Aihe: Tilua baarissa ohrapirtelön voimin
1 2
musamies
12.08.2005 23:48:13 (muokattu 12.08.2005 23:48:37)
Vanha koulukaveri pirautti ja tapasin hänet baarissa. Kuunneltiin ohrapirtelöä nauttiessamme uutta jonkinmoista omakustanne Hammond- ja rumpuduuo levyä, jonka urkuri oli myös paikalla. Ei hassumpaa soitantaa nuorelta urkurilta.

Minulla puolestani ei ollut valitettavasti kehuskella millään kovin kummoisilla musiikillisilla saavutuksilla. Reteintä mitä keksin, niin kerroin osallistuneeni muusikoiden.net:in tiluskabaan...

Koulukaveri vastasi, että häneltä irtoaa tilu vaikka heti paperille ja niimpä hän kirjoitti nuotit, joita en ole vielä nyt illalla kokeillut. Kuulemma tilu kulkee kohti C 13 sointua:

http://www.asikkalalainen.net/musa/saqtilu.jpg

Saako tuosta mittään tolkkuu? ;-)
M.i.k.key
13.08.2005 02:44:06 (muokattu 13.08.2005 02:45:31)
jepjep
Mä lopetan nää hommat!
M.i.k.key
13.08.2005 02:45:14 (muokattu 13.08.2005 02:46:58)
En tiedä mitä tässä haetaan mutta toi teikäläisen kaverin nuotinnos on ihan apukoulupohjalta. Mä en pidä sitä juuri minään...

EDIT: Sen verran vahvaa muokkailua lainauksen muodossa että ei kannata pitää muakaan juuri minään...
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
13.08.2005 04:39:59
...Koulukaveri vastasi, että häneltä irtoaa tilu vaikka heti paperille ja niimpä hän kirjoitti nuotit...

Vahvaa osaamista.
Fuzzy Boner
13.08.2005 09:00:03
Mikkey: En tiedä mitä tässä haetaan mutta toi teikäläisen kaverin nuotinnos on ihan apukoulupohjalta. Mä en pidä sitä juuri minään....

Oli pakko lainata!
Yeah!
Notefix
13.08.2005 10:00:41 (muokattu 13.08.2005 11:07:37)

En tiedä mitä tässä haetaan mutta toi teikäläisen kaverin nuotinnos on ihan apukoulupohjalta. Mä en pidä sitä juuri minään...

Mikkeyltä ei tipu armoa kenellekään!

Hoho...toi näyttää mun käsialalta :)
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
musamies
13.08.2005 10:43:08
En mäkään ole varma mitä siinä haetaan - ehkä lisää olutta! Soinnut näkyy oleman G7#9, Bb7#9, Db7#9, E7#9 ja se C 13 kuulem liittyi asiaan.
baron
13.08.2005 10:48:27

En mäkään ole varma mitä siinä haetaan - ehkä lisää olutta! Soinnut näkyy oleman G7#9, Bb7#9, Db7#9, E7#9 ja se C 13 kuulem liittyi asiaan.

Sointukierto, jossa mennään aina pieni terssi ylöspäin. Jos samaa logiikkaa jatketaan, seuraava olisi G7#9 ja kierros alkaisi alusta eikä koskaan C13 kohdattaisi.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
JCM
13.08.2005 11:00:01

Mun poika piirsi kerran kauan sitten maatilan, siinä oli aitaa ja keskellä lehmiä ja kanoja. Näytti just tolta, poitsusta tulee kait tiluttaja sitte.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
musamies
13.08.2005 11:12:10
Mun poika piirsi kerran kauan sitten maatilan, siinä oli aitaa ja keskellä lehmiä ja kanoja. Näytti just tolta, poitsusta tulee kait tiluttaja sitte.

No mikäpä jottei tai lihatilan isäntä.

Omilta kouluajoilta muistan kun kyseisen nuottiarvoituksen tehnyt kaveri oli alaluokilla sitä mieltä, että rupeaa muusikoksi. On myös ruvennutkin.

Itse puolestani en ole nähnyt juuri vaivaa nuottejen opetteluun saati niiden kirjoittamiseen, joten nuotinlukutaitoa on tullut vahingossa hieman, mutta se ei ole aukotonta. Nuottien kirjoittamisesta ei tule mitään.
baron
13.08.2005 12:13:25

No mikäpä jottei tai lihatilan isäntä.

Omilta kouluajoilta muistan kun kyseisen nuottiarvoituksen tehnyt kaveri oli alaluokilla sitä mieltä, että rupeaa muusikoksi. On myös ruvennutkin.

Itse puolestani en ole nähnyt juuri vaivaa nuottejen opetteluun saati niiden kirjoittamiseen, joten nuotinlukutaitoa on tullut vahingossa hieman, mutta se ei ole aukotonta. Nuottien kirjoittamisesta ei tule mitään.

Osta Finale!

(En mäkään osaa käsin kirjoittaa)
musamies
13.08.2005 12:20:09
Osta Finale!
(En mäkään osaa käsin kirjoittaa)

Mä en oppinut koulussa kirjoittaa edes kunnolla kaunokirjaimilla...

