joona_88 17.09.2005 11:55:09 | |
---|
Ostin tuossa vähän aika sitten halvan Korg SP-200 stage pianon. Sen mukana tuli jo yhteensopiva damper-pedaali, mutta ajattelin käyttää sitä tuossa toisessa synassani ja ostin SP-200:lle uuden, mallia Yamaha FC-4. Sitä kokeillessani huomasinkin, että damperin "polarity" on väärä: kun pedaalia pitää ylhäällä, äänet jää päälle soimaan. SP-200:sta en löytänyt minkäänlaisia polarity-säätöjä, joten pystyisikö itse pedaalista sen säätämään? Vai olisiko olemassa jotain palveluita (esim. musiikkikauppojen yhteydessä) jotta sen pystyisi säätämään? |
Jabbe 17.09.2005 13:02:33 | |
---|
Ennustaisin et tästä vois tulla seuraava COB-DADA... Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
U.Honey 17.09.2005 13:03:55 | |
---|
My name is Baron, U.Honey Baron. |
Jabbe 17.09.2005 13:33:38 | |
---|
Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
baron 17.09.2005 15:46:10 | |
---|
Mun jammussa saa pedaalin polariteetin vaihtumaan sillä, että pitää sitä alas painettuna kun panee virrat päälle. En tiedä toimiiko muissa, mutta ei maksa mitään kokeilla. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Mr. Crowley 17.09.2005 16:44:31 | |
---|
Rolandissa ja Yamahassa polarity on sama, mutta Korgissa päinvastoin. Itselläni on Yamahassa Rolandin pedaali käytössä. Kokeilin tuossa äsken Rolandin pedaalia Korgin SP-100:seen ja en saanut sitä toimimaan. Ei toiminut vaikka piti pedaalia painettuna käynnistäessä. Eli todennäköisesti tilanne on sama SP-200:ssa. Valitettavasti taisit hankkia turhaan tuon Yamahan pedaalin ainakin Korgin kannalta. Uuden pedaalin hankinta on kyllä järkevää, koska nuo mukana tulevat muoviset ovat melko huonoja. Itselläni SP-100:ssa aikoinaan mukana tullut pedaali rupesi äkkäilemään muutaman käyttökerran jälkeen. |
joona_88 18.09.2005 01:03:01 | |
---|
Juu ei toimi ei, vaikka pitäisi pedaalia pohjassa kun käynnistää. :( Kiitokset kuitenkin kaikille avusta. Eiköhän sitä pidä uusi pedaali (taas) ostaa... :/ |
R.Syke 18.09.2005 06:16:08 (muokattu 18.09.2005 06:23:02) | |
---|
Juu ei toimi ei, vaikka pitäisi pedaalia pohjassa kun käynnistää. :( Kiitokset kuitenkin kaikille avusta. Eiköhän sitä pidä uusi pedaali (taas) ostaa... :/ -Heh. Käytä sitä Korgin pedaalia Korgin vehkeessä ja toisessa sitä toista... Eikös tuo nyt ole selkee homma? |
Janus 18.09.2005 09:43:31 | |
---|
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
Jabbe 19.09.2005 17:07:53 | |
---|
Jos kolvi pysyy kädessä ja ~1€ maksava monoplugi löytyy, voithan aina kolvata plugipäästä polariteetin päinvastaiseksi. Vähän samaan tyyliin kuin esim. täällä: http://www.clavia.se/nordelectro/fc7_modification.htm Kiitokset vinkistä, mul onki tollane FC7 tuol nurkas ku ei toimi ei-yammujen kanssa. Voiskin hankkia kolvin.. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Neljä Ruuvia 19.09.2005 19:13:21 | |
---|
tää ei oo sit dadaa!!!!!!!!!!!!!!! tässä oon nyt toista tuntia juotellu piuhoja eri päin Rolandin sustain spedussa joka pitäis saada pelaamaan EMU 4k:n kiipparimallin kanssa. Spedussa on kolme piuhaa.Saan sen toimimaan niin että sustain on päällä koko ajan ja katkeaa kun pedaali painetaan alas mut en toisin päin. Olen kokeillut lähes kaikkea mahdollista. Elektroniikka nerot apua..!!! |
v_m_kangas 19.09.2005 21:50:31 | |
---|
tää ei oo sit dadaa!!!!!!!!!!!!!!! tässä oon nyt toista tuntia juotellu piuhoja eri päin Rolandin sustain spedussa joka pitäis saada pelaamaan EMU 4k:n kiipparimallin kanssa. Spedussa on kolme piuhaa.Saan sen toimimaan niin että sustain on päällä koko ajan ja katkeaa kun pedaali painetaan alas mut en toisin päin. Olen kokeillut lähes kaikkea mahdollista. Elektroniikka nerot apua..!!! Itse olen havainnut hyväksi methodiksi sen, että ennenkuin lähtee modaamaan niin selvittää sen kamppeen sen hetkisen toiminnan. Piirtää vaikka paperille tsydeemit. Jonkinlainen mittari/koetinhan tuohon tarvitaan, että voi mitata siitä blukista, että onko kärjet minkä karvojen välissä. Eli siinä damperissa on varmaankin sitten stereopluki? Humppaa tai soita humppaa |
samulijp 20.09.2005 09:25:58 | |
---|
Vois tehdä kun jaksas ja ehtis, keikkalaukkuun adapterin (naaras=>uros jossa kärjet ristissä) jolla saa sitten toimimaan toisenkinlaisen pedaalin josko hajoaa ja ei ole muuta käsillä... "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |