Aihe: Nuotteja netistä 1 | |
---|---|
![]() 13.08.2005 00:36:25 | |
Niin, onko netissä mitään selaista sivua, josta saa ilmaiseksi tulostettua rock-biisejen, kiipparisoolojen yms. nuotteja? Go ahead, punk, make my day! | |
![]() 13.08.2005 10:43:20 | |
Niin, onko netissä mitään selaista sivua, josta saa ilmaiseksi tulostettua rock-biisejen, kiipparisoolojen yms. nuotteja? Mitä mä oon etsiskellyt, rokkipiiseistä löytyy sanoja, sointuja ja tabeja. Klassisista löytyy nuotteja. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB | |
![]() 15.08.2005 09:01:03 (muokattu 15.08.2005 09:01:36) | |
Niin, onko netissä mitään selaista sivua, josta saa ilmaiseksi tulostettua rock-biisejen, kiipparisoolojen yms. nuotteja? edit: tämähän nyt ei täysin vastaa kysymykseen, mutta mutkan kautta näinkin niitä saa tulostettua. Itse olen katsellut ja opetellut biisejä guitar pro:lla. http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=product-screenshots googlestahan löytää sitten tabeja ohjelmaan. http://www.google.fi/search?hl=fi&q=guitar+pro+tabs&meta= eli siis nuo tabit sisältävät kaikki soittimet useimmiten. |'|'| |'|'|'|
¨¨¨¨¨¨¨¨¨ | |
![]() 15.08.2005 11:52:41 | |
Mitä mä oon etsiskellyt, rokkipiiseistä löytyy sanoja, sointuja ja tabeja. Klassisista löytyy nuotteja. Mua hajottaa ne netistä tulostetut rokkibiisien soinnut ja sanat. Ovat usein varsin huolimattomasti tehty. Niistä voi olla vaikea nähdä minkä verta mikäkin sointu kestää ja soinnut usein väärin merkattu. Yksi rivi myös nuotteja selkeyttäisi asiaa kummasti. Innostuin ottamaan vaihteeksi bänditreeneistä nuotit soinnut ja sanat mukaan kotiin Ultra Bran esittmästä biisistä nimeltä Entäs Nyt? kun siinä on mukavan kuuloisia sointuja, jotka innostavat myös omaa mielikuvitusta. Eipä ole pelkät soinnut ja sanat läheskään yhtä selkeät: http://www.hauki.org/ultrabra/entasnyt.txt Tässä sentään onneksi merkitty edes muutakin kuin soinnun perusääni. | |
![]() 15.08.2005 11:59:31 | |
Mua hajottaa ne netistä tulostetut rokkibiisien soinnut ja sanat. Ovat usein varsin huolimattomasti tehty. Niistä voi olla vaikea nähdä minkä verta mikäkin sointu kestää ja soinnut usein väärin merkattu. Yksi rivi myös nuotteja selkeyttäisi asiaa kummasti. Innostuin ottamaan vaihteeksi bänditreeneistä nuotit soinnut ja sanat mukaan kotiin Ultra Bran esittmästä biisistä nimeltä Entäs Nyt? kun siinä on mukavan kuuloisia sointuja, jotka innostavat myös omaa mielikuvitusta. Eipä ole pelkät soinnut ja sanat läheskään yhtä selkeät: http://www.hauki.org/ultrabra/entasnyt.txt Tässä sentään onneksi merkitty edes muutakin kuin soinnun perusääni. Mä oon joutunut tuurauskeikoilla soittamaan "prima vistaa" ja jos nuotit, ei mitään erityisiä ongelmia, mutta kun ventovieraasta kappaleesta on sanojen päälle merkityt soinnut tai ilman sanoja soinnut peräkkäin ilman tahtiviivoja, niin ongelmia. Pelkät soinnut tahtiviivoilla toimii kyllä komppaukseen, kunhan ei sooloja joudu soittamaan. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB | |
![]() 15.08.2005 12:15:15 | |
Pelkät soinnut tahtiviivoilla toimii kyllä komppaukseen, kunhan ei sooloja joudu soittamaan. Onhan ne tyhjää parempi. Itsestä tuntuu, että puuttuu merkittävä osa biisin kulusta kertovasta suunnitelmasta jos paperissa ei ole nuotteja laisinkaan. Vaikkei itse nuoteista soittaisi paljon mitään sellaisenaan, niin ne auttavat silti ja ruokkivat kekseliäisyyttä kun informaatio mahdollisista biisin tulevista tapahtumista on nähtävillä etukäteen, eikä viimetipassa. Voi suunnitella paremmin vaikka leslien nopeudenvaihtoja, drawbars muutoksia, soitonaikaisia isompia saundivaihdoksia kun on suunnittelu elää aavistuksen pitemmällä kuin missä kulloinkin soitossa menee. | |
