Aihe: Pianon korjaaja? 1 | |
---|---|
![]() 16.09.2005 10:11:24 | |
Elikkäs olisko kellän tietoa kuka korjailis pianoja? Mielellään kuopion suunnalta.. Meillä on vanha piano joka on jäänyt ukilta meille ja isä haluais saada sen kuntoon. Eli vikana on että tallapuu on halkeillut hieman ja se pitäisi vaihtaa/korjata. Rock like FUCK! | |
![]() 16.09.2005 10:32:58 | |
Elikkäs olisko kellän tietoa kuka korjailis pianoja? Mielellään kuopion suunnalta.. Meillä on vanha piano joka on jäänyt ukilta meille ja isä haluais saada sen kuntoon. Eli vikana on että tallapuu on halkeillut hieman ja se pitäisi vaihtaa/korjata. Jotkut pianonvirittäjät osaa tehdä vähän isompiakin hommia. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. | |
![]() 16.09.2005 12:23:16 | |
Jotkut pianonvirittäjät osaa tehdä vähän isompiakin hommia. ja jos on vielä isompi homma niin kannattaa tosissaan pohtia, että onko sen väärti Pyytäkää pianonvirittäjää tekemään kunto- ja kustannusarvio - varmistakaa kuitenkin ensin, että kyseinen virittäjä asiasta ymmärtää - eli kertokaa tilanne ja mitä häneltä haluatte "rutiineja" isompia remontteja ovat viristystappien vaihto + vasaroiden huopien kunnostus/vaihto - - suomalainen käsityö maksaa, joten aivan jokaista hellasta/fazeria (öh, meillä on 30-lukulainen hellas) ei kannata kovin ryhtyä viilaamaan. Jos runko ja kannet sekä koneiston peruskunto ovat hyvät ja piano muuten potentiaalisesti hyväsointinen niin mikäpä ettei ellei kyse ole paljolti tunneasioista niin kannattaa verrata hintaa uusiin ja hyväkuntoisiin käytettyihin. Pianonvirittäjän pitäisi tuossa olla asiakkaan luottohenkilö arvioimaan kunnostuksen kannattavuutta, sillä hänellä on kokemus pianoiden kunnosta ja tieto hintatasosta... Soitetaan jamia! | |
![]() 16.09.2005 20:14:35 | |
Mun mielestä uuden hankkiminen on arveluttavaa jos vanha voidaan korjata hyvällä menestyksellä. Länsimainen tapa kuluttaa runsaasti materiaalia ja luonnonvaroja ei tunnu hyvältä pitkässä juoksussa. Pitäisi tehdä laadukkaita tuotteita, joita on mahdollisimman helppo korjata. | |
![]() 16.09.2005 21:20:45 | |
Mun mielestä uuden hankkiminen on arveluttavaa jos vanha voidaan korjata hyvällä menestyksellä. Länsimainen tapa kuluttaa runsaasti materiaalia ja luonnonvaroja ei tunnu hyvältä pitkässä juoksussa. Pitäisi tehdä laadukkaita tuotteita, joita on mahdollisimman helppo korjata. Niin pitäisi mutta ikävä kyllä siitä luovuttu pitkälti lisäksi näennäisen luontosuojelevat tuotteet ei aina kestä mitään ja itämainen myös eli japsithan ne hajoavat tuotteet keksi tietääkseni. (myrtsiö eli myrjottava hymiö> | |
![]() 16.09.2005 21:38:36 | |
miksi korjata vanhoja p...ja kun samalla rahalla saa kiiltäviä uusia? se on tyhjää vouhotusta ,että öljy muka loppuu - niin on povattu ainakin 30 vuotta... Soitetaan jamia! | |
![]() 16.09.2005 22:27:28 (muokattu 16.09.2005 22:55:45) | |
miksi korjata vanhoja p...ja kun samalla rahalla saa kiiltäviä uusia? Miksi hommata kiiltäviä uusia jos samalla rahalla saa mielenkiintoisempia vanhoja... Kaveri oli hankkinut 1950 luvun Zetor traktorin. Oli tainnut seistäkin aika kauan. Hinattiin se eilen käyntiin ja nautittiin vanhan traktorin tuksutuksesta. Sellaiset soittimet ovat kiinnostavia, joilla on mielenkiintoinen historia takana ja sointi on yksilöllinen. Eihän Stradivarius-viulunkaan odoteta olevan uusi. Ajatuksena tuntuu kummalta, että pianon pitäisi olla soittamaton jos se on soittimeksi