ees 04.09.2005 19:47:16 | |
---|
Siis olen ajatellut opetella nyt vähän tuota kosketinsoittomenoa.. Pianoa olen soittanut jotain 7 vuotta, mutta olisin kiinnostunut nyt tutustumaan kosketinsoittoon. Niin, että tiedättekös te kappaleita, joista voisi opetella korvakuulolta? Suht. helppoja, tai ettei tuo kosketinten ääni ole tuhannen muun äänen alla, että sen erottaa vain silloin tällöin. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä. Jos osaa sanoa kappaleen tahi bändin, niin olen erittäin kiitollinen. Kiitos. *epäselvä tuhru* |
cubasisti 05.09.2005 11:23:11 | |
---|
Ej jummarra. Voisitko antaa jonkun esimerkin sellaisesta kappaleesta, jota olet yrittänyt soittaa korvakuulolta, mutta ei onnistunut liiallisen vaikeuden takia? |
Fuzzy Boner 05.09.2005 11:33:32 | |
---|
Siis olen ajatellut opetella nyt vähän tuota kosketinsoittomenoa.. Pianoa olen soittanut jotain 7 vuotta, mutta olisin kiinnostunut nyt tutustumaan kosketinsoittoon. Niin, että tiedättekös te kappaleita, joista voisi opetella korvakuulolta? Suht. helppoja, tai ettei tuo kosketinten ääni ole tuhannen muun äänen alla, että sen erottaa vain silloin tällöin. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä. Jos osaa sanoa kappaleen tahi bändin, niin olen erittäin kiitollinen. Kiitos. Van Halen - Jump Saapuilija |
Herra Rapu 05.09.2005 11:34:28 | |
---|
Van Halen - Jump Heh, Jabbe yritti opettaa mulle tota Miitissä. En oppinu kokonaan, liian paha. |
ees 05.09.2005 14:04:48 | |
---|
Ej jummarra. Voisitko antaa jonkun esimerkin sellaisesta kappaleesta, jota olet yrittänyt soittaa korvakuulolta, mutta ei onnistunut liiallisen vaikeuden takia? Siis en ole vielä kunnolla kappaleesta opetellut soittamaan korvakuulolta... Kun mietin kosketinsoittoa jossain kappaleessa, muistan vain sen, että useimmiten on ollut vaikeuksia koko soittimen kuulemisessa... *epäselvä tuhru* |
mart-t 05.09.2005 14:49:48 (muokattu 05.09.2005 14:51:32) | |
---|
Kun mietin kosketinsoittoa jossain kappaleessa, muistan vain sen, että useimmiten on ollut vaikeuksia koko soittimen kuulemisessa... Deep Purple - Might just take your life. Löytyy levyltä Burn. Ainakin ensimmäiset 10 sekuntia kuuluu hyvin. EDIT: Toi voi kyllä olla rääkynäheviä... |
mr.muzak 05.09.2005 16:58:12 | |
---|
Van Halen - Jump Europe - Final Countdown |
Windreaper 05.09.2005 17:51:16 | |
---|
Pakko heittää aluksi yksi Deep Purplen piisi. Deep Purple - Lazy Uudemmista Deep Purple - The Cut Runs Deep Deep Purple - Wicked Ways Tosi hyviä juttuja, jotka menevät varmasti pienellä harjoittelulla. Urut kuuluvat koko nauhoituksen ajan selvästi. Muita vaihtoehtoja ovat kaikenlaiset helpot "goottirock" sun muut jumputukset. HIM - Join Me :) Rage - December Days To/Die/For - Together Complete Kotimaisistä ainakin Nightwishin ja Bodomin vetoihin löytyy helposti midit/nuotit tai tabit, jos niitä harrastaa. Nämä kolme voi opetella ihan kuuntelemallakin. Olen tuon Bed of Razorsin reenannut joskus lukioikäisenä, koska se oli CoB:n piiseistä aika lailla helpoin. Children of Bodom - Bed of Razors Nightwish - Stargazers Nightwish - Passion and the Opera Lopuksi hieman progeosastoa. Nämä piisit eivät ole kiippareille teknisesti ylivoimaisia, joten kannattaa kokeilla jos muut tuntuvat liian helpoilta :). Rush - Tom Sawyer Pain of Salvation - Reconciliation Dream Theater - Pull Me Under |
musamies 06.09.2005 00:36:26 | |
---|
Pianoa olen soittanut jotain 7 vuotta, mutta olisin kiinnostunut nyt tutustumaan kosketinsoittoon. Itse olen ajatellut niinpäin, että kosketinsoittajana oleminen on laajempi käsite, joka tarkoittaa monenlaisia kosketinsoittimia piano mukaanlukien. Ei kai muidenkaan kosketinjuttujen opettelu sen kummempaa ole kuin pianojuttujen? Jos on opetellut soinnut, niin luulisi niillä pääsevän liikenteeseen vaikka alkuun nuottikirjan avustamana ja biisin soidessa taustalla CD:ltä. Jos ei ole opetellut sointuja, niin silloinkaan ei hätiä, sillä tuoltahan niitä voi opetella: http://www.apassion4jazz.net/keys.html |