![]() 17.08.2005 12:06:55 | |
Mäki käytän vallan Guitar pro:ta ja nuotit mä haen www.mysongbook.com osotteesta. Täs parin vuoden aikana oon vaan muutaman kerran törmänny siihen ogelmaan et en ois löytäny haluamiani nuotteja... eli lyhyesti siellä on kaikki... ja ne nimenomaan on siinä muodossa jota guitar pro tulkitsee. Jos haluaa tulostaa nuotit ni siihen tarvitaan koko versio... kertokaapa ihmiset miten mä pystyn päivittämään mun piraattiversioni... | |
![]() 17.08.2005 12:39:50 | |
kertokaapa ihmiset miten mä pystyn päivittämään mun piraattiversioni... Ostat sen softan! Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 17.08.2005 13:00:44 | |
kertokaapa ihmiset miten mä pystyn päivittämään mun piraattiversioni... Vittu, tosta hyvästä pitäis jo bannin heilua. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie "Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo | |
![]() 17.08.2005 19:22:17 | |
Vittu, tosta hyvästä pitäis jo bannin heilua. No joo, vaikka niitä pira-softia löytyy vähän jokaisen pc-käyttäjän koneelta niin ei niistä tarvis ainakaan kysellä tuohon sävyyn, varsinkaan ammattikäyttöön tarkoitetuista softista. Jos niitä pitää käyttää, ja rahaa ei ole niin olisi edes älyä sen verran että löytää itse haluamansa. Nimim. "Antakaa mulle ilmaiseksi kaikki parhaat softat.... ja säveltäkää mulle vielä hitit.... ja tehkää mun keikat... mutta tuokaa tuotot mulle" :) | |
![]() 18.08.2005 12:28:19 | |
Joo sori et lipsahti :)... enemmänki tarkotin sillä piralla sitä demoversiota... ja on mulla kokoversioki mutku en osaa päivittää sitä... se ei välil avaa kaikkii nuottei mut demo sit avaa... nii en sitte tiiä miten pyhä juttu nää musaohjelmat on et ehdottomasti tarvis ostaa niitä... oon vaan sitä mieltä et itse musiikki on pyhä juttu... sen harrastamista ei sais tolla tavalla lyödä rahoiksi... mä en rupee makselemaan satoja euroja ohjelmista et oppisin soittamaan... kaikkien pitäisi olla aina tervetulleita musiikin maailmaan eikä mitenkään rahan ja ulkonäön ehdolla... kyllä mä lupaan tekijänoikeusmaksut maksaa jos saan miljoonannen levyn myytyä =P | |
![]() 18.08.2005 12:56:18 (muokattu 18.08.2005 12:57:10) | |
mä en rupee makselemaan satoja euroja ohjelmista et oppisin soittamaan... Et sä niiden softien avulla opikaan soittamaan, vaan treenaamalla. Itse asiassa, jos haluat opetella jonkun uuden biisin, sen treenaaminen korvakuulolta ennemmin kuin hakeminen MySongbookista on pitemmän päälle parempi tie. Alussa on raskasta, mutta helpottuu ajan myötä. Satoja euroja? Guitar Pro 4 maksaa kokoversiona 59 euroa. Se on ammattikäyttöön/vaativalle harrastajalle suunnatusta musasoftasta todella vähän (vrt. Sibeliuksen opiskelijaversio ~400 euroa). Jos porukoillasi on VISA, netin kautta tilaaminen on näppärä vaihtoehto. http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=buy Mr.muzak sen sanoi, ei muakaan edes piraattisoftien käyttö vituta niin paljon kuin tää nykypäivänä niin yleinen kaikkihetimullemieluiteneilen-asenne... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie "Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo | |
![]() 18.08.2005 13:31:30 | |