kerran tehty? On ollut mahdollisuus kokeilla minkälaista jäteautonkuljettajana. Jätettä syntyy jo muutaman tuhannen asukkaan taajamassa aika runsaanlaisesti - mikä ei ole yllättävää. Ajattelemisen arvoista on, että mistä johtuu kova vimma kuluttaa? Ymmärrän hyvin mikä tarkoitus on sillä kun muurahaiset raahaavat korsia asuntoaan varten. Mutta miksi me ihmiset raaheilemme materiaalia tarvetta enemmän paikasta toiseen? Yksi näkökanta minkä voi ottaa: Yletön materiaalin kulutus ja käsittely on jonkinlaista pakenemista olotilasta, jossa olisi aikaa miettiä ja joutuisi kohtaamaan syvällisiä kysymyksiä ja itseään. Rahan perässä juoksemista on yhteiskunnassamme pidetty sosiaalisesti hyväksyttävänä verrattuna siihen, että ihminen kertoisi lähinnä mietiskelevänsä tai kirjottavansa runoja. Musiikki onkin siinä mielessä kiinnostava elämänulottuvuus, että siinä on ainakin osittain toisenlainen lähestyminen elämään kuin kuluttaminen ja rahan perässä juokseminen. | |
![]() 17.09.2005 01:02:49 | |
Mulla on sata vuotta vanha Blühtner ja 15 vuotta vanha Yamaha. Blühtner on kiva, mutta Yamaha on hyvä. On eri asia, hankitko pianon huonekaluksi vai soittovehkeeksi. B hakkaa ulkonäössä Y:n mennen tullen, mutta soittimena jää toiseksi. Ei vanhat pianot oo hyviä soittimia (poikkeuksia on, ei tartte kertoa) The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. | |
![]() 17.09.2005 13:55:15 | |
ja jos on vielä isompi homma niin kannattaa tosissaan pohtia, että onko sen väärti Pyytäkää pianonvirittäjää tekemään kunto- ja kustannusarvio - varmistakaa kuitenkin ensin, että kyseinen virittäjä asiasta ymmärtää - eli kertokaa tilanne ja mitä häneltä haluatte "rutiineja" isompia remontteja ovat viristystappien vaihto + vasaroiden huopien kunnostus/vaihto - - suomalainen käsityö maksaa, joten aivan jokaista hellasta/fazeria (öh, meillä on 30-lukulainen hellas) ei kannata kovin ryhtyä viilaamaan. Jos runko ja kannet sekä koneiston peruskunto ovat hyvät ja piano muuten potentiaalisesti hyväsointinen niin mikäpä ettei ellei kyse ole paljolti tunneasioista niin kannattaa verrata hintaa uusiin ja hyväkuntoisiin käytettyihin. Pianonvirittäjän pitäisi tuossa olla asiakkaan luottohenkilö arvioimaan kunnostuksen kannattavuutta, sillä hänellä on kokemus pianoiden kunnosta ja tieto hintatasosta... No kun kyse on just tunneasioista, isälle siis ;) Mitä nyt itse yhtään ymmärrän niin minusta se on helvetin hyvä soundinen piano ja siinä tosiaan ei ole mitään muuta vikaa kuin tallassa pari pientä "lohkiamaa" kun se oli jonkun vuoden liian kuivassa ilmassa kerrostalossa. Se oli jokin rösler, westerlund. Eli luullakseni pianon merkki on rösler? Rock like FUCK! | |
![]() 17.09.2005 14:28:54 | |
Miksi hommata kiiltäviä uusia jos samalla rahalla saa mielenkiintoisempia vanhoja... ... sorry, musamies! - mun olisi pitänyt laittaa hymiö Soitetaan jamia! | |
![]() 17.09.2005 17:32:26 | |
sorry, musamies! - mun olisi pitänyt laittaa hymiö Mä olen itse hyvin ristiriitainen luonnon- ja ympäristönsuojelija koska olen varsin kiinnostunut kaiken maailman tekniikasta ja hommailen kuitenkin itse kaiken maailman vempaimia. Ajan lyhyetkin matkat vanhalla mustalla Mercedeksellä vaikka voisi varsin hyvin kävellä tai mennä polkupyörällä. Kannatan sellaista ajatusta, että tehdään ja ostetaan niin hyviä tuotteita, että niitä on järkevämpi mieluummin korjata kuin heittää pois. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)