Aihe: Hyvä moduli heviin?
1
Resonance
12.08.2005 21:07:12 (muokattu 14.08.2005 16:46:20)
Mikäs olis hyvä moduli hevin soitteluun? Ite olen katellu tuollaista Roland XV-5050:sta ja siihen joku SRX-kortti, mutta olisko jotain muuta vaihtoehtoa? Hinta haarukka 500€-800€ ja saa tietysti olla käytetty. Soundeista tärkeimpiä ovat cembalo, piano, jouset ja leadit. Niin ja syna mitä käytän on Korg triton LE.

Edit: Lähinnä industrialia. Jos tähän nyt pittää jottain bändejä pistää niin Bodom, Stratovarius, Sonata ja sinne päin.

Edit2: Jos joku tahtoo keskustella noista liitoksista/muuntimista nii voisi vaikkapa laittaa keskustelun siitä pystyyn. Sillä tämän keskustelun tarkoitus on kysellä hyvää -->MODULIA
Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!?
Adawolf
13.08.2005 00:40:45
Mikäs olis hyvä moduli hevin soitteluun? Ite olen katellu tuollaista Roland XV-5050:sta ja siihen joku SRX-kortti, mutta olisko jotain muuta vaihtoehtoa? Hinta haarukka 500€-800€ ja saa tietysti olla käytetty. Soundeista tärkeimpiä ovat cembalo, piano, jouset ja leadit. Niin ja syna mitä käytän on Korg triton LE.

Tarkalleen minkälaista heviä soittelet? esim. kikkeliä, industrialia?
Outoa, kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
M.i.k.key
13.08.2005 02:48:54
Vai hevinkin alatyylejä on nykyään industrial... mä taidan alkaa olemaan liian vanha näihin hommiin!
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
13.08.2005 04:40:59
Vai hevinkin alatyylejä on nykyään industrial... mä taidan alkaa olemaan liian vanha näihin hommiin!

Jos ei muuta uutta keksitä, niin muutetaan edes se tyyli-nimike!
Janus
13.08.2005 05:10:34
Edit: Lähinnä industrialia.

h0ho. On kyllä kummaks induhommat menny yhen kännäysreissun aikana.

Jos tähän nyt pittää jottain bändejä pistää niin Bodom, Stratovarius, Sonata ja sinne päin.

Joku vanhempi Rolandin moduli, vaikka JV-1080 tai JV-2080 pelittää ihan loistavasti. Vanhat JV-laajennuskortit, joita noi syövät, ovat SRX-korttien tulon myötä halpoja kuin saippua, voit ostaa lisäksi vaikka Orchestral I -kortin niin pärjäät pitkälle (sis. erittäin hyvät cembalot, kuorot, jouset ja orch hitit). Varmasti mahtuu budjettiin. Toinen vaihtoehto olis Korgin Tr-rack (ja kyllä, Trinity- ja Triton-sarjan Korgien soundi on riittävän erilainen, että molempia voi käyttää järkevästi rinnakkain).

IMHO: Älä osta XV-5050:aa. Paskat D/A-konvertterit. Niin ikään JV-1010:sta kannattaa pysyä erossa samasta syystä. Muuten joku Rolandi on ton LE:n kaveriksi erittäin fiksu vaihtoehto.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
JPQ
13.08.2005 06:29:46

tuosta XV-5050 jutusta koskenee myös sitten XV-2020siakin ? vai
sotketko mallit?
nimimerkki yleispätevä roland pitänee joskus ostaa.
Resonance
13.08.2005 11:33:56
tuosta XV-5050 jutusta koskenee myös sitten XV-2020siakin ? vai
sotketko mallit?

Oon kuullu et xv 2020:ssa on ongelmia noiden D/A juttujen kanssa, mutta XV 5050 kohdalla en oo kyseisistä ongelmista kuullutkaan.
Windreaper
13.08.2005 14:07:08

IMHO: Älä osta XV-5050:aa. Paskat D/A-konvertterit. Niin ikään JV-1010:sta kannattaa pysyä erossa samasta syystä. Muuten joku Rolandi on ton LE:n kaveriksi erittäin fiksu vaihtoehto.

IMHO: JV-1010 ja XV-2020 ovat äänenlaadultaan huonompia. JV-1010:n outputti on ainaki niin heikko, että itku meinaa päästä. XV-5050 on ihmisten kertoman mukaan äänenlaadultaan huomattavasti parempi. En ole vierekkäin päässyt testaamaan joten paha sanoa. Sitä paitsi JV-1010:ssa on lilchips.com:n speksien mukaan samat AKM4324 -muuntimet kuin esim. ensimmäisessä Fantomissa. Valitettavasti sillä, mitä muuntimien perässä on, on yhtä suuri merkitys kuin itse muuntimilla.

(: TR Rack ja XV-5050 olisi kyllä helkkarin kova combo. Siihen kaveriksi Matrix-1000, niin siinä olisi kaikki tarpeelliset saundit. :)
JPQ
13.08.2005 23:24:01

TR Rack ja XV-5050 olisi kyllä helkkarin kova combo. Siihen kaveriksi Matrix-1000, niin siinä olisi kaikki tarpeelliset saundit.

