Aihe: Mikä mättää?
1
Hieroglyfi
08.08.2005 10:21:10 (muokattu 08.08.2005 10:22:46)
Liitin Vfp 1/15 sustain pedaalin Yamahan PSR-225GM koskettimistoon ja se toimi hyvin. Seuraavana päivänä pedaalin vaikutus olikin päinvastainen: poljin ylhäällä kaiku päällä ja poljinta painaessa normaali. Valmistusvirhe?

Edit. Ja taas mennään normaalisti...
"Me amerikkalaiset tiedetään, että Irakissa on joukkotuhoaseita! Meillä on kuitti tallella." Bill Hicks
hahuusko
08.08.2005 11:32:20
Joissakin soittimissa sustain-pedaalin toiminta taitaa kääntyä "väärinpäin", jos se on painettuna pohjaan silloin, kun soitin pistetään päälle. Ongelmahan ratkeaa, kun ei koske pedaaliin soitinta käynnistettäessä. Olisikohan tuollaisesta kyse?
baron
08.08.2005 11:51:26

Joissakin soittimissa sustain-pedaalin toiminta taitaa kääntyä "väärinpäin", jos se on painettuna pohjaan silloin, kun soitin pistetään päälle. Ongelmahan ratkeaa, kun ei koske pedaaliin soitinta käynnistettäessä. Olisikohan tuollaisesta kyse?

Mun jammussa toimii just noin.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
Leikari
08.08.2005 12:06:44
Liitin Vfp 1/15 sustain pedaalin Yamahan PSR-225GM koskettimistoon ja se toimi hyvin. Seuraavana päivänä pedaalin vaikutus olikin päinvastainen: poljin ylhäällä kaiku päällä ja poljinta painaessa normaali. Valmistusvirhe?

tässä sen näkee kun ylläpito menee omavaltaisesti lukitsemaan threadeja - tätäkin asiaa varten piti turhaan avata uusi vaikka asiaa käsittelevä ketju oli jo aiemmin olemassa
Soitetaan jamia!
baron
08.08.2005 13:22:53

tässä sen näkee kun ylläpito menee omavaltaisesti lukitsemaan threadeja - tätäkin asiaa varten piti turhaan avata uusi vaikka asiaa käsittelevä ketju oli jo aiemmin olemassa

Sa se, tuoltahan asiaan löytyisi seikkaperäinen vastaus

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=36&t=43953&o=0&co=510

mutta kuka sitä enää löytää.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
teroyk
14.08.2005 16:12:57

:D
Dinke
14.08.2005 20:12:23
Ainakin minun jamahassa pedaalien napaisuuden voi asetukisissa käydä vaihtamassa. Eli vaihda sopivaksi ja tallenna sitten oletukseksi.
Synth
18.08.2005 13:38:54
Toi pedaalimalli ei sano mulle mitään mutta mulla on proelin yleismalli ja siinä on itsessään semmonen keinukytkin josta sitä napaisuutta saa vaihdettua...
moder
22.08.2005 15:52:42
Niin sehän siinä on todennäiköisesti syynä, että painat sitä samaan aikaan kun syna pistetään päälle.

Tai sitten se valikosta valittava pedaalin napaisuuden säätö menee aina eripäin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)