Aihe: Korg M1 "resetointi"
1
Kimmo72
31.08.2005 06:16:36
Kuten kaikki tiedämme, haku on paska.
Kysynkin siis tässä ja nyt, että miten saisin ns. tehdas asetukset Korgiini kun vanhat katosivat "internal batteryn" vaihdon myötä.
Vehje muutenkin tuntuu olevan hieman sekaisn, koska siellä on tyhjiä patcheja noin puolet.
Hankalan tästä tekeekin se, että mulla ei ole kompuutterissa äänikorttia, ja sen myötä myöskään midin kautta netistä lataaminen ei onnistu. Ei huvittais maksaa mitään "jos vien liikkeeseen" tyylistä suoritusta.
Patterin olen toki ostanut uuden, mutta soundipankki on öpaut tyhjä. Joitain piano soundeja loytyy, mutta niiden välissä on (kuten mainittua) useita tyhjiä paikkoja.

Omistan toki Rolandin Xa Fantomit, mutta olis kiva saada "legendaariset" Aa ykköset skulaamaan.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
teroyk
31.08.2005 14:28:45
Kuten kaikki tiedämme, haku on paska.
Kysynkin siis tässä ja nyt, että miten saisin ns. tehdas asetukset Korgiini kun vanhat katosivat "internal batteryn" vaihdon myötä.

Valitettavasti tehdas asetus resetointi ei muistaakseni palauta soundeja...Korgilla oli aikoinaan lääkkeenä Atarille tehty levyke, joka palautti tehdas soundit M1:een. Nykyään varmaan lyötyy netistä tavallisena sysex-tiedostonakin. Eli jonkun tutun luokse, jolla on tietsikassa midi-liitäntä tai miksei joku muukin vehje, jolla sen sysexin saat lähetettyä.

Tai osta multa T3:n, johon olen userpankkiin pistänyt M1:en soundit :)
Soolokitaristi
05.09.2005 18:11:12
Palautin tässä keväällä omaan M1:eeni alkuperäiset soundit. Homma oli ihan kohtuu helppo ja onnistuu myös ilman äänikorttia.
Eli netistä lataat tai minä voin lähettää tarvittavan sysx tiedoston. Sitten M1 tietokoneeseen kiinni esimerkiksi sarjaportti-midipiuhalla. Joku ohjelma, joka soittaa miditiedostoja (esim. n-track). Ohjelman asetuksista kaikki midi-suodattimet pois, sysx-miditiedosto yhdelle raidalle ja sitten playta. Huomioi, että tempo kannattaa laittaa melko hitaaksi, että M1 pysyy vauhdissa mukana. Kun miditiedosto on "soinut" niin M1:ssä pitäisi olla alkuperäiset ohjelmat.

M1:n global säädöistä pitää olla oikea midi kanava päällä, Midi filteringit ena:lla ja kaikki memory protectit pois päältä.

Huomioi myös, että midi piuha tulee varmasti M1:n midi-in liitäntään ja että midi-tiedostoa soittavassa ohjelmassa on midi-kanavassa oikea ulostulo (varmaankin MPU-401 midi out)

Vastailen myös mielelläni kysymyksiin kun kerrankin sattui aihe mistä tosiaan tiedän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)