Ei muuten olisi missä esimerkiksi edes FM?
Adawolf
13.08.2005 23:57:13

Tässä haettiin niitä tarpeellisia saundeja
M.i.k.key
14.08.2005 00:11:49
Tässä haettiin niitä tarpeellisia saundeja

Hoho! Ymmärrän teitä molempia... vain makuasioista sopii kiistellä!
Mä lopetan nää hommat!
Windreaper
14.08.2005 02:33:07

Heitä Yamaha FS1R sekaan, niin saat FM:si. Noita FM-bokseja ei vain pirukaan ohjelmoi. Onneksi Jammu on jo pitkään tajunnut tämän ja toimittaa muutaman sata presettiä lootan mukana.
Morbid Penguin
14.08.2005 13:49:36
IMHO: JV-1010 ja XV-2020 ovat äänenlaadultaan huonompia. JV-1010:n outputti on ainaki niin heikko, että itku meinaa päästä. XV-5050 on ihmisten kertoman mukaan äänenlaadultaan huomattavasti parempi.

XV-2020 ja XV-5050 sisältävät molemmat saman DA-muuntimen: AK4324VF. Avatkaa ja tarkistakaa itse jos epäilyttää. Maalaisjärjellä ajateltuna ne ovat siis äänenlaadultaan/output-tasoltaan samalla viivalla.
Windreaper
14.08.2005 15:09:15 (muokattu 14.08.2005 15:20:56)
XV-2020 ja XV-5050 sisältävät molemmat saman DA-muuntimen: AK4324VF. Avatkaa ja tarkistakaa itse jos epäilyttää. Maalaisjärjellä ajateltuna ne ovat siis äänenlaadultaan/output-tasoltaan samalla viivalla.

Arvostan aina kun joku lainaa viestistä hänelle sopivia osia ja alkaa avautumaan. Käytin viime viestissäni mielestäni luotettavaa toisen käden tietoa ja ilmaisin sen selvästi. Toisin, kuin edellinen kirjoittaja, nämä henkilöt pohjasivat havaintonsa omiin korviinsa - spekseillä kun ei mennä kauhean pitkälle. Tässäpä loput:

Sitä paitsi JV-1010:ssa on lilchips.com:n speksien mukaan samat AKM4324 -muuntimet kuin esim. ensimmäisessä Fantomissa. Valitettavasti sillä, mitä muuntimien perässä on, on yhtä suuri merkitys kuin itse muuntimilla.

XV-sarjassa, Fantom FA-76:ssa, XP-30:ssä ja JV-1010:ssa on siis aika pitkälti samanlaiset muuntimet. Niiden pitäisi siis kuulostaa samalta? Ottaa luurit mukaan ja menee kauppaan testaamaan. Kuten aiemmin totesin, muuntimien perässä oleva etuvahvistinpiiri ja sen laatu vaikuttaa äänenlaatuun vähintään saman verran kuin itse muunnin.

Tietoisku: Muunnin ei huolehdi signaalin vahvistamisesta linjatasolle, sen tekevät operaatiovahvistimet ja niiden ympärille rakennetut piirit. Niitäkin on eritasoisia hintavälillä 0.50-20.00e (tai enempi). Tästäkin aiheesta olisi kiva saada FAQ - mieluiten jonkun asiaa tuntevan toimesta. Näistä muuntimista väännetään joka väittelyn yhteydessä ja unohdetaan kokonaan muun signaalitien merkitys. Hyvä, että markkinointi toimii - 24bit 24bit 24bit :).
Windreaper
14.08.2005 15:37:15
FAQ:ta odotellessa suosittelen tutustumaan seuraavaan artikkeliin. Se ei ole aivan tuore, mutta asia on erittäin tanakkaa.

http://www.24bitfaq.org/
Resonance
14.08.2005 16:01:33 (muokattu 14.08.2005 16:02:17)
Nyt taitaa kyllä mennä hieman aiheen sivuun.. Kysehän oli kuitenkin modulista ei liittimistä/muuntimista.
Adawolf
14.08.2005 16:26:14
Nyt taitaa kyllä mennä hieman aiheen sivuun.. Kysehän oli kuitenkin modulista ei liittimistä/muuntimista.

Aivan, mutta itse haluaisin tietää tuosta Xv-5050sta sen, että löytyykö siitä hyviä ns. kummia saundeja? (pahoittelen kornia sanavalintaa)
Windreaper
14.08.2005 18:20:53
Aivan, mutta itse haluaisin tietää tuosta Xv-5050sta sen, että löytyykö siitä hyviä ns. kummia saundeja? (pahoittelen kornia sanavalintaa)

Preseteissä on aika suppea valikoima, mutta netistä voi ladata kaikki JV- ja XV-sarjan saundit (1024kpl tjsp), joista löytyy enemmän valinnan varaa. Sitä paitsi härösaundeja saa aikaiseksi ohjelmoimalla niitä itse. XV-sarjan synamoottori on varsin monipuolinen structure, ring mod ja cross mod -mahdollisuuksien takia. Jos haluat paljon härösaundeja purkissa, osta Wavestation :).
Janus
14.08.2005 20:32:21

Jompikumpi näistä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=68576

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=64113

Molempia voi laajentaa JV-sarjan Orchestral-korteilla. Jos budjetti kestää, osta toi XV-3080, saat siihen asennettua myös SRX-laajennuksia.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
isojussi
14.08.2005 20:44:32

Tiedän tunteen.....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)