Mulle riittäisi joku yksinkertainen ohjelma, jolla voin koskettimistolla soittaa nuotit MIDI:nä sisään ja sen jälkeen kun ne näkyisi näytöllä tavanomaisina nuotteina. Jos niitä voisi vielä muutella ja korjailla, tulostaa ja tallentaa nuottiohjelman oman formaatin, MIDI:iksi, lisäksi vaikka JPG kuvaksi, ni kyl ois hyvä.

Samalla oppisin varmaankin nuotitkin paremmin kun näkisin minkälaisia nuotteja omat kädet suoltaa!
M.i.k.key
13.08.2005 12:20:57
Mutta kyllä se käsinkirjoituskin kannattaa opetella... oikeesti!
Mä lopetan nää hommat!
baron
13.08.2005 12:25:10

Uskon, mutta en kyllä enää viitsi.
Jotkut pikkujutut, luonnokset etc on varmasti kätevämpiä ja oon kyllä M-netinkin kautta saanut sellaisia käsinkirjoitettuja, jotka ovat vähintään yhtä selvästi luettavia kuin notaatio-ohjelmalla tehdyt.
musamies
13.08.2005 12:25:47

Siitä ei takuulla tule mittään sillä jos mä rupeen käsin kirjoittaa, niin selkeys on maksimissaan yhtä hyvä kuin koulukaverin kännipäissään nuotittamassa tilussa ;-)

Parempi tyytyä sointujen kirjoittamiseen tikkukirjaimin + tulevaisuudessa koneellisiin apukeinoihin.
mr.muzak
13.08.2005 14:46:55
Sointukierto, jossa mennään aina pieni terssi ylöspäin. Jos samaa logiikkaa jatketaan, seuraava olisi G7#9 ja kierros alkaisi alusta eikä koskaan C13 kohdattaisi.

Niin, ja nuotinnuksessa on virheitäkin noissa etumerkinnöissä. Ei löydy logiikkaa edes siihen että joka sointu olisi paikallisilla etumerkinnöillä. Ja en mä kyllä löydä logiikkaa siihen C13 sointuunkaan, veikkaan että tuo on jostain jordan rudess/jne. progeiluista blokattu, jossa biisi jatkuu vaan tuolla C13 soinnulla..Mutta onneksi on kuitenkin tempo merkitty, muuten ei tietäis kuinka nopeesti toi pitäis tiluttaa!!
Resonance
13.08.2005 22:15:56
Muistuttaa ihan meikän kaunokirjoitus harjoittelu vihkoja. Toisaalta toltahan se mun kaunokirjoitus nytkin näyttää. Kettu kuittaa!
Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!?
baron
13.08.2005 23:14:21

Niin, ja nuotinnuksessa on virheitäkin noissa etumerkinnöissä. Ei löydy logiikkaa edes siihen että joka sointu olisi paikallisilla etumerkinnöillä. Ja en mä kyllä löydä logiikkaa siihen C13 sointuunkaan, veikkaan että tuo on jostain jordan rudess/jne. progeiluista blokattu, jossa biisi jatkuu vaan tuolla C13 soinnulla..Mutta onneksi on kuitenkin tempo merkitty, muuten ei tietäis kuinka nopeesti toi pitäis tiluttaa!!

Onks tilun säveltäminen niin helppoa, että pannaan mitä "huu-haata" tahansa, mutta pistetään oikea tempo
musamies
14.08.2005 00:08:23
Musiikki voisi uudistua ja saada uusia mielenkiintoisia piirteitä jos ruvettaisiin oikein porukalla säveltämään mitä tahansa mieleen juolahtaa.

On toki jo olemassa valtaisa määrä mitä moninaisimpia hyviä sävellyksiä. Ehkä jostain ympäristön paineesta kumpuava pelko tai arkuus saa aikaan sen, ettei tule juuri koskaan sävellettyä täysin vapaasti tai esitettyä juuri sellaista juttua kuin omassa päässä liikkuu.

Baariympäristöstä tulee mieleen karaoken laaja suosio ja taiteellisessa mielessä kyseenalaisenkin laulamisen nauttima sosiaalinen hyväksyntä. Mikseipä myös säveltämistä voisi vapauttaa vastaavaan tapaan?

Olen joskus laulanut karaokessa aika paskasti jonkun biisin ja se on silti nauttinut sosiaalista hyväksyntää. En tiedä miten kävisi jos menisi tosta noin vaan ja esittäisi oman sävellyksen tai improvisaation joko laulaen tai jollain instrumentilla.
M.i.k.key
14.08.2005 00:10:09
Musiikki voisi uudistua ja saada uusia mielenkiintoisia piirteitä jos ruvettaisiin oikein porukalla säveltämään mitä tahansa mieleen juolahtaa.

Baariympäristöstä tulee mieleen karaoken laaja suosio ja taiteellisessa mielessä kyseenalaisenkin laulamisen nauttima sosiaalinen hyväksyntä. Mikseipä myös säveltämistä voisi vapauttaa vastaavaan tapaan?

Olen joskus laulanut karaokessa aika paskasti jonkun biisin ja se on silti nauttinut sosiaalista hyväksyntää. En tiedä miten kävisi jos menisi tosta noin vaan ja esittäisi oman sävellyksen tai improvisaation joko laulaen tai jollain instrumentilla.

Ei tuossa ole kyse vapautuneesta uuden luomisesta vaan tavisten huonosta musatajusta, mausta ja puukorvaisuudesta. piste ja hymiö
Mä lopetan nää hommat!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)