No en mä väitäkkään et softan avulla oppisinkaan... mä käyn tunneilla ja soitan kaks tuntia päivässä jne. ja yleensä korvakuulolla opettelen biisejä mut kitaratilut voi olla vähän hankalampia kuunnella ni siihen mä tarvin guitar prota kun se käy nopeammin sillä ku nuoteista taikka tabeista. Lisäks syntikan kanssa on vähän hankalaa välillä kuunnella alkuperäsestä biisistä että onko se nyt kvintti vai terssikäännös jne. mut ne näkee sitte guitar prolla jos sattuu löytämään viiden tähden nuotit. Ja guitar pro on vielä halpa mutta sitte ku mennään reasoniin taikka logic audioon ni kyl mä pari kertaa mietin et elänkö puol vuotta kaurapuurolla vai klikkaanko download-nappulaa... ja älkää suuttuko mulle koska en oo vielä tehny kumpaakaan. | |
![]() 22.08.2005 19:51:23 | |
Hankala niitä kokonaisia nuotteja on yleensä ilmaiseksi löytää. Yksi sivusto on kuitenkin, jolta voi ostamisen lisäksi ladata yhden sivun demoja kappaleiden nuoteista. http://www.musicnotes.com - Tekijä (aka J-Virus) | |
![]() 30.08.2005 14:51:42 | |
No hei, haloo! eikö kukaan muka tiedä tätä: www.pianofiles.com Vähän vaatii vaivaa, mutta sitä yleensä saa mitä tilaa! heh heh Telecaster is the musicmaster | |
![]() 30.08.2005 15:22:42 | |
Yleensä piisistä kun piisitä löytyy midi file josta saa sopivalla ohjelmalla nuotteja kun vähän värkkää. Ainakin midi fileistä näkee miten se soitetaan jos ei nuotiksi saa. | |
![]() 30.08.2005 19:34:32 | |
Joo sori et lipsahti :)... enemmänki tarkotin sillä piralla sitä demoversiota... ja on mulla kokoversioki mutku en osaa päivittää sitä... se ei välil avaa kaikkii nuottei mut demo sit avaa... nii en sitte tiiä miten pyhä juttu nää musaohjelmat on et ehdottomasti tarvis ostaa niitä... oon vaan sitä mieltä et itse musiikki on pyhä juttu... sen harrastamista ei sais tolla tavalla lyödä rahoiksi... mä en rupee makselemaan satoja euroja ohjelmista et oppisin soittamaan... kaikkien pitäisi olla aina tervetulleita musiikin maailmaan eikä mitenkään rahan ja ulkonäön ehdolla... kyllä mä lupaan tekijänoikeusmaksut maksaa jos saan miljoonannen levyn myytyä =P No et sitten varmaan maksa soittimistakaan? Kyllä se vaan on maailmassa niin, että toisten työn tulosten käyttäminen luvatta (ilman korvausta) on varastamista. Asia ei siitä muutu onko kyseessä soittimet, tietokoneohjelmat, äänilevyt tai mopon tankkiin huoltsikalla valutettu bensa. | |
![]() 02.09.2005 23:36:04 | |
No hei, haloo! eikö kukaan muka tiedä tätä: www.pianofiles.com Vähän vaatii vaivaa, mutta sitä yleensä saa mitä tilaa! heh heh Näinpä: Dear visitor, This page has been suspended for an undefined period. Because of high visitors traffic, the webserver is overloaded. In order to keep PianoFiles.com online, this function has been disabled. | |
![]() 07.09.2005 08:00:31 | |
Joo sori et lipsahti :)... enemmänki tarkotin sillä piralla sitä demoversiota... ja on mulla kokoversioki mutku en osaa päivittää sitä... se ei välil avaa kaikkii nuottei mut demo sit avaa... nii en sitte tiiä miten pyhä juttu nää musaohjelmat on et ehdottomasti tarvis ostaa niitä... oon vaan sitä mieltä et itse musiikki on pyhä juttu... sen harrastamista ei sais tolla tavalla lyödä rahoiksi... mä en rupee makselemaan satoja euroja ohjelmista et oppisin soittamaan... kaikkien pitäisi olla aina tervetulleita musiikin maailmaan eikä mitenkään rahan ja ulkonäön ehdolla... kyllä mä lupaan tekijänoikeusmaksut maksaa jos saan miljoonannen levyn myytyä =P Ohjelmia ne musiikkiohjelmatkin ovat, eikä niitä kenenkään ole velvollisuus ilmaiseksi jaella. Jos ohjelma vaikuttaa hintansa veroiselta sen voi ostaa tai muuten jättää ostamatta. Ehkä Guitar Prosta voisi olla ilmainen viewer-versio, jolla pystyisi vain katselemaan ohjelmalla tehtyjä nuotteja. Samalla tavalla kuin Adobella on Acrobat Reader ja Mäsällä Powerpoint Viewer. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)