä sääntö pätee muidenkin kappaleiden opettelussa. Oikeat sormitukset asteikkoihin kannattaa katsoa jostain opaskirjasta. Myös laulukirjoista soinnuista soittelu on kehittävää puuhaa. |
baron 16.07.2005 01:18:35 | |
---|
Asteikkojakin kannattaa soitella. Nopeus kehittyy ja on helpompi soittaa vaikeammistakin sävellajeista. Aloita todella hitaasti ja kasvata nopeutta pikkuhiljaa virheitä välttäen. Siten sormet oppivat soittamaan nopeasti ja puhtaasti. Tämä sääntö pätee muidenkin kappaleiden opettelussa. Oikeat sormitukset asteikkoihin kannattaa katsoa jostain opaskirjasta. Myös laulukirjoista soinnuista soittelu on kehittävää puuhaa. Joo, siis kaikki asteikot ja joka sävelestä alkaen, niin mooditkin tulee tutuiksi. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
pianistityttö 16.07.2005 12:02:34 | |
---|
Mä olisin sitä mieltä, että Hanonilla kannnattaisi aloittaa ja sitten kun ne menee sujuvasti, siirtyä Czernyyn, vai? Äh.. Czerny tappaa. Mutta kuitenkin sen sormiharjoitukset on hyviä. Ja niitähän on ihan aloittelijoista pitkälle ehtineille. En voi väittää etteikö Hanonitkin olisi hyviä. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
mollittaja 17.07.2005 13:01:45 | |
---|
Kyselen tietämystä, säestäessäni pianolla Kumpi on tärkeämpää: -Soittaa nuoteista, taikka opetella korvakuulosta soittamaan. |
baron 17.07.2005 13:14:07 | |
---|
Kyselen tietämystä, säestäessäni pianolla Kumpi on tärkeämpää: -Soittaa nuoteista, taikka opetella korvakuulosta soittamaan. Sekä että